Gå til innhold

Er sex limet i forholdet?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva mener dere, er sex'en limet i forholdet? Er det noe i det at er sex'en god så 'tåler' man mye i et forhold, mens når sex'en er dårlig, så blir alt annet dårlig og?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lizzi
Skrevet
Hva mener dere' date=' er sex'en limet i forholdet? Er det noe i det at er sex'en god så 'tåler' man mye i et forhold, mens når sex'en er dårlig, så blir alt annet dårlig og?[/quote']

Ja jeg mener absolutt at det er noe i det. Dersom man ikke har felles barn å oppdra så kan jeg ikke skjønne hvorfor en skal være "kjærester" uten å tenne på hverandre seksuelt?

Har lenge levd i et forhold med lite sex - og det tar på!!!

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er en av byggesteinene. Og når sexen ikke funka, virket det nesten som om det var hele byggesteinen. Sexen manglet, men alt dreide seg likevel om sex, til slutt. Vi blei drita lei begge to. Hvis det hadde vært noe annet, hadde sikkert det blitt det mest tydelige.

Gjest Anonymous
Skrevet

sånn er det for meg og:( jeg har det godt på de aller fleste områder, men det finnes overhodet ikke noe tenning igjen overhodet! og dette har pågått i flere år nå :cry: det er som om jeg bare vet at om vi hadde hatt full tenning og vært skikkelige kjærester på den måten, så kunne jeg heller hatt det vanskeligere på andre områder..Vet ikke hva jeg skal gjøre, det er ikke gøy å se for seg at liv uten å ha lyst på den man er sammen med:(

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil også si at sex er en av de viktigste brikkene i et forhold. Uten sex så er man jo.. kompiser lissom.

Men det at man begynner å se etter en vei ut av forholdet når sex'en uteblir er litt trist. Dersom man bytter partner ender man før eller senere i samme situasjon med den nye, det tror nå jeg.. sex må vedlikeholdes på lik linje med andre ting i forholdet.. kompliserte greier..hehe

Skrevet

Er man fornøyd med sexlivet teller det 10% av forholdet, er man misfornøyd teller det 90%. Og det samme kan nok sies om alle deler av et forhold, som f.eks. økonomi. Det man har nok av tenker man ikke over, det er bare en naturlig del av et forhold. Jeg tror ikke sex er selve limet i et forhold, det er andre ting som teller mye mye mer, men et forhold uten sex har jeg liten tro på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Arkana. Godt innlegg!

Blir for lett å si at det er sex som er årsak til et dårlig/ bra forhold. Livet er mer komplisert enn som så.

Gjest seroxata
Skrevet

jeg vil påstå at uten bra sex i et forhold, så er det ikke lett å holde det gående! Jeg har vært i situasjonen selv, og det gikk rett vest!

Så ja, sex er nok en god del av limet i et forhold

Gjest Anonymous
Skrevet

SEX er alfa og omega!

Hvis sexen ikke fungerer i starten av et forhold, så ville jeg aldri våget å satse videre. Klok av erfaring...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva gjør man da? når man er bare blitt 'kompis' med mannen sin, det er null tenning og dette er noe som har vart lenge. Det har ikke noe med at man ikke har satt av tid til hverandre eller noe, dermed heller ikke noe man bare kan fikse med en weekend eller noe. Man ønsker jo ikke å gå gjennom et liv sånn heller?:(

Gjest Anonymous
Skrevet

Om ikke sex er limet, så er det kanskje det motsatte; glidemiddelet...

:wink:

Andre ting; uenigheter, ting man kanskje kunne krangle om, jenter som aldri setter dolokket opp igjen, dorullen feil vei, tannkremtuben som klemmes på midten etc... - sånne småting glir mye lettere over når blant annet sexlivet fungerer.

Kanskje?

Gjest Anonymous
Skrevet
Om ikke sex er limet, så er det kanskje det motsatte; glidemiddelet...

:wink:  

Andre ting; uenigheter, ting man kanskje kunne krangle om, jenter som aldri setter dolokket opp igjen, dorullen feil vei, tannkremtuben som klemmes på midten etc... - sånne småting glir mye lettere over når blant annet sexlivet fungerer.

Kanskje?

Det er nettopp det jeg og tenker..at om man i det minste har et skikkelig godt sexliv sammen, da er man ikke kun venner som evnt deler et hjem, men kjærester.

Og når man da tilsvarende ikke har et sexliv, eller det ikke er noe i det hele tatt, hva sitter man igjen med å være da? og er det nok for et liv?

Jeg er redd jeg og kunne oversett mye mer i et forhold om jeg ble tilfredstillt seksuelt. Jeg tar en krangel any time mot å ha det som jeg har det, hvor det er er et ikke-eksisterende sexliv :(

Skrevet

God sex er veldig viktig for et forhold, men det er langt flere viktige byggesteiner.

Tillit

Ærlighet

Kommunikasjon

Tid og omtanke

Dette er f.eks andre momenter som sex er avhengig av også.

Sex holder neppe et dårlig forhold sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet

nei, men spørsmålet er heller; holder et forhold sammen om det ikke er et reelt sexliv eller om det ikke er tilfredstillende på noen måte?

Om ikke sex holder et dårlig forhold sammen, holder et bra forhold sammen uten sex?

Gjest lurven
Skrevet

sex er en av de tingene som må fungere i et forhold.

men det er ikke det eneste så må fungere

Skrevet

Nei, det er nok tvilsomt om et forhold vil fungere uten sex.

Skrevet
God sex er veldig viktig for et forhold, men det er langt flere viktige byggesteiner.

Tillit

Ærlighet

Kommunikasjon

Tid og omtanke

Dette er f.eks andre momenter som sex er avhengig av også.

Sex holder neppe et dårlig forhold sammen.

:Nikke:

Manglar ein av desse byggesteinane er nok forholdet dømt til å mislykkast. Trur ikkje eg kunne levd i eit forhold der enten tillit, ærlighet, god sex, kommunikasjon eller tid og omtanke var fråværande, sjølv om alt det andre var bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...