Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Loulu
Skrevet

Hei. Noen som vet hvor mye man har rett på eller får i husleie av NAV?

Det gjelder Oslo kommune :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har rett på? 🙄 

Anonymkode: 9cd42...8ac

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du bør forhøre deg med nav kontoret om hva de tenker er rimelig husleie for det området du skal bo, avtal en inntil sum og let deretter. Mye enklere enn å leie noe og få beskjed om at husleia er for høy og du må flytte for å få dekket husleia 

Anonymkode: bf566...66b

Skrevet
21 timer siden, Loulu skrev:

Hvis du snakker om sosialstønad så må dette vurderes av saksbehandler utifra din situasjon. Det finnes ingen fasit på hvor mye de dekker. Men hovedregelen er vel at det skal være innenfor rimelige grenser. Du får ikke dekket leie av en dyr leilighet om du kan greie deg med en mye rimeligere. Da må det i såfall spesielle grunner til.

• Liker 2
Skrevet

Som regel bare nok til et lite rom i et kollektiv med Oslo priser. Jeg bor i en av nabokommunene og leie prisene er like dyre her som i Oslo. Her dekker de for enslig 8000 kr i husleie. Det er knapt nok til 20 kvm..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skaffer du deg ikke en jobb?

Er det så ille å kunne forsørge seg selv?

Er du på app, eller ufør så skal husleie gå ut av de pengene du får.

Så du er på sosialstønad. Har rett på? Finn deg ett rom i kollektiv,  eller en liten hybel. Vet du hva? Folk som jobber bor i kollektiv eller en liten hybel.  Som de betaler for selv.

Anonymkode: dc157...6b2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du barn så har du rett på 3-roms. Ett rom til deg og barnet. Det best er om du har lån i bank, da dette er ofte mye billigere for kommunen å gi deg bostøtte for enn hvis du må leie til 12000-14000kr. 

Hvis du er singel uten barn, så bør du kunne nøye deg med mye mindre.

Anonymkode: 1db1c...be4

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn så har du rett på 3-roms. Ett rom til deg og barnet. Det best er om du har lån i bank, da dette er ofte mye billigere for kommunen å gi deg bostøtte for enn hvis du må leie til 12000-14000kr. 

Hvis du er singel uten barn, så bør du kunne nøye deg med mye mindre.

Hvor i lovverket står det? Dette praktiseres ikke i Oslo.

Anonymkode: 6f242...b8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor i lovverket står det? Dette praktiseres ikke i Oslo.

Det står kanskje ingen plass, men du må jo ha rom til barnet. Og et til deg. Du skal jo sove også! 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står kanskje ingen plass, men du må jo ha rom til barnet. Og et til deg. Du skal jo sove også! 

Nei, man MÅ ikke dette. En 2-roms holder til ett barn og forelder. 

Anonymkode: c06e1...214

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sletter man seg fra dette, stedet? 

Alle, er så frekke her

Anonymkode: 46884...133

AnonymBruker
Skrevet

Profilen din kan du vel slette, men så lenge du poster anonymt kan du ikke slette noe. Du har fått rimelig mange hyggelige svar her spør du meg, litt frekt å si at alle er frekke. Hvorfor ringer du ikke heller nav og spør hva du eventuelt kan få? Og som de over sier, hvis du er syk burde du vel være på aap/ufør, ikke sosialstønad. Ring nav i stede for å poste her inne.. 

Anonymkode: a3c53...e41

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sletter man seg fra dette, stedet? 

Alle, er så frekke her

Har faktisk ikke sett et eneste svar som er frekt, bortsett fra ditt eget. Om du ikke kan jobbe så får du vel AAP eller ufør og da kan du bruke av de til og leie deg bolig. Må si det er fasinerende med alle disse , hva har jeg rett på fra NAV !!!

Anonymkode: 3d1f7...7a4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fuck deg du kjenner meg ikke og vet ikke hvor fucka I hue jeg er (psykisk syk) 

Hvorfor skriver du plutselig som anonymbruker når du skrev HI under eget brukernavn @Loulu ?

Anonymkode: 00c16...6e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du plutselig som anonymbruker når du skrev HI under eget brukernavn @Loulu ?

Anonymkode: 00c16...6e1

Fordi jeg glemte å gå som anonym.. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo allerede en tråd inne der du hadde sagt ja til en leilighet du ikke hadde råd til. Du måtte i tillegg betale mye penger for oppsigelse av den til ny leietaker ble funnet. Du har jo rota deg litt bort her og ikke sjekket om du hadde råd før du sa ja. Nav kan gi veiledning angående økonomi. Tviler på du kommer ut av den andre kontrakten sånn uten videre. 

Anonymkode: ae7ce...f24

Gjest Loulu
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo allerede en tråd inne der du hadde sagt ja til en leilighet du ikke hadde råd til. Du måtte i tillegg betale mye penger for oppsigelse av den til ny leietaker ble funnet. Du har jo rota deg litt bort her og ikke sjekket om du hadde råd før du sa ja. Nav kan gi veiledning angående økonomi. Tviler på du kommer ut av den andre kontrakten sånn uten videre. 

Anonymkode: ae7ce...f24

Alt har løst seg. Får 22 000 og 9500 av nav fordi jeg er rar i hodet. Nå kan folk slutte å kommentere. Og hvor sletter jeg brukeren min? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Loulu skrev:

Alt har løst seg. Får 22 000 og 9500 av nav fordi jeg er rar i hodet. Nå kan folk slutte å kommentere. Og hvor sletter jeg brukeren min? 

Trist. Håper du får hjelp og blir bedre. Lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 1.10, Loulu skrev:

Norgemhar over 300 kommuner. Hver og en kommune har sine egne satser for sosialhjelp via Nav Velferd. Hvilken kommune snakker du om?

Anonymkode: b9a63...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...