Gå til innhold

Lei av familiesammenkomster...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er minst en til to i måneden og ALLTID søndager, som er vår rydde og vaskedag da vi nesten ikke har tid andre dager enn søndager til det.. Hos min familie og svigerfamilie så feires både voksne og barn, og vi er utrolig mange.. En periode på året har så mange bursdag at vi bruker hver helg på det og begge fridager. Nå er vi invitert i to til.. Det verste er at vi har lang reisevei til alle så det blir dyrt i både drivstoff og gave😓 denne gangen 3,5 t en vei i den ene og 1,5 hver vei i den andre.. samboeren min insisterer på at vi MÅ i de to vi er invitert i, det er jo hans familie. Men jeg orker ikke det lenger, uansett side. Vil hvertfall slippe 1/3, eller ta annen hver måned med å si nei. Vi får ikke tid til venner eller å besøke  slekten lengre ute som ikke er i de bursdagen.. 

Har dere noen gode tips til hva jeg kan gjøre? Eller noen gode unnskyldninger? 

Anonymkode: 28a27...5da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid veldig negativ til sånne «jeg vil ikke være sammen med familien -tråder», fordi vår familie suger og vi bor alle sammen i radius av 20 min fra hverandre, men ser hverandre kun til plikt og det synes jeg er så egoistisk av de andre, for det er de som ikke vil treffes noe mer.

men her må jeg si meg enig i at dere godt kan si nei noen ganger. Reise 7 timer for en bursdag er for mye og det hadde jeg ikke orket eller giddet.

så her synes jeg du bør sette deg ned å kommunisere dette til din mann og at dere kommer frem til en fornuftig løsning. 

Anonymkode: 11f67...715

• Liker 11
Skrevet

Her hadde jeg bare slått hardt mot hardt og sagt ifra til samboer at du kun blir med i bursdag 1 gang i mnd (såpass syntes jeg alle burde klare), så fikk han dra i resten alene. Tipper han ikke gidder det for mange ganger. 

• Liker 6
Skrevet

7 timer tur retur for en vanlig bursdag (altså ikke rund dag eller noe annet) synes jeg er veldig i overkant. Det hender mine onkler og tanter inviterer til feiring på hytta, men da er det alltid en rund dag og det er maks 2 timer hver vei. Det skjer i tillegg absolutt ikke årlig engang. 

Hvis det er de samme menneskene man ser hver gang kan da ingen blir støtt over at dere ikke møter begge to hver gang. Send mann avgårde, sett på musikk og vask hus alene! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Geburtsdagsfeiringer er for barn, ikke voksne – de nøyer seg med feiring av runde år. 
Som et rimelig kompromiss for å begrense fartinga bør dere si nei takk til alle fødselsdagsfeiringer som ikke er av runde år.

Anonymkode: bb64f...fbe

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg aldri giddet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv bor jeg et stykke unna de aller fleste i min familie (over fem timer i bil hver veg). Jeg har ikke tid eller økonomi til å være med på alle selskap og feiringer i i løpet av året, da det både koster og har opp hele helgen. Møter heldigvis stor forståelse for det.

Det må være greit å ikke komme hver gang! 

Anonymkode: c7e49...e10

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfamilie er også en familie hvor ALT må feires og markeres + middager i hytt og pine. Jeg prioriterer å bli med når det er BARN som har bursdag eller 50 års lag f eks. Sier bare at jeg har andre planer og sender mannen alene. Han er forøvrig enig at det blir for mye , men tør ikke gjøre noe med det. Så da får han bare dra alene.

Anonymkode: 8abcb...dbb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er minst en til to i måneden og ALLTID søndager, som er vår rydde og vaskedag da vi nesten ikke har tid andre dager enn søndager til det.. Hos min familie og svigerfamilie så feires både voksne og barn, og vi er utrolig mange.. En periode på året har så mange bursdag at vi bruker hver helg på det og begge fridager. Nå er vi invitert i to til.. Det verste er at vi har lang reisevei til alle så det blir dyrt i både drivstoff og gave😓 denne gangen 3,5 t en vei i den ene og 1,5 hver vei i den andre.. samboeren min insisterer på at vi MÅ i de to vi er invitert i, det er jo hans familie. Men jeg orker ikke det lenger, uansett side. Vil hvertfall slippe 1/3, eller ta annen hver måned med å si nei. Vi får ikke tid til venner eller å besøke  slekten lengre ute som ikke er i de bursdagen.. 

Ta det som en ferie. Dere drar men drar også på ferie i de ukene det er snakk om

Anonymkode: 98066...088

AnonymBruker
Skrevet

Her høres det ut som at noen er over gjennomsnittet glad i å feire bursdager...😆 Hadde aldri forventet at folk reiste i 7 timer for en bursdag (unntatt rund dag). Hvorfor sliter dere med å si nei, er det noen som blir sure? Hvorfor kan ikke dere bytte på å dra, og den ene blir hjemme og vasker hus? 

Ta ansvar for eget liv!:-)

Anonymkode: 560b4...635

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her høres det ut som at noen er over gjennomsnittet glad i å feire bursdager...😆 Hadde aldri forventet at folk reiste i 7 timer for en bursdag (unntatt rund dag). Hvorfor sliter dere med å si nei, er det noen som blir sure? Hvorfor kan ikke dere bytte på å dra, og den ene blir hjemme og vasker hus? 

Ta ansvar for eget liv!:-)

Anonymkode: 560b4...635

Samboern min vil i de, og han sa nå at jeg kan bli hjemme i helgen, men har ikke hjerte til å la han dra alene med våre tre barn, da de 2 yngste er høyt og lavt... Men han er enig i at det blir mye!

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboern min vil i de, og han sa nå at jeg kan bli hjemme i helgen, men har ikke hjerte til å la han dra alene med våre tre barn, da de 2 yngste er høyt og lavt... Men han er enig i at det blir mye!

Også når svigermoren min ble 57 år ble hun sur fordi vi ikke kom i hennes bursdag, selvom jeg lå hjemme kvalm og gravid med nr 3. Hun mener at gravide har kun unnskyldninger i dag, for hun jobbet jo til siste liten i hennes tid. Så at jeg lå kvalm å spydde trodde hun lite på😶 det er kjørevei på 2 timer hver vei til henne. Når broren min hadde bursdag for en god del år siden før jeg tok meg sertvikatet (ikke rundt tall men husker ikke alder), ble mange i familien gretten på det, fordi han er narkoman, ustabil osv og da mente de det var derfor. Kom meg ikke dit, studerte jo 3 timer unna... Så jeg er tydeligvis uheldig med holdningen til enkelte i min familie, siden det virker som at dere som kommenterer her har forståelsesfulle familiemedlemmer ☺️ nå har jeg termin i den perioden de aller fleste har bursdag, så er spent på dramaet når vi ikke kommer i mange. 

AnonymBruker
Skrevet

Må gå ann å samle alle de som har bursdag den neste (evt. 2 neste) måneden til en feiring av alle!?

Anonymkode: 64d71...026

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De i familien vår som bor ca 3 timer unna oss pleier ikke komme i besøker, og det er veldig forståelig! 

Jeg er glad i å besøke familie, så jeg besøker familie hver helg, men mannen er ikke så glad i det, så han blir gjerne hjemme. Helt ok, man er forskjellig:) 

Anonymkode: 3d395...7cc

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2019 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Må gå ann å samle alle de som har bursdag den neste (evt. 2 neste) måneden til en feiring av alle!?

Anonymkode: 64d71...026

Ingen vil det, så forskjellige aldere på de som har bursdag, og alle har en samboer(far/mor til barna) som også skal ha med sin familieside, så vi hadde blitt hvertfall 70 hver bursdag da 😂, også er det nesten alltid en av hver vår familie som har bursdag 🤦‍♀️ nå er vi invitert i to bursdager denne helgen også, en blir 2 år og en blir 34 😶

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 0.46, AnonymBruker skrev:

Bli hjemme du, da, så kan mannen ta med ungene og reise!👍🏻

Anonymkode: 14ca9...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...