Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå til høsten starter jeg på BI. Jeg flytter fra Trondheim til Oslo. Jeg kjenner absolutt ingen, og er kjempenervøs for at jeg ikke skal klare å få venner. Når jeg er med mine nåværende venner er jeg veldig utadvendt, men i nye settinger har jeg en tendes til å bli veldig klein og stille. Vet det bare er å være seg selv, men er så skummelt å ikke kjenne noen. Absolutt ingen. 

Hva kan jeg gjøre for å bli lett kjent med andre, annet enn å være med på alle felles aktivitetene?

Anonymkode: 411dc...406

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at de andre er i akkurat samme situasjon som deg! De aller fleste er bare glad om noen smiler og sier hei. Og er du med på aktivitetene vil du garantert få noen å si hei til. 

Ikke bruk ferien til å grue deg. Med stor sannsynlighet går dette helt fint!

Anonymkode: b675f...c7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår nervøsiteten, jeg er også sånn som kan være sjenert og stille i større forsamlinger der jeg ikke kjenner noen. Men dette kommer til å gå kjempefint! Jeg har vært med på fadderuke to ganger, og det er veldig gøy (og slitsomt, men det kommer du til å merke etter hvert ;) ). Førsteårsstudenter generelt er veldig gira på å få seg venner, så de kommer nok til å være vennlig innstilt til deg. Også er det jo stort sett lagt opp til forskjellige aktiviteter dere skal gjøre på de forskjellige dagene, slik at dere kommer i prat på en naturlig måte. Ikke kast bort sommeren på å grue deg, for dette fikser du nok! :) 

Og HVIS du skulle være så uheldig å komme i en gruppe hvor du ikke helt finner din "gjeng" - fortvil ikke! De studentene jeg har endt opp med å bli aller best venn med på studiet, er ikke de samme folka som jeg hang med i fadderuka. Venner kan du også få andre steder, for eksempel gjennom en studentorganisasjon eller lignende :) 

Anonymkode: 2da36...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...