Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker liksom å studere IT fordi jeg vil jobbe mest mulig alene men så sier mange at IT jobber er veldig sosiale og man må møte og treffe/samarbeide med mange mennesker.. Hva er dine erfaringer? 

Anonymkode: 278e5...8b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker liksom å studere IT fordi jeg vil jobbe mest mulig alene men så sier mange at IT jobber er veldig sosiale og man må møte og treffe/samarbeide med mange mennesker.. Hva er dine erfaringer? 

Anonymkode: 278e5...8b1

det avhenger av HVA innen IT du vil jobbe med.

Anonymkode: 51c4b...78d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig ganske sosialt. Du jobber gjerne på et team som sitter sammen. Men i motsetning til mange andre yrker så møter du gjerne ikke mange forskjellige folk i løpet av dagen, du er med teamet ditt. Dvs folk du etterhvert kjenner godt. 

Anonymkode: 8fb28...f14

AnonymBruker
Skrevet

Som regel er det plagsomt sosialt. Mye teamjobbing, og man sitter i åpent landskap.

Anonymkode: 6b96b...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hvilken del av feltet IT en velger, hvilket firma en velger å jobbe for og hvilken type stilling/rolle en søker seg til.

Velger en å bli systemutvikler og jobbe for et større selskap, som har ansvar for større systemer, så ja, da blir det mye teamjobbing. Det er ikke oppgaver som er mulig for en å ivareta alene.

I andre enden, velger en IT-drift, ansvarlig for infrastruktur, så er det ennå mulig å finne bedrifter som ansetter egne, hvor en i storr grad jobber alene.

Anonymkode: 8509f...fc3

AnonymBruker
Skrevet

Her går det mest i par-programmering, 2 stk på en datamaskin. Rimelig sosial jobb vil jeg si, men det er veldig mange forskjellige jobber innen IT

Anonymkode: e000f...bd5

AnonymBruker
Skrevet

8 hours ago, AnonymBruker said:

Her går det mest i par-programmering, 2 stk på en datamaskin. Rimelig sosial jobb vil jeg si, men det er veldig mange forskjellige jobber innen IT

Anonymkode: e000f...bd5

Det høres helt jævlig ut. 

Anonymkode: 4633a...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...