AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Når man har flere forsikringer for samme skade, kan man da få dobbel utbetaling? For eksempel reiseforsikring. Om man ikke kan reise, og man allerede har betalt fly, hotell, leiebil, og andre ting man ikke får benyttet, og man blir syk og ikke kan reise. Beløpene refunderes av forsikringen i kredittkortet, de kan også refunderes av familiens reiseforsikring og forsikringen man har gjennom fagforeningen? Kan msn kreve alle tre, eller bare den ene? Anonymkode: aa595...7ce
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man har flere forsikringer for samme skade, kan man da få dobbel utbetaling? For eksempel reiseforsikring. Om man ikke kan reise, og man allerede har betalt fly, hotell, leiebil, og andre ting man ikke får benyttet, og man blir syk og ikke kan reise. Beløpene refunderes av forsikringen i kredittkortet, de kan også refunderes av familiens reiseforsikring og forsikringen man har gjennom fagforeningen? Kan msn kreve alle tre, eller bare den ene? Anonymkode: aa595...7ce Du er morsom! Skal du tjene på at de har flere forsikringer når du blir syk? Nei, det går ikke. Du får aldri dekket mer enn dine faktiske utlegg. Når du sender inn skademelding er et av spørsmålene om du har flere forsikringer eller har betalt med kredittkort. Da svarerer du det du har, og den du melder skaden hos gjør regress hos den eller de andre du har forsikringer hos. Du får utbetalt alt fra ett sted, og forsikringene gjør opp seg i mellom. Altså du får ikke mer utbetalt/refundert enn max det du har betalt for reisen med eventuelle tillegg. Anonymkode: 13919...3a5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man har flere forsikringer for samme skade, kan man da få dobbel utbetaling? For eksempel reiseforsikring. Om man ikke kan reise, og man allerede har betalt fly, hotell, leiebil, og andre ting man ikke får benyttet, og man blir syk og ikke kan reise. Beløpene refunderes av forsikringen i kredittkortet, de kan også refunderes av familiens reiseforsikring og forsikringen man har gjennom fagforeningen? Kan msn kreve alle tre, eller bare den ene? Anonymkode: aa595...7ce Krever du alle tre uten å oppgi til noen av dem at du krever hos de andre, kalles det forsikringssvindel. Dermed blir du utelukket fra lle former for forsikring og svartelistet av forsikringsselskapene. Alle innmeldte skader blir samlet i en egen database, felles for alle forsikringer, på ditt fødselsnummer. Dermed blir ting lett oppdaget. Anonymkode: 13919...3a5 1
Million Skrevet 28. juni 2019 #4 Skrevet 28. juni 2019 (endret) Det finnes et felles forsikringsregister, som alle forsikringsutbetalinger og saker står i. De sjekker dette, sånn at folk ikke får mer enn èn dekning av samme sak. Dette er for å unngå svindel. Det har eksistert i 20 år. Registeret heter "Forsikringsselskapenes Sentrale Skaderegister, FOSS," " Ifølge forsikringsvilkårene risikerer du å miste enhver rett til erstatning dersom svindel eller forsøk på svindel blir oppdaget. Også dobbeltinnmelding av skader regnes som svindel." Endret 28. juni 2019 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Det var det jeg tenkte, vi satt å snakket om dette, og ingen visste. Når det gjelder personforsikringer ble det påstått at det var annerledes, og det tror jeg det er. Om orakelet kvinneguiden vet annerledes, får jeg kanskje vite det? Da har man kanskje en forsikring hos arbeidsgiver og minst en privat ordning. Anonymkode: aa595...7ce
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 Regelen er at man ikke kan få større erstatning til sammen enn tapet man ble påført. Hvis man f.eks. mister noe som koster 100 000 og man har to forsikringer på 50 000 hver kan man få utbetalt begge. Når det gjelder personforsikring for invaliditet kan tapet bli veldig høyt, så der vil man antakelig ofte kunne få utbetaling fra flere selskaper. Anonymkode: 0de2c...d1e
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #7 Skrevet 28. juni 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var det jeg tenkte, vi satt å snakket om dette, og ingen visste. Når det gjelder personforsikringer ble det påstått at det var annerledes, og det tror jeg det er. Om orakelet kvinneguiden vet annerledes, får jeg kanskje vite det? Da har man kanskje en forsikring hos arbeidsgiver og minst en privat ordning. Anonymkode: aa595...7ce Personskadeforsikring er en egen sak med advokater som spesialiserer seg på fordi det er infløkt og vanskelig, i mange saker. Man får skjelden eller aldri en dirketeutbetaling i personskadesaker uten å måtte gå veien om spesialisterklæringer, sakkyndige og mye arbeid og ventetid. Så her er svaret verken ja eller nei, men en konkret vurdering i hver enkelt sak. Selv to i utgangspunktet like saker kan gi ulik utbetaling. Derfor bør ingen med personskade forhandle med forsikringer eller andre om økonomisk kompensasjon på egenhånd. Anonymkode: 13919...3a5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #8 Skrevet 28. juni 2019 Reiseforsikring gir ikke dobbel utbetaling når det kommer til reise, koffert ect. MEN den inneholder somregel en ulykkesforsikring, og denne gjør det. Har du ulykkesforsikring så får du utbetaling der du har dekning. Har du da en ulykkesforsikring i reiseforsikringen, en privat, din mor har en på deg og du har en via jobb så får du utbetaling fra alle så lenge vilkårene er oppfylt (de kan variere fra forsikring til forsikring). Det har vært svindelsaker hvor folk maxforsikrer seg i alle selskap og kapper av seg en finger, noe som kan være alt fra 5-30% invaliditet avhengig av hvilken finger. Blir en del kroner da om du har forsikret deg for noen millioner i mange selskap. Hilsen forsikringsrådgiver. Anonymkode: 5de6e...ea0
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #9 Skrevet 28. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiseforsikring gir ikke dobbel utbetaling når det kommer til reise, koffert ect. MEN den inneholder somregel en ulykkesforsikring, og denne gjør det. Har du ulykkesforsikring så får du utbetaling der du har dekning. Har du da en ulykkesforsikring i reiseforsikringen, en privat, din mor har en på deg og du har en via jobb så får du utbetaling fra alle så lenge vilkårene er oppfylt (de kan variere fra forsikring til forsikring). Det har vært svindelsaker hvor folk maxforsikrer seg i alle selskap og kapper av seg en finger, noe som kan være alt fra 5-30% invaliditet avhengig av hvilken finger. Blir en del kroner da om du har forsikret deg for noen millioner i mange selskap. Hilsen forsikringsrådgiver. Anonymkode: 5de6e...ea0 Dette svaret anbefaler jeg alle å ta vare på, sammen med sine forsikringspapirer. Dersom forsikringsverdenen er så enkel så den her femstilles av en forsikringsrådgiver så hadde mange saker vært løst utenfor domstolene. Synd at vi ikke får opplyst om selskap denne forsikringsrådgiveren jobber hos. Det kunne selskapet sammen med dette innlegget tjent godt på. Anonymkode: 13919...3a5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #10 Skrevet 28. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var det jeg tenkte, vi satt å snakket om dette, og ingen visste. Når det gjelder personforsikringer ble det påstått at det var annerledes, og det tror jeg det er. Om orakelet kvinneguiden vet annerledes, får jeg kanskje vite det? Da har man kanskje en forsikring hos arbeidsgiver og minst en privat ordning. Anonymkode: aa595...7ce Ja jeg hadde uføreforsikring både hos DNB og NSF (men fordi jeg var i DNB hadde jeg billigere pris på forsikring hos NSF). Den ene var vel kanskje såkalt utvidet forsikring, og da jeg søkte om å få det utbetalt sendte jeg kun inn søknad til DNB liv. Fikk utbetalt begge to. Det rare var at først fikk jeg kun utbetalt den fra NSF også fikk jeg avslag og til og med oppsigelse av den andre for de mente jeg med vitende og vilje hadde holdt tilbake relevant informasjon. Dette var jo helt bak mål så jeg sendte inn en klage på tre sider og enden på det hele var at jeg fikk medhold i klagen og dermed utbetalt et betydelig beløp slik at jeg nå er økonomisk sikret i min uførhet. De har dermed vært i behandling hos to ulike instanser selv om de på en måte hører litt sammen. Anonymkode: 7270f...7aa
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #11 Skrevet 28. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ulykkesforsikring så får du utbetaling der du har dekning. Har du da en ulykkesforsikring i reiseforsikringen, en privat, din mor har en på deg og du har en via jobb så får du utbetaling fra alle så lenge vilkårene er oppfylt (de kan variere fra forsikring til forsikring). Anonymkode: 5de6e...ea0 Stikkordet her er jo "så lenge vilkårene er oppfylt". Her kan man krangle fra evigheten og ut med et kobbel advokater før man blir enige. Ser ikke at dette er motstridende til det du skrev tidligere: "Man får skjelden eller aldri en dirketeutbetaling i personskadesaker uten å måtte gå veien om spesialisterklæringer, sakkyndige og mye arbeid og ventetid". Poenget var nok at har du flere ulykkesforsikringer kan du få utbetaling fra alle forskringene i motsetning til reiseforsikringen. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette svaret anbefaler jeg alle å ta vare på, sammen med sine forsikringspapirer. Dersom forsikringsverdenen er så enkel så den her femstilles av en forsikringsrådgiver så hadde mange saker vært løst utenfor domstolene. Synd at vi ikke får opplyst om selskap denne forsikringsrådgiveren jobber hos. Det kunne selskapet sammen med dette innlegget tjent godt på. Anonymkode: 13919...3a5 Anonymkode: 1ccad...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå