AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Jeg fikk nettopp bachelorkarakteren min tilbake, som var en A. Jeg har hatt en flink veileder som var veileder for første gang i år. Bør jeg sende henne en mail å takke for gode tilbakemeldinger og innspill underveis? Er det normalt å gjøre på bachelornivå? Anonymkode: 0bf04...553
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 Ja, det syns jeg du kan gjøre. En hyggelig gest! Anonymkode: 76e68...84a 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Ja, voksne og modne studenter gjør dette. Spesielt når du har, som du sier, hatt en veldig god veileder. Jeg kjøpte et gavekort for to på en restaurant til veileder jeg hadde gjennom et helt år i forbindelse med masteroppgaven. Gjorde det til jul, for da hadde jeg fått jobb og fast lønning. Flere i klassen kjøpte en flaske vin, eller skrev et kort eller lignende til sine veiledere. Noen gjorde ikke noe, og har senere hørt at en person hadde ikke engang hadde tenkt tanken med å takke veilederen. Anonymkode: 50ddb...22d 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Ja. Jeg skal sende en email til min veileder og be om ett møte med han. Nå fikk jeg ikke en A, men en B, men jeg vil takke han personlig for all hjelpen han har gitt meg. Han vil få ett kort, kan hende en liten gave ( ser at en vil gi gavekort på restaurant besøk, godt tips! De får nok altfor mange " uninteressante", og "personlige" gaver som de ikke vet hva de skal gjøre med). Anonymkode: 8705a...371 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, voksne og modne studenter gjør dette. Spesielt når du har, som du sier, hatt en veldig god veileder. Jeg kjøpte et gavekort for to på en restaurant til veileder jeg hadde gjennom et helt år i forbindelse med masteroppgaven. Gjorde det til jul, for da hadde jeg fått jobb og fast lønning. Flere i klassen kjøpte en flaske vin, eller skrev et kort eller lignende til sine veiledere. Noen gjorde ikke noe, og har senere hørt at en person hadde ikke engang hadde tenkt tanken med å takke veilederen. Anonymkode: 50ddb...22d Hvor mye hjelp man får fra veilederne varierer veldig. Skjønner godt at ikke alle ser behov for å takke. Enkelte er nok mer frustrert enn takknemlig for veiledningen. I tillegg får man kun veiledningen man har krav på og ikke noe mer så holder det vel rikelig med takk og unødvendig med gave. Veilederen får jo betalt for jobben de utfører. Det er jo kun når veilederen gir mer enn de må de har brukt sin egen fritid på hjelpe. Det blir jo som når jeg sendte bilen til verkstedet. Når de ansatte får betalt for alle timene de bruker på bilen min så får de jo ikke gave av meg i tillegg. Hadde derimot naboen fikset bilen min gratis så hadde jeg gitt han en gave som takk. Anonymkode: 60a6c...9f1 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nettopp bachelorkarakteren min tilbake, som var en A. Jeg har hatt en flink veileder som var veileder for første gang i år. Bør jeg sende henne en mail å takke for gode tilbakemeldinger og innspill underveis? Er det normalt å gjøre på bachelornivå? Anonymkode: 0bf04...553 Det støtter jeg, en hyggelig tilbakemelding hun sikkert vil sette pris på. Anonymkode: 1b076...196 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #7 Skrevet 28. juni 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nettopp bachelorkarakteren min tilbake, som var en A. Jeg har hatt en flink veileder som var veileder for første gang i år. Bør jeg sende henne en mail å takke for gode tilbakemeldinger og innspill underveis? Er det normalt å gjøre på bachelornivå? Anonymkode: 0bf04...553 Det blir nok satt pris på! Jeg er selv veileder for første gang på bachelor, og hadde blitt glad for en slik mail. Jeg fikk blomster av en av studentene mine (til og med før sensuren, men hen fikk heldigvis en A til slutt, hehe), og det synes jeg var veldig koselig - men uventet. Hadde blitt like glad for en mail. Anonymkode: 6228a...a99
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #8 Skrevet 28. juni 2019 Jøss, sende takk til veilederen min falt meg ikke inn engang. Hun fikk en takk i forordet på oppgaven, det var det. Syns ikke hun briljerte med så mye veiledning heller, jeg sto skikkelig fast mer enn én gang og hun lot meg finne ut av det på egenhånd. Beste måten å lære på det, for all del, men veiledning.. Tja. Anonymkode: 1e03d...c90
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #9 Skrevet 28. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jøss, sende takk til veilederen min falt meg ikke inn engang. Hun fikk en takk i forordet på oppgaven, det var det. Syns ikke hun briljerte med så mye veiledning heller, jeg sto skikkelig fast mer enn én gang og hun lot meg finne ut av det på egenhånd. Beste måten å lære på det, for all del, men veiledning.. Tja. Anonymkode: 1e03d...c90 Du skrev en takk til henne i forordet på Batchelor oppgaven din? Har ikke hørt om open som har gjordt det. Kan hende i en Master oppgave og selvsagt i en Phd. Men ikke i en Batchelor oppgave. Anonymkode: 8705a...371
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå