Gjest voss Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Hei! Jeg er helt fra meg. Jeg var nettopp på reise, og den siste dagen og når jeg kom hjem, begynte jeg å oppleve sop stikk som klør i huden. Jeg har to på armene, en på magen og ca fire-fem, fordelt på hvert bein (ankler, legger). De er små og likner myggstikk. Tanken min gikk med engang til veggdyr, men jeg kontaktet hotellet to ganger (som gjorde søk, og ikke fant noe) og vi så heller ikke veggdyr under oppholdet. Jeg pakket ikke ut bagasjen hjemme, og jeg la vesker som hadde vært nær sengen i fryser. Sammen med klær. Vi pakket ut av koffertene utendørs og så aldri noe veggdyr. Kofferten stod i underetasjen, mens sengene var oppe. I ettertid har jeg fremdeles nye stikk, gjerne på natten. Jeg er redd for å sove og dette forsterker nok kløen. Jeg har vasket sengetøy, og vendt sengen for å lete etter tegn, med lommelykt. I flere dager. Jeg har hvite laken som sjekkes hver dag for svarte merker. Ingen blod på laken heller. Ikke funnet noe bak bilder, bortsett fra altfor mye støv. Usj. Sjekket vinduskarmen og ingen spor. Men...I søket mitt fant jeg noe. Et grått lite innsekt på ca en millimeter som beveget seg raskt. Jeg sover under en ventil. Tankene mine gikk til fuglelopper, da bittene er mer som en bane (oppe på skulder, nede på overarm), istedefor klynge. Kun to bitt på ankelen ligger inntil hverandre. Er det noen som vet hvor sannsynlig det er at du kan ha veggdyr uten å ha sett en eneste en under utpakking, opphold på hotell og ingen svarte merker/blod i sengen? Kan disse bittene være fuglelopper? Jeg skal snart på besøk, og klarer ikke tanken på å trekke med meg veggdyr. Er det noen som vet hvor mye skadedyrkontroll koster ? Trenger kanskje at en proff tar en kikk? Jeg kjenner angsten øker med antall stikk! Hjelp meg
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 Ser stikkene dine slik ut?; https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/loppebitt/68999361 Anonymkode: e73a8...176
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 Har du sjekket ventilen om det ligger fuglereir der? Anonymkode: d6a72...ecf
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Høres jo ut som fuglelopper, men jeg har ikke erfaring med veggdyr. Har du funnet ut noe mer? Anonymkode: 03e6d...648
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 Det høres ut som dette er fuglelopper. Sjekk ventilen/ ha vind lukket. Ta av sengetøy, vask dette, vask ned rommet, støvsug senger osv... ungene her har hatt dette og det går over på ca ei uke. Hvis dere har kjæledyr katt/ hund bør ikke disse være på soverommene/ i senga da de kan ha hatt kontakt med reir/ fugler og tar det med seg i pelsen Anonymkode: 0447c...dcf
Gjest voss Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 On 6/29/2019 at 12:22 PM, AnonymBruker said: Det høres ut som dette er fuglelopper. Sjekk ventilen/ ha vind lukket. Ta av sengetøy, vask dette, vask ned rommet, støvsug senger osv... ungene her har hatt dette og det går over på ca ei uke. Hvis dere har kjæledyr katt/ hund bør ikke disse være på soverommene/ i senga da de kan ha hatt kontakt med reir/ fugler og tar det med seg i pelsen Anonymkode: 0447c...dcf Hei! Takk for svar alle sammen! Det har gått to uker etter turen, og jeg begynte å få stikk ved bukselinningen, der bh strammer osv. Jeg informerte huseier og vi avtale skadedyrkontroll hvis det ikke ga seg. Men pga hvor stikkene var (kun på stramme steder, over hoftebein osv, siden lopper liker motstand når de biter), vasket jeg alt av madrasser, støvsugdem vasket vinduskarm med grønnsåpe, vasket og tromlet dyner og sengetøy på 60 grader, så har stikkene gitt seg! Venninnen jeg reiste med (som har tatt inn bagasjen, mitt er ennå i fryser, haha) har ikke opplevd flere stikk. Jeg lurer på om katten hennes var synderen. Jeg har den ofte på fanget, og siden jeg ikke har hatt noe relasjon til katt før, var jeg ikke klar over at disse var gjester for mye rart. Jeg sjekker ennå sengen regelmessig for å se om det kommer veggdyrspor, og da er det skadedyrkontroll som gjelder. Mitt mareritt i livet er å spre slikt til andre hus, naboer og venner. Jeg reiser så mye og har aldri opplevd veggdyr, men det er nok det psykiske stresset som har vært mest belastende med denne situasjonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå