Gå til innhold

Dette fikk meg til å le; her snur de kjøtt—>vegetar opp ned

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette her fikk meg til å le. En ting som alltid har «plaget» meg er at de alltid skal få vegetarprodukter til å se ut som og smake som kjøtt. 

Her gjør de det omvent: 

https://www.google.no/amp/s/www.adweek.com/creativity/meat-made-from-veggies-nah-arbys-would-rather-invent-veggies-made-from-meat/amp/

Ja jeg fikk meg en god latter her 😂😂😂

Anonymkode: c9376...ebb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor plager det deg? Mange er vegetarianere til tross for at de liker smaken av kjøtt/kjøttprodukter. Hvorfor er det så ille at de lager produkter som ligner?

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Wawi skrev:

Men hvorfor plager det deg? Mange er vegetarianere til tross for at de liker smaken av kjøtt/kjøttprodukter. Hvorfor er det så ille at de lager produkter som ligner?

Hvorfor det «plager» meg? For for meg gir det ingen mening å kle opp en gulrot å få den til å ligne på en pølse når den ikke er det.

Hadde jeg vært vegetarianer ol. hadde jeg spist mitt uten at jeg følte trangen til å måtte få maten til å ligne på kjøtt uten at det er kjøtt. Hvorfor ikke bare spise «natur»produkter slik de er? 

Jeg skrev «plager» meg, da det kanskje ikke blir helt 100% riktig ord å bruke om det. Men at jeg selv ikke klarer å forstå den trangen til å kle opp nøtter til å se ut som en stek :vetikke:

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det «plager» meg? For for meg gir det ingen mening å kle opp en gulrot å få den til å ligne på en pølse når den ikke er det.

Hadde jeg vært vegetarianer ol. hadde jeg spist mitt uten at jeg følte trangen til å måtte få maten til å ligne på kjøtt uten at det er kjøtt. Hvorfor ikke bare spise «natur»produkter slik de er? 

Jeg skrev «plager» meg, da det kanskje ikke blir helt 100% riktig ord å bruke om det. Men at jeg selv ikke klarer å forstå den trangen til å kle opp nøtter til å se ut som en stek :vetikke:

Det handler om å spide noe som ligner på det man er vant til, og som ligner på den maten alle andre spiser. Merkelig at du ikke klarer å se det sosiale aspektet i dette. 

Anonymkode: fe911...1bb

• Liker 29
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til det anonym bruker over meg skriver så er det et poeng at pølser også er noe vi ruller deig i. Altså en utrolig praktisk form på det meste, samme med boller og burgere. Det er de mest naturlige formene å lage når man har malt noe sammen enten det er kjøtt, deig eller grønnsaker. Skal de begynne å lage maten sin i hjerter og stjerner bare fordi maten deres ikke skal ligne på kjøtt? 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt merker til at veganere og vegeterianer ofte sier "deilige grønnsaker"ol? Hadde det vaktisk vært så godt hadde de sluppet å bruke slike appetittvekkende ord😅

Anonymkode: d3c0d...e9e

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagt merker til at veganere og vegeterianer ofte sier "deilige grønnsaker"ol? Hadde det vaktisk vært så godt hadde de sluppet å bruke slike appetittvekkende ord😅

Tullball. De fleste kokebøker, matbloggere osv med kjøtt bruker også ord som deilig, nydelig osv. Jeg er ikke vegetarianer, men jeg elsker grønnsaker og vegetarmat. Vi har mye grønnsaker til hver eneste middagsrett vi spiser her i huset, og ofte spiller grønnsakene hovedrollen, mens kjøttet blir som tilbehør. Jeg elsker fargene, luktene og smakene grønnsaker har. Og måtte jeg velge mellom et liv uten grønnsaker eller et liv uten kjøtt, så hadde jeg valgt et liv uten kjøtt rett og slett pga smakene og variasjonene. 

• Liker 13
Skrevet

Hvis du reiser til land hvor vegetarisme er mer vanlig enn uvanlig, feks India, så finner du særdeles lite erstatningsprodukter for kjøtt. Det lages gryter og supper, tilbehør osv ut av belgfrukter, ris og grønnsaker. Mye smak og fantastiske festmåltider. Men for oss som er vokst opp i vesten, med kjøtt som hovedingrediens ved siden av brød, så skal det litt til å klare å endre hele matinntaket man er vant til. Så at det da dukker opp ting som erstatter dette, er ikke så veldig rart. Jeg skjønner ikke hvorfor folk provoseres av det i det hele tatt. Det må da være et valg man tar for seg selv, og ikke noe andre skal måtte mene noe om.

• Liker 13
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spiser med andre ord ikke grønnsaker per i dag. Kun kjøtt med kjøtt ved siden av?

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så kjøtteter som det går nan å bli, men hører du på reklamer o.l. eller? Ganske mye snakk om deilig, mørt kjøtt o.s.v. Om kjøtt som jeg mener smaker dritt da!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så oppgitt over folk som synes at vegetarianere er provoserende fordi de spiser mat som ligner på kjøtt 🙄 Ligner en hamburger 🍔 på en okse 🐃? Ligner en pølse 🌭 på en gris 🐷? Nei. Dette er produkter som er brandet inn i kulturen vår over generasjoner. De fleste vegetarianere liker kjøtt, og vil gjerne ha produkter som ligner/erstatter tidligere diett. At noen skulle finne dette provoserende stiller jeg meg helt uforstående til.

Anonymkode: 4c2e0...fd8

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette her fikk meg til å le. En ting som alltid har «plaget» meg er at de alltid skal få vegetarprodukter til å se ut som og smake som kjøtt. 

Her gjør de det omvent: 

https://www.google.no/amp/s/www.adweek.com/creativity/meat-made-from-veggies-nah-arbys-would-rather-invent-veggies-made-from-meat/amp/

Ja jeg fikk meg en god latter her 😂😂😂

Du vet at kjøtt ikke er et ord som spesifiserer er produkt lagd av døde dyr. Og ang formen så burde det jo være ganske selvforklarende. Når det kommer til smak har svaret kommet flere ganger 

Anonymkode: 7d8da...20d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så oppgitt over folk som synes at vegetarianere er provoserende fordi de spiser mat som ligner på kjøtt 🙄 Ligner en hamburger 🍔 på en okse 🐃? Ligner en pølse 🌭 på en gris 🐷? Nei. Dette er produkter som er brandet inn i kulturen vår over generasjoner. De fleste vegetarianere liker kjøtt, og vil gjerne ha produkter som ligner/erstatter tidligere diett. At noen skulle finne dette provoserende stiller jeg meg helt uforstående til.

Anonymkode: 4c2e0...fd8

Det er kulturell appripriasjon!

Anonymkode: b40ba...6a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 12.31, Jadzia skrev:

Hvis du reiser til land hvor vegetarisme er mer vanlig enn uvanlig, feks India, så finner du særdeles lite erstatningsprodukter for kjøtt. Det lages gryter og supper, tilbehør osv ut av belgfrukter, ris og grønnsaker. Mye smak og fantastiske festmåltider. Men for oss som er vokst opp i vesten, med kjøtt som hovedingrediens ved siden av brød, så skal det litt til å klare å endre hele matinntaket man er vant til. Så at det da dukker opp ting som erstatter dette, er ikke så veldig rart. Jeg skjønner ikke hvorfor folk provoseres av det i det hele tatt. Det må da være et valg man tar for seg selv, og ikke noe andre skal måtte mene noe om.

Det handler jo også om etterspørselen etter junkfood. Vi nordmenn kaster vel heller gjerne en pølse på grillen enn å lage store gryter - uavhengig av om det er kjøtt eller ikke. 

Anonymkode: 2e84e...9b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2019 den 23.17, Wawi skrev:

Hele poenget er at de ikke vil spise kjøtt. Hvorfor lage ting som skal ligne på det da? 

Mangeveggisretter er digg uten at det trenger minne om kjøtt. 

Anonymkode: dd09c...aeb

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo også om etterspørselen etter junkfood. Vi nordmenn kaster vel heller gjerne en pølse på grillen enn å lage store gryter - uavhengig av om det er kjøtt eller ikke. 

Anonymkode: 2e84e...9b4

Det og. Tida strekker ikke til for folk flest her hjemme. De færreste her i vesten kan bruke 1-2 timer hver dag på en middag, eller en time på frokost. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker smaken av kjøtt. Og alskens kjøttretter. Bacon på pizza og kjøttdeig i det ene med det andre, for ikke å snakke om skinke i toasten og mårpølse til grøten. Men det er tusen andre grunner til å bli vegetarianer enn at jeg elsker et plantebasert kosthold. 

Hvis du tror alle er vegetarianere fordi de synes kjøtt er ekkelt så har du gått glipp av noe helt vesentlig. 

Anonymkode: 3443a...d46

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hele poenget er at de ikke vil spise kjøtt. Hvorfor lage ting som skal ligne på det da? 

Mangeveggisretter er digg uten at det trenger minne om kjøtt. 

Anonymkode: dd09c...aeb

Hele poenget er at vi ikke vil spise døde dyr av etiske årsaker

Anonymkode: 7d8da...20d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har lest og jeg er verken vegetarianer eller veganer.

Anonymkode: e2a08...c37

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mange her som ser ut til å bli fornærmet av in legget. Men hva skal man gjøre når man kommer over oppskrifter som dette? Hvorfor skal plante-mat plent se ut som noe annet. Som det ble skrevet lengre oppe, grønnsaker kan være kjempe godt! Jeg elsker selv en god grønnsakssuppe. Man kan gjøre så mangt med dem, men hvorfor i allverden skal man få det til å se ut som det man ikke vil spise? Hvorfor få det til å se ut som en fulg som er blitt torturert og dårlig behandla, burde det ikke gi avsmak på maten? Å plent få det til å se ut som et dødt «dyr» ligge foran seg? 

Jeg kommer aldri til å gå over til kun plantebasert, med mindre verden tvinger det på meg (som jeg tror kanskje er fremtiden). Så når/om den dagen kommer, ja da kommer ikke jeg til å legge gulrota i et pølsebrød og kalle det en pølse, men heller lage en god suppe ol. og kalle en gulrot for en gulrot :) 

31FB5F3B-B585-4601-BFC9-1E490DB1B2C8.jpeg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...