Gå til innhold

Skal selge - Hvilken farge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg skal selge ei 45 kvadrat leilighet, men før den tid tenkte jeg å male en kontrastvegg på langveggen i stua hvor sofaen står. Det er store lyse vinduer så godt med lys. 

Målet er jo selvsagt å gjøre den så koselig som mulig til visning som nok da blir rett etter skolestart. 

Tips? 

Anonymkode: 06af8...ffe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noe som står til resten av interiøret ditt slik at bildene blir bra! Hvilke farger har du ellers? 

Rødtoner, grønt og grått er jo populære farger akkurat nå. Jeg ville unngått pastelnyanser, synes ikke de gjør seg så bra i de boligannonsene jeg ser. 

Anonymkode: e7582...f7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som står til resten av interiøret ditt slik at bildene blir bra! Hvilke farger har du ellers? 

Rødtoner, grønt og grått er jo populære farger akkurat nå. Jeg ville unngått pastelnyanser, synes ikke de gjør seg så bra i de boligannonsene jeg ser. 

Anonymkode: e7582...f7e

Jeg har en mellomgrå sofa med sennepsgult pledd og pute. Også har jeg en flott teak skjenk og et teak spisebord. I tillegg til grønnplanter og litt pynt her og der. Har tenkt på en type sjøgrønn farge, men har inntrykk av at det begynner å bli "ut"? Har i alle fall sett det i mange boligannonser, men usikker på om det enda er in. Altså sånn type dyp og mørk sjøgrønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, la det være! Er så lei alle som maler om før de selger, det er bare bortkasta tid og penger. Har du ikke gjort før så er det totalt bortkasta nå.

Anonymkode: 69db1...048

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, la det være! Er så lei alle som maler om før de selger, det er bare bortkasta tid og penger. Har du ikke gjort før så er det totalt bortkasta nå.

Anonymkode: 69db1...048

Det er ikke bortkastet hvis det kan gjøre at noen forelsker seg ekstra i leiligheten. Undersøkelser viser at boligstyling før salg lønner seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bortkastet hvis det kan gjøre at noen forelsker seg ekstra i leiligheten. Undersøkelser viser at boligstyling før salg lønner seg. 

Boligstyling er vel ikke nødvendigvis maling av vegger. Da er det vel mye innredning det går på også. Egne møbler flyttes ut også lånes det møbler og diverse for å style leiligheten. 

Jeg personlig tror at maling av vegger er ofte bortkastet tid, med mindre du har en spesiell farge fra før. Hvilken farge har du på veggene i dag? Hvis fargen er nokså nøytral, så ville jeg latt være. Folk flest vil male selv og ser nok ikke så mye på det. Men er det en spesiell farge på veggen, feks knall rosa, så kan det sikkert være lurt å male. 

Anonymkode: cdcb1...8bb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Boligstyling er vel ikke nødvendigvis maling av vegger. Da er det vel mye innredning det går på også. Egne møbler flyttes ut også lånes det møbler og diverse for å style leiligheten. 

Jeg personlig tror at maling av vegger er ofte bortkastet tid, med mindre du har en spesiell farge fra før. Hvilken farge har du på veggene i dag? Hvis fargen er nokså nøytral, så ville jeg latt være. Folk flest vil male selv og ser nok ikke så mye på det. Men er det en spesiell farge på veggen, feks knall rosa, så kan det sikkert være lurt å male. 

Det er helt hvite, sterile vegger. 

AnonymBruker
Skrevet

blågrå?

Anonymkode: 4c391...6be

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

blågrå?

Blågrå er pent. Er bare redd det blir litt for mørkt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blågrå er pent. Er bare redd det blir litt for mørkt? 

Blågrått finnes da også i lyse nyanser :) 

Skrevet

Jeg ville valgt teal. Det tror jeg står godt til møblene du har nå også, sånn med tanke på bildene. 

• Liker 3
Gjest Brunette89
Skrevet

Altså jeg er fortsatt fullstendig forelsket i fargen deco blue fra Jotun . Veldig dyp og deilig farge , passer skikkelig bra med grønnplanter inntil også . 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken farge er det på gulvet og er det parkett eller hva?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å sette opp et tapet på den ene veggen? https://blog.beckers.dk/2016/02/17/marokkansk-inspireret-tapet/

borc3a5stapet_.png?w=1000

Den var grusom, unnskyld meg :laugh:

TS, jeg ville nok latt vær. Man vet aldri hvilken smak de som er på visning har, så i verste fall blir det malt over rett etter salg uansett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg skal selge ei 45 kvadrat leilighet, men før den tid tenkte jeg å male en kontrastvegg på langveggen i stua hvor sofaen står. Det er store lyse vinduer så godt med lys. 

Målet er jo selvsagt å gjøre den så koselig som mulig til visning som nok da blir rett etter skolestart. 

Tips? 

Ikke gjør det! 

Mange leiligheter har den senere tid fått mørke farger det er umulig å få lyse igjen uten eksperthjelp. 

Nylig fant vi en fin leilighet, men den var ødelagt med ekstremt mørk kontrastfarge på en vegg, i tillegg til at "galningene" hadde malt taket med samme mørke farge. Til å bli mørkredd av, og ikke verdt å bruke tid på å gå på visning. 

Anonymkode: a5d64...58f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt hvite, sterile vegger. 

Da ville jeg latt være! Hvitt har jo vært fargen som har vært anbefalt på veggene ved salg i åresvis. Mer nøytral farge finnes ikke. Mal i vei hvis du vil, men det er nok bortkastet tid og penger. Å male fordi en kjøper kan forelske seg i leiligheten fordi fargen var flott, kan også slå feil. At kjøper ikke liker fargen. Hvitt er nøytralt. Lykke til med salg! 😄

• Liker 3
Gjest LaptopPute
Skrevet

Jeg hadde blågrå farger i leiligheten på veggene før salg, og fikk beskjed om å male det lyse lysegrått eller hvitt. Dette er kun 1 år siden. Fargene skulle i interiøret, ikke på veggene. Det var da en boligstylist inne og gav meg disse rådene. Malte veggene hvite og fikk solgt.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg ville valgt teal. Det tror jeg står godt til møblene du har nå også, sånn med tanke på bildene. 

Ja den fargen liker jeg godt! Det var den fargen jeg tenkte da planen min var å bo her, men så fikk jeg plutselig mulighet til å oppgradere til noe større. Har bare bodd her i to måneder. 😛 Synd jeg ikke visste om de pengene før nå. Haha. 

13 minutter siden, Brunette89 skrev:

Altså jeg er fortsatt fullstendig forelsket i fargen deco blue fra Jotun . Veldig dyp og deilig farge , passer skikkelig bra med grønnplanter inntil også . 

Den er fin, men føler det kanskje blir litt voldsomt. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge er det på gulvet og er det parkett eller hva?

Det er helt vanlig parkett i "vanlig parkettfarge".. 😛

11 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Den var grusom, unnskyld meg :laugh:

TS, jeg ville nok latt vær. Man vet aldri hvilken smak de som er på visning har, så i verste fall blir det malt over rett etter salg uansett.

Nei det er jo sant...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det! 

Mange leiligheter har den senere tid fått mørke farger det er umulig å få lyse igjen uten eksperthjelp. 

Nylig fant vi en fin leilighet, men den var ødelagt med ekstremt mørk kontrastfarge på en vegg, i tillegg til at "galningene" hadde malt taket med samme mørke farge. Til å bli mørkredd av, og ikke verdt å bruke tid på å gå på visning. 

Anonymkode: a5d64...58f

Huff det hørtes ikke bra ut nei. Hmmm...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg latt være! Hvitt har jo vært fargen som har vært anbefalt på veggene ved salg i åresvis. Mer nøytral farge finnes ikke. Mal i vei hvis du vil, men det er nok bortkastet tid og penger. Å male fordi en kjøper kan forelske seg i leiligheten fordi fargen var flott, kan også slå feil. At kjøper ikke liker fargen. Hvitt er nøytralt. Lykke til med salg! 😄

Sant nok. Nå ble jeg usikker igjen. :ler:

Min mor presser sånn på at jeg bør male, og hun har generelt peiling på kjøp og salg av bolig. 

Men ja. Tror jeg må tenke på dette. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...