Gå til innhold

Andre som vasker klærne med bare vann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt. Vasker folk her inne klær med vann eller med vaskemiddel?

Anonymkode: 74d33...b76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaskemiddel, ellers så føler ikke jeg det blir rent. Akkurat som hvis jeg bare dusjer med vann og ikke såpe, så føler ikke jeg at jeg blir ordentlig rent

• Liker 7
Skrevet

Nei, bruker vaskepulver. Vann alene løser ikke opp skitt, ihvertfall ikke på bare 40 gr. Prøver å ikke bruke for mye, bruker under en halv vaskeball til en middels vask. Bruker skyllemiddel også en halv-til full kork. 

• Liker 6
Skrevet

Vaske med vann? Er jo bare å skylle det.. klart jeg bruker vaskemiddel. 

• Liker 8
Skrevet

Nei, bruker såklart vaskemiddel for at det faktisk skal bli rent. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lurer du på det? Fordi man kan vaske gulv med bare vann? Forskjellen er veldig stor. Vann klarer ikke å løse opp alt så man må ha vaskemiddel. Mikrofiberkluter og mopper bryter ned overflaten så der trenger man ikke såpe for å oppnå det samme.

Anonymkode: 2b65c...302

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk menneskets perspektiv vi har levd i 20.000 år. Hvor lenge har vaskepulver eksistert? Jo 80 år. Selvfølgelig er det nok å vaske i vann det er det vi alltid har gjort før reklamebransjen kom (100 år siden) 

Anonymkode: 58d7d...12c

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk menneskets perspektiv vi har levd i 20.000 år. Hvor lenge har vaskepulver eksistert? Jo 80 år. Selvfølgelig er det nok å vaske i vann det er det vi alltid har gjort før reklamebransjen kom (100 år siden) 

Hvor rent var ting for over 100 år siden da.... 🙄

Anonymkode: b5cb2...077

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, for det var rent og renslig! Det florerte ikke av sykdommer og folk døde ikke i en mye yngre alder enn nå...

Anonymkode: 16be0...529

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull! Tidligere ble dyrefett benyttet som såpe til klesvask.

Anonymkode: 15ac0...a9e

• Liker 11
Skrevet (endret)

Selvfølgelig vasker vi ikke klær med kun vann! Jeg vil gå med rene klær og dufte godt jeg. 

Hva er egentlig greien med å kun bruke vann når en vasker? Skal vi snart ta oppvasken med kun vann og nå? Jeg bruker såpe i all husvask. Ikke store mengder selvsagt. Jeg vil ha det rent og frisk duft i hjemmet mitt. Sånn er det. Samme gjelder klesvask og kroppsvask. 

Endret av Jolen77
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden satt man også å skrubbet hvert eneste plagg for hånd, har du tid til det? For vaskemaskinen din vil ikke gjøre dette for deg. Legg til miljøforurensninger, sminke, deodorant o.l som også smusser til klærne idag, skal godt gjøres å fjerne det med vann. Og som nevnt over er såpe like gammel som Jesus så den kommer ikke du langt med.

Anonymkode: 2b65c...302

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på all dritten man får i klærne i dag (deo, parfyme, sminke etc) så blir det ikke rent med bare vann. Bakteriene florerer i miljøet vi mennesker skaper. Kvinner har feks mer bakterier på hendene grunnet hyppigere bruk av håndkrem og lange negler. 

Anonymkode: baae4...728

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Med tanke på all dritten man får i klærne i dag (deo, parfyme, sminke etc) så blir det ikke rent med bare vann. Bakteriene florerer i miljøet vi mennesker skaper. Kvinner har feks mer bakterier på hendene grunnet hyppigere bruk av håndkrem og lange negler. 

Anonymkode: baae4...728

Parfyme og sminke egypterne også. Det er ikke noe nymotens greier. Vi har forøvrig aldri levd i et så steril miljø som vi gjør nå, det har vært snakk om at for sterile hjem skaper allergi. 

Anonymkode: aaf6f...d24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Såpe selvsagt. De blir jo ikke skrubbet i vaskemaskinen. Klær blir også flekkete uten såpe. Såpe for hvittvask er f.eks tilsatt litt blekemidler, sånn at lyse tekstiler som kjerne brukes til ting på kjøkkenet f.eks som gir hardføre flekker holdet seg hvite (ved riktig vasketemp)

Anonymkode: 2977c...576

AnonymBruker
Skrevet

Bare legger oppi en liten blomst så blir det rent og riktig så god lukt.

Anonymkode: 96358...676

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Såpe har man kokt siden middelalderen og lut har også vært brukt i århundrer.

Les historie før du uttaler deg neste gang.

Anonymkode: 0cb58...42d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Som sagt. Vasker folk her inne klær med vann eller med vaskemiddel?

Anonymkode: 74d33...b76

Gutt som skal bo alene for første gang du? Og kommer med fikse manne-løsninger?

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såpe har man kokt siden middelalderen og lut har også vært brukt i århundrer.

Les historie før du uttaler deg neste gang.

Skulle tro folk trodde såpe var noe helt nymotens greier.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...