Taffel Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Ferien er i gang og mange reiser til digre turistanlegg med alt inkludert og sol og varme-garanti. Barnepass og underholdning fra morgen til kveld. Pris - 50 - 60 tusen for en familie i to uker. Men jeg forstår ikke at dere orker? Hva gjør dere på? Jeg synes det er et helvete å ligge på en solseng mer enn et øyeblikk, har vært på EN slik tur i hele mitt liv og aldri mer. Kamp om solsenger, vulgær fråtsing i buffeten og godt fulle engelskmenn på kvelden mens bara gikk berserk i isbaren. Støy, spetakkel og samlebånd. Kan noen forklare meg hvorfor man er villig til å bruke dobbel månedslønn på å være på en slik plass? 34
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Syden er ikke et land Anonymkode: 011de...df2 16
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Det finnes ikke noe land som heter Syden.
Macro Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 Jeg har aldri opplevd sydenturer slik du beskriver verken som barn eller voksen. Hvem søren setter bort barna sine til barnepass..? 28
emilie123 Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Syden er litt mer enn det, heldigvis. Og heldigvis er vi forskjellige 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #7 Skrevet 27. juni 2019 Aldri vært selv, har ikke lyst. Anonymkode: a26b1...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 Høres for jævlig ut. Anonymkode: b341e...f9c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Hvor ligger dette landet Syden, TS? Anonymkode: 706a7...98a 3
Populært innlegg Nicathv Skrevet 27. juni 2019 Populært innlegg #10 Skrevet 27. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syden er ikke et land Anonymkode: 011de...df2 10 minutter siden, Luna Llena skrev: Det finnes ikke noe land som heter Syden. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor ligger dette landet Syden, TS? Anonymkode: 706a7...98a Dere skjønte altså ikke at TS gjør narr av folk som snakker som om syden var et land? 87
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 Vi synes det er fantastisk. 4 barn. Nå er de mellom 6 og 9. Koser seg masse Anonymkode: 3bcce...dab 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 Når man reiser med relativt små barn så er det ok å ha mest mulig forutsigbarhet. Spesielt for meg som reiser alene med dem. En uke med all-inclusive er digg for meg og barna. Slipper mas om å kjøpe ting hele tiden. Jeg kan ligge ved bassengkanten eller på stranda og ungene ordner seg selv. Bader hele dagen og spiser så mye is og kake de orker og kan fylle på med brus og annen drikke så ofte de vil. Betaler ikke så mye for tur siden vi er fleksible, i fjor kom turen på 15,000 kr. I år havner vi på 9,000 kr for en uke all inclusive for tre stk. Billigere enn bare flybilletter faktisk. Neste år er de blitt så store at vi kanskje tar en litt annen type tur for jeg liker å oppleve litt når jeg drar på tur. Anonymkode: 676c2...bc0 26
Taffel Skrevet 27. juni 2019 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Når man reiser med relativt små barn så er det ok å ha mest mulig forutsigbarhet. Spesielt for meg som reiser alene med dem. En uke med all-inclusive er digg for meg og barna. Slipper mas om å kjøpe ting hele tiden. Jeg kan ligge ved bassengkanten eller på stranda og ungene ordner seg selv. Bader hele dagen og spiser så mye is og kake de orker og kan fylle på med brus og annen drikke så ofte de vil. Betaler ikke så mye for tur siden vi er fleksible, i fjor kom turen på 15,000 kr. I år havner vi på 9,000 kr for en uke all inclusive for tre stk. Billigere enn bare flybilletter faktisk. Neste år er de blitt så store at vi kanskje tar en litt annen type tur for jeg liker å oppleve litt når jeg drar på tur. Anonymkode: 676c2...bc0 Den ser jeg:-)
Guidet Kvinne Skrevet 27. juni 2019 #14 Skrevet 27. juni 2019 Vel, jeg har barn og har aldri noensinne opplevd behov for all inclusive (grøss) eller store feriemaskiner. Men vi har vært i Sydenlandet noen få ganger, på små hoteller eller leid leilighet. Jeg skjønner ikke hvorfor barn skal ordne seg selv i ferien og spise så mye kaker og brus de vil. Det høres helt nitrist ut. All inclusive er dessuten døden for lokalmiljøet. Jeg gir pengene mine til de lokale restaurantene. De trenger det. 31
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #15 Skrevet 27. juni 2019 29 minutter siden, Taffel skrev: Jeg synes det er et helvete å ligge på en solseng mer enn et øyeblikk, har vært på EN slik tur i hele mitt liv og aldri mer. Kamp om solsenger, vulgær fråtsing i buffeten Du må være en usivilisert pøbel som tilbrakte ferien slik. Jeg har vært mange ganger på chartertur, men i motsetning til deg leide vi bil og dro rundt i landet, gikk fotturer, besøkte museer osv. Solsenger har jeg kun sett fra avstand. Anonymkode: 70f40...355 4
Ulrikke Skrevet 27. juni 2019 #16 Skrevet 27. juni 2019 Vi har vært en del i "Syden" (dvs både Hellas og Thailand), men har sjelden reist charter. Nå i sommer har jeg satt sammen reisen selv og vi bor på et lite hotell som ikke finnes i noen charterkatalog. Når det er sagt: all inclusive når man reiser med flere barn er utvilsomt veldig deilig! Så får vi voksne heller ta en "spennende" ferie litt senere... Jeg husker fortsatt at vi var på et hotell på en gresk øy da datteren vår var 10 mnd. Hun var den eneste ungen på stranda der. Dette var (viste det seg, var ikke klar over da vi bestilte) et hotell som stort sett var benyttet av et britisk charterselskap. Der var det altså mange briter, og vi fikk flere ganger spørsmål om hvorfor datteren vår ikke var i barnepasset. De tok imot babyer fra 6(!) uker!! Og hadde dem da flere timer av gangen hver dag mens foreldrene hadde ferie.... Vi hadde jo ferie MED vårt barn, og hun var med oss hele tiden.... Kjente jeg ble litt satt ut av at noen faktisk mener at det er DET som er "syden"ferie.... Men mindre greske øyer for eksempel, med små lokale hoteller og restauranter, en leiebil og et kart, det har jeg absolutt ingenting i mot!! Når man bare kommer dit da, for flyplassene er jo gjerne grusomt om man ankommer samtidig med charterturistene 7
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. juni 2019 #17 Skrevet 27. juni 2019 Vi er i Spania nå og er på et familiested der alt er lagt opp for barna. Synes det er deilig og ungen koser seg glugg ihjel. Det er for han at vi er her. Var det opp til oss hadde vi reist på eventyrferie med dykking, klatring og safari, men det funker dårlig mens han er så ung, så da blir det charter og barnehotell inntil videre. Men det er travelt nok med lekeplass på morgenen, strandlek på formiddag og barnebasseng på ettermiddagen. Vi sitter ikke mye i ro. Men vi valgte et hotell som ligger litt utenfor som er rett ved stranden og ikke noe feste og bråkested. Her er de fleste ferdig innen 23.00 og da ligger vel de fleste foreldrene som oss, død i sengen 😂
saram Skrevet 27. juni 2019 #18 Skrevet 27. juni 2019 Folk er ulike. Eg innrømmer glatt at eg er av typen som i feriar likar best å gjere så lite som råd, iallfall med små ungar. Så til dømes å stå i solsteika og sjå på gamle ruinar av eit eller anna, som mange gjer i Sør-Europa, er ikkje den typen ferie eg traktar etter. All inclusive, vel å merke på eit hotell med god standard, har fleire gonger funka heilt supert både for små og store her i huset. 9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #19 Skrevet 27. juni 2019 Fordi det lettvint, du får alt på en gang☺️ Dette gjelder barnefamilier så klart. Anonymkode: 9cda6...8f5 5
NewInTown Skrevet 27. juni 2019 #20 Skrevet 27. juni 2019 Nå vet jeg ikke om denne tråden kun angår familier med barn som reiser til syden. Vi har ingen barn, men jeg kjenner meg overhode ikke igjen i noen av skildringene dine. Kanskje du har reist til feilt sted? Det er mange billigere steder i "syden" som ligger litt utenfor hovedområdene, der man kan kose seg i fred og ro både uten fulle engelskmenn, uten buffet og isbar, og uten støy og spetakkel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå