AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #21 Skrevet 27. juni 2019 Veldig bra at du spør eier om lov hvis du ønsker å hilse på hunden deres😊 Ikke alle hunder som ønsker kontakt med fremmede mennesker. I vårt nabolag er det mange barn som spør om å klappe å kose med hunden min. Jeg vet at hun kan akseptere at fremmede klapper henne - men hun har ingen glede av det, ser en annen vei eller trekker seg tilbake. Så jeg sier ofte bare at «Hun er ikke en kosehund, men hvis du ønsker å leke eller gjøre triks med henne så blir hun sikkert glad». Og da er det mange barn som blir glade fordi de kan si sitt, dekk, gi labb, rull rundt - hunden elsker det og da er det en morsom opplevelse for henne fordi hun ikke er så glad i fremmede. Anonymkode: d867b...33c 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #22 Skrevet 28. juni 2019 4 timer siden, SoWhat? skrev: Så får du gå der dere er mer fred og ro! Hvorfor du utsetter hunden din for dette dette er et stort ? fra meg. Og obs Du kan få en utrygg / farlig hund. Vis ansvar. Har du hund? Håper ikke det utifra kunnskapsløst svar. Anonymkode: 74f81...571 2
Gjest Krampus Skrevet 28. juni 2019 #23 Skrevet 28. juni 2019 Folk må gjerne hilse på min, men sier vanligvis bare nei om folk spør. De ender alltid opp kjempeskuffet når de får hilse fordi hunden min er ikke en kose hilse hund. Han liker ikke å bli klappet og klødd på og viser null glede over den type oppmerksomhet når vi er ute, så han bare står der og ser ut som han kjeder vettet av seg og gir null respons helt til vi går igjen, da går halen tilbake i logremodus og livsgnisten tennes igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #24 Skrevet 28. juni 2019 Så lenge du spør først er det helt greit for meg, han blir veldig glad når folk vil hilse på han😄, men jeg blir veldig sur når noen bare hilser på hunden min uten å spørre først. Har skjedd meg flere ganger, Det synes jeg er så frekt og respektløst, de kan jo ikke vite hvordan hunden min reagerer. Samme med dere andre? Anonymkode: 00a8a...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #25 Skrevet 28. juni 2019 Så lenge du spør, så sier jeg i 90% av tiden at det er greit. Nå har jeg ekstremt sosiale hunder. Men hundene mine liker ikke folk som løper mot de eller kaster seg over dem. Så hvis folk gjør det. Så sier jeg nei. Anonymkode: c4a98...4c8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #26 Skrevet 28. juni 2019 Hils i vei, men spør alltid først og hold deg rolig. Anonymkode: 5d85c...620
Kontorotta Skrevet 28. juni 2019 #27 Skrevet 28. juni 2019 Jeg tenker at de som spør om de kan hilse på, viser respekt til både hund og eier. De fleste ganger sier jeg ja. Av og til ønsker jeg ikke at den skal hilse. Kommer litt an på om vi er under trening eller ikke. Men de gangene det passer oss, slår jeg gjerne av en prat med den som spør. Og det er veldig mange som spør i løpet av ei uke for eksempel. Veldig koselig.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #28 Skrevet 28. juni 2019 Jeg har en typisk, oversosial labrador, som gjerne hilser på alt og alle. Kjempebra at du spør først! Det er ganske irriterende med disse som tar det for gitt. Jeg sier stort sett ja, men er litt mere på ''nei'' når barn spør ( hvis de ikke er i følge med voksen. ) Anonymkode: eab64...97d
SoWhat? Skrevet 28. juni 2019 #29 Skrevet 28. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du hund? Håper ikke det utifra kunnskapsløst svar. Anonymkode: 74f81...571 Har hatt både egne, andres til trening og er besøkshjem for en nå. Så kunnskapsløs er jeg ikke. Men det skal liksom være en mal for alt, og greit at det viktigste følges. Men det går an å tenke selv ut fra erfaringer.
Sokkar Skrevet 28. juni 2019 #30 Skrevet 28. juni 2019 Dei fleste svarer vel det samme som du ville gjort; at det går fint 😊 av og til varer hilsinga så lenge at det blir litt kleint, men det er sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #31 Skrevet 28. juni 2019 Så lenge man spør, og faktisk venter på og respekterer svaret, er det helt ok. Jeg har en frøken som er litt redd folk, så jeg svarer alltid nei når jeg ser hun er engstelig. Anonymkode: f58aa...d36
Gjest LaptopPute Skrevet 28. juni 2019 #32 Skrevet 28. juni 2019 Se det gjerne litt an. Jeg har en svært reaktiv hund, og møter du på oss så er vi allerede langt ute i grøfta og driver med godbitsøk. Hun reagerer veldig på fremmede, og spesielt hvis noen snakker til oss. Jeg har en gul bandana på henne hvor det står "redd hund" på. Ikke så lett å se, og vet ikke hvor godt utbredt det er i Norge enda, men har en hund noe gult på seg, gjerne gul vest, bandana eller sløyfe, så er det et tegn for signalisere at hunden er reaktiv, og da trenger vi avstand og rom til å jobbe/trene. Alltid spør, som de andre sier her, men ser du en hund og en eier som tydelig trener eller virker litt annerledes eller gjør noe litt annet enn bare tur (som for eksempel bare vanlig trening på utsiden av butikken), så ikke spør en gang mener jeg. Men ser du meg for eksempel uten hund, så hadde jeg blitt veldig glad for at du tok kontakt og sa at du sette meg med hund, at du savner hunder i livet ditt, og om du kunne fått vært med på tur eller noe. Det er bare hyggelig. Da hadde jeg tatt deg rett inn i trening med hunden og brukt deg som skummel fremmed som har masse godbiter og egentlig er kjempekjempesnill. Jeg har en annen hund som ikke kunne brydd seg mindre om fremmede, men jeg lar ikke folk hilse på henne heller, da jeg ofte har hundene sammen i bånd, og målet er at ingen av hundene skal bry seg om fremmede. Så da vil jeg ikke gi hunden uten reaktivitet forventninger om kos fra fremmede heller. Så se det veldig an. Jeg hadde aldri synes at du hadde vært gæern hvertfall hvis du smilte og gråt fordi du så en spesiell hunderase da jeg er gæern hundedame selv. Et liv uten hunder er vannvittig hardt i hodet mitt. Det er bra sånne som deg synes som setter pris på hundene.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #33 Skrevet 28. juni 2019 Jeg synes alltid er det er hyggelig når folk spør (skjer faktisk ikke så ofte, vi møter egentlig på lite folk 😛 ), men hun jeg har nå kan være litt reservert og svarer da at det bare er å hilse på om hun har lyst. Om vi har pause, så kjeder hun seg, og da kan hun plutselig finne på å gå bort til fremmede for å få kos om jeg ikke passer på. Tror da de fleste hundeeiere liker å få skryt for hunden sin 😁 Anonymkode: 7f56b...024
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #34 Skrevet 28. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også som deg, TS, og blir så glad når eieren gir hunden tillatelse til å hilse på meg. En gang jeg hadde en dårlig dag, gikk jeg på tur i et typisk turområde for å få oitt annet å tenke på. Da møtte jeg på en eldre mann som gikk tur med hunden sin, og han var så glad for at jeg ville ha kontakt med hunden hans og lot meg få klappe den. Møtet med den koselige mannen og hunden reddet dagen min, og jeg tror mannen var litt glad for en prat også. Ofte når jeg møter på folk med hunder, så vil gjerne hunden hilse på mens eieren holder den unna. Det er sikkert fordi de tror jeg er redd hunder, men neste gang skal jeg faktisk spørre om å få hilse på. Anonymkode: 72206...ad7 Så koselig 😊 Ja, gjerne spør! Min hund vil gjerne hilse, men siden noen er skeptiske til hunder så holder jeg han som regel igjen, men om de spør får de selvfølgelig hilse. Det var en gang jeg ikke rakk å holde han igjen og fikk kjeft av en forbipasserende som ble redd, så derfor er jeg obs på det nå.. Anonymkode: ac010...071 1
addict Skrevet 28. juni 2019 #35 Skrevet 28. juni 2019 Det skal sies at jeg somregel holder hunden unna folk hvis de ikke aktivt viser at de ønsker å hilse på. Jeg er ganske opptatt av at hun ikke skal løpe på folk som ikke er interesserte. Hvis du signaliserer at du vil si hei så er det lettere for oss eiere å la deg slippe til 😊
Million Skrevet 28. juni 2019 #36 Skrevet 28. juni 2019 Jeg sier stort sett nei til at folk skal hilse på hunden min, rett og slett fordi hunden er meget skeptisk og reservert overfor fremmede. Hunden viker unna med en gang om noen bøyer seg frem og prøver å ta på henne. Særlig unger. Hun liker ikke små unger, for de har så uforutsette bevegelser, høye tynne stemmer og skrikende lyd. Når jeg er ute og går med hunden, er det veldig ofte folk blir helt fra seg når de ser hunden og synes den er såå fin, blant annet fordi hunden har isblå øyne og en nydelig farge. Spør så ivrig om å få hilse og klappe den. Da må jeg dessverre beklage og si at nei, jeg tror ikke det går fordi hun ikke vil det, for hun liker ikke fremmede i det hele tatt. Alle blir så merkelig paffe og overrasket over det svaret. Men det er faktisk ganske mange hunder som er reserverte og ikke liker å bli klappet av fremmede. Ikke alle hunder blir over seg av lykke over å bli tatt på av folk de ikke har sett før. 1
Candiru Skrevet 28. juni 2019 #37 Skrevet 28. juni 2019 Jeg og hunden min blir kjempeglade hvis noen vil hilse 😄
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #38 Skrevet 28. juni 2019 Jeg sier alltid nei til barn. Hunden min er livredd barn og har flere ganger prøvd å nappe etter de. Vi trener på det altså. Men tar ikke sjansen på at han kan bite fremmede barn. Anonymkode: 74126...536
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #39 Skrevet 29. juni 2019 På 27.6.2019 den 20.21, AnonymBruker skrev: Jeg er hundeelsker uten like, og har ikke hund selv pga jobb og studiesituasjon, samt at jeg leier en leilighet der det ikke er tillatt med dyr. Har vokst opp med både hunder og katter, men er absolutt hunder jeg er mest glad i. Det er sååå ofte når jeg er ute å går tur at jeg har lyst til å spør hundeiere om jeg kan få hilse på hunden deres. Men jeg tør aldri... Her en dag var jeg ute på gåtur og da så jeg noen med en newfoundlandshund, som er hunderasen jeg har vokst opp med. Jeg begynte nesten å grine, for jeg ser de så sjeldent, og jeg hadde så lyst å gå bort å spørre om jeg kunne hilse, men dama ville jo trodd jeg er klin gærn som står der med tårer i øynene og et smil som kunne gått rundt om ørene ikke var der.. Så nok litt gal ut Er litt sånn at når jeg møter folk som er ute å går tur med hundene sine så ser jeg på hundene å smiler eller ser på hunden og sier "hei" framfor å si hei til personen, hehe. Hva tenker dere når randoms ber om å få hilse på hunden deres? Sier dere ofte ja? Anonymkode: c677c...5cd Om du hadde spurt om å få hilse på fordi den minte deg om de du hadde i oppveksten, kan jeg nesten garantere at hun hadde syntes du var søt, fremfor gal 😉 Anonymkode: e0fa8...2d8
Pupperulla Skrevet 29. juni 2019 #40 Skrevet 29. juni 2019 Det er superkoselig! Og min elsker å hilse og få masse kos😍 han er en stor, fluffy gladgutt😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå