Gå til innhold

Hundeiere, hva tenker dere om folk som vil hilse på hunden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hundeelsker uten like, og har ikke hund selv pga jobb og studiesituasjon, samt at jeg leier en leilighet der det ikke er tillatt med dyr. Har vokst opp med både hunder og katter, men er absolutt hunder jeg er mest glad i. Det er sååå ofte når jeg er ute å går tur at jeg har lyst til å spør hundeiere om jeg kan få hilse på hunden deres. Men jeg tør aldri... Her en dag var jeg ute på gåtur og da så jeg noen med en newfoundlandshund, som er hunderasen jeg har vokst opp med. Jeg begynte nesten å grine, for jeg ser de så sjeldent, og jeg hadde så lyst å gå bort å spørre om jeg kunne hilse, men dama ville jo trodd jeg er klin gærn som står der med tårer i øynene og et smil som kunne gått rundt om ørene ikke var der.. Så nok litt gal ut :P Er litt sånn at når jeg møter folk som er ute å går tur med hundene sine så ser jeg på hundene å smiler eller ser på hunden og sier "hei" framfor å si hei til personen, hehe. 

Hva tenker dere når randoms ber om å få hilse på hunden deres? Sier dere ofte ja? 

Anonymkode: c677c...5cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestandig sagt ja og både hunden og jeg synes det har vært veldig trivelig hver gang :) Tror de fleste bare tar det som et stort kompliment 

Anonymkode: feb8c...0a9

• Liker 9
Skrevet

Fortsett med det og bare spør! Det er gull verdt for oss som spesialiserer hunder! ❤️

• Liker 5
Skrevet

Da jeg hadde hund syntes jeg stort sett det bare var hyggelig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier alltid ja ☺️ Og det er kjempe god trening for hunder at det kommer fremmende ☺️

Anonymkode: 21479...0ac

• Liker 7
Skrevet

Så lenge folk spør, så sier jeg alltid ja, så sant vi ikke er midt i lydighetstrening. Jeg har en veldig engstelig hund, så når folk, spesielt barn kommer løpende og kaster seg over han uten å spørre først så blir han livredd og gjemmer seg bak meg. Det har ført til at han krymper seg hver gang han ser barn og det er forferdelig trist.

Så lenge du spør og hunden har sett at du kommer, så går det helt fint! 

• Liker 6
Skrevet

Så lenge en spør først er det helt greit. Får ofte spm og sier alltid ja, veldig hyggelig

• Liker 6
Skrevet

Hils så mye du vil, hunden elsker folk 🥰

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også som deg, TS, og blir så glad når eieren gir hunden tillatelse til å hilse på meg. En gang jeg hadde en dårlig dag, gikk jeg på tur i et typisk turområde for å få oitt annet å tenke på. Da møtte jeg på en eldre mann som gikk tur med hunden sin, og han var så glad for at jeg ville ha kontakt med hunden hans og lot meg få klappe den. Møtet med den koselige mannen og hunden reddet dagen min, og jeg tror mannen var litt glad for en prat også.

Ofte når jeg møter på folk med hunder, så vil gjerne hunden hilse på mens eieren holder den unna. Det er sikkert fordi de tror jeg er redd hunder, men neste gang skal jeg faktisk spørre om å få hilse på.

Anonymkode: 72206...ad7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe i mot å blir spurt, men i noen tilfeller svarer jeg nei siddn jeg har en ganske nervøs hund. 

Det er bare å spørre i vei! 😊

Anonymkode: 74f81...571

• Liker 1
Skrevet (endret)
55 minutter siden, altflyter skrev:

Så lenge folk spør, så sier jeg alltid ja, så sant vi ikke er midt i lydighetstrening. Jeg har en veldig engstelig hund, så når folk, spesielt barn kommer løpende og kaster seg over han uten å spørre først så blir han livredd og gjemmer seg bak meg. Det har ført til at han krymper seg hver gang han ser barn og det er forferdelig trist.

Så lenge du spør og hunden har sett at du kommer, så går det helt fint! 

Så får du gå der dere er mer fred og ro! Hvorfor du utsetter hunden din for dette dette er et stort  ? fra meg.

Og obs

Du kan få en utrygg / farlig hund. Vis ansvar. 

Endret av SoWhat?
Skrevet (endret)
1 time siden, SoWhat? skrev:

Så får du gå der dere er mer fred og ro! Hvorfor du utsetter hunden din for dette dette er et stort  ? fra meg.

Og obs

Du kan få en utrygg / farlig hund. Vis ansvar. 

Tror du jeg er så dum at jeg tar med meg hunden gjennom en tett befolket gate eller noe slikt? Det er ikke alltid mulig å unngå folk når man bor i en by. Der er det mennesker. Det være seg på fjellet eller på vei til turen. Hvordan mener du jeg skal unngå mennesker fullstendig på tur? 

Kan forsåvidt legge til at jeg syntes det er foreldrene til barna som bør vise ansvar og lære ungene sine å spørre før de hopper på en hund bakfra uten å forberede verken hunden eller meg. 

Hunden er engstelig. Ikke aggressiv og dette er noe vi øver på kontinuerlig, men jeg skjønner godt at hunden blir redd. Jeg liker heller ikke at folk hopper på meg uten at jeg er forberedt. 

Tenker med gru på hunder som biter når de kvepper... Da hadde man sett foreldre på banen kvikt... 

Endret av altflyter
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Å hilse på folk er eneste grunnen til at min hund går tur, så jeg blir glad på hans vegne hver gang noen vil hilse på han. Han er ekstremt glad i folk 😛 

Anonymkode: 86b81...620

• Liker 3
Skrevet

Så l er nge du spør og lar hunden komme til deg er det awesome! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min hund elsker å hilse på folk, så jeg sier vanligvis ja. 

Men det er ikke alltid jeg er i humør, syk eller dagen derpå, da ønsker jeg ikke kontakt med folk. 

Anonymkode: 18b57...38f

• Liker 1
Skrevet

Det er bare hyggelig🐶 Jeg elsker å komme i snakk med hyggelige folk som vil hilse på hunden. Det er like hyggelig både for meg og hunden hver gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er flaut å spørre, så keg prøver tankeoverføring til hunder jeg møtet for at de skal komme bort til meg 😂 

for ikke lenge siden satt jeg å ventet på t banen og da kom labradoren som satt ved siden av meg å la hodet på fanget mitt 😍 vi koste i 10 min mens vi ventet! 

Anonymkode: 34f98...6f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min hund liker ikke fremmede. Han reagerer ikke på forbipasserende, men hvis noen prater til oss så bjeffer han høyt og lenge. Ikke aggressivt, altså. Har aldri funnet ut hvorfor, men han er 10 år og sær.

Hadde ikke gjort noe hvis du hadde spurt, så lenge du hadde tålt at både jeg og hunden sa nei.

Poenget er vel at du må vita at ikke alle hunder er glade i fremmede, og du må tåle forskjellige reaksjoner.

Anonymkode: bce37...b3b

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er flaut å spørre, så keg prøver tankeoverføring til hunder jeg møtet for at de skal komme bort til meg 😂 

for ikke lenge siden satt jeg å ventet på t banen og da kom labradoren som satt ved siden av meg å la hodet på fanget mitt 😍 vi koste i 10 min mens vi ventet! 

Anonymkode: 34f98...6f5

Åh så søtt 😍

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne spør. Noen dager er det supert med hilsing og andre dager trener vi på å unngå det 😊 

Anonymkode: 27ee2...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...