Gjest torild Skrevet 30. august 2002 #1 Skrevet 30. august 2002 Min sønn skal gifte seg,og jeg prøver å skrive en tale,MEN! jeg er helt tom for ideer er det noen som kan gi meg tips om hva som bør stå i en bryllupstale.... det begynner å haste for jeg må ha den ferdig til den 7sept. håper på mange forslag så jeg har noe å gå etter??
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #2 Skrevet 30. august 2002 Vel, ikke ta med altfor mange "morsomme episoder" fra barndommen, det kan fort bli litt kjedelig, et par sykker holder lenge. Fortell gjerne litt om han som person, er han sta, treg, rotete, ryddig, optimist... Fortell hvor glad du er i han (Og gjerne hvor gald du er i svigerdatteren din også) Takk for årene dere har hatt sammen. Eller gjør noe helt annet. Feks finn et dikt som passer og les det. Like kjekt det!
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #3 Skrevet 30. august 2002 Var nettopp i et bryllup hvor brudens bror hadde lagt opp talen som et eventyr: Det var en gang en liten prinsesse som ble født etc. det ble veldig flott, og endte selvfølgelig med at hun hadde funnet prinsen etc. En ide?
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #4 Skrevet 30. august 2002 Ikke legg opp talen som en CV og rams opp alt han har gjort av skole. idrett etc. Det vet jo de fleste ! Det er kjedelig å høre på for gjestene og kan være falut for din sønn :o Legg vekt på å være personlig. Tenk på at den talen du holder til ham, kunne ingen andre holde til noen andre...hvis du forstår hva jeg mener. Og den vanlige regel : Heller for kort enn for lang ! :D
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #5 Skrevet 30. august 2002 He-he, FLAUT for din sønn, mente jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2002 #6 Skrevet 31. august 2002 Vil bare komme med ett lite tips som kan hjelpe på litt hvis du er nervøs. Ikke skriv talen din på A4 ark. Det vises veldig godt hvis du skjelver + at det er vanskelig å finne tilbake til hvor i talen du er hvis du titter bort fra arket litt. Jeg holdt min første tale i sommer og var SÅÅÅÅÅ nervøs. Men jeg hadde skrevet hver episode på ett "lite" kort. Selv om det bare var to linjer på en episode fikk den ett eget kort. Jeg kunne da hele tiden legge bort ett kort og fikk fort oversikt over hvor jeg var i talen!!! Lykke til.
Imax Skrevet 31. august 2002 #7 Skrevet 31. august 2002 For guds skyld ikke ha en super-lang oppramsing av hans barndom. Men en anekdote eller to er morsom. Ikke glem svigerdatteren - den største feilen folk gjør når de holder tale i et bryllup er at de glemmer at de er der for å feire at to personer kommer sammen, og bare fokuserer på den andre. Dette er ikke en konfirmasjon!!! Jeg slenger meg også på tipset om heller for kort enn for lang.... lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå