AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 ....så kommer rullestolbrukeren 🙄 https://www.nrk.no/ytring/_villebarehjelpe-1.14601847?fbclid=IwAR0sp9LAWZMrXpUZpH83XsVlg1j5BH4O-3YxuoI2S4FjQbxBpwk7kErdqno Anonymkode: 73e1b...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Jeg merker at det bare er kvinner som syter og klager til media. Anonymkode: cc322...4dc 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 17 minutter siden, Fornuftig-mann skrev: Alle føler seg krenket for tiden.. Leste du artikkelen? Jeg synes hun har all verdens grunn til å bli krenket jeg. At folk bare tar tak i rullestolen eller i kroppen hennes viser at de ikke ser på henne som et menneske som har rett til å bestemme selv, også når hun trenger hjelp av andre. Folk ser på henne bare som en rullestolbruker og de forstår ikke at hun har like mye grenser som alle oss andre. Bare fordi man er handikappet i kroppen betyr det ikke at man ikke kan tenke eller ta avgjørelser selv. Jeg har jobbet med helt oppegående mennesker som sitter i rullestol og møter mange fortsatt der jeg jobber nå, og flere har sagt til meg at de blir snakket til med babystemme. Det er ufattelig stigmatiserende. Om jeg møter noen enten på jobb eller på gata som jeg ser kan ha behov for hjelp så går jeg bort og spør "vil du jeg skal hjelpe deg?" Og jeg spør selvfølgelig hva de trenger hjelp til og hvordan om det ikke er selvsagt. Det er jo helt sykt å ikke spørre vedkommende om det. Kanskje du skal prøve å tenke hvordan du ville blitt behandlet av andre mennesker om du selv var rullestolbruker. Anonymkode: e88cd...e52 4
linsejesus Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har jobbet med helt oppegående mennesker som sitter i rullestol Du har blitt lurt. 3
Anonymburker Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker at det bare er kvinner som syter og klager til media. Anonymkode: cc322...4dc Nei, vi hadde en lav mann som klaget på å bli valgt bort av damene, for litt siden. https://www.nrk.no/ytring/hoye-krav-til-lave-menn-1.14449222 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #7 Skrevet 28. juni 2019 14 timer siden, linsejesus skrev: Du har blitt lurt. Nei, det er du som ikke har forståelse for at hjernen fungerer like godt som alle andres selv om beina ikke gjør det. Og det er vel hele poenget med artikkelen. Anonymkode: e88cd...e52 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #8 Skrevet 28. juni 2019 På 27.6.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev: Leste du artikkelen? Jeg synes hun har all verdens grunn til å bli krenket jeg. At folk bare tar tak i rullestolen eller i kroppen hennes viser at de ikke ser på henne som et menneske som har rett til å bestemme selv, også når hun trenger hjelp av andre. Folk ser på henne bare som en rullestolbruker og de forstår ikke at hun har like mye grenser som alle oss andre. Bare fordi man er handikappet i kroppen betyr det ikke at man ikke kan tenke eller ta avgjørelser selv. Jeg har jobbet med helt oppegående mennesker som sitter i rullestol og møter mange fortsatt der jeg jobber nå, og flere har sagt til meg at de blir snakket til med babystemme. Det er ufattelig stigmatiserende. Om jeg møter noen enten på jobb eller på gata som jeg ser kan ha behov for hjelp så går jeg bort og spør "vil du jeg skal hjelpe deg?" Og jeg spør selvfølgelig hva de trenger hjelp til og hvordan om det ikke er selvsagt. Det er jo helt sykt å ikke spørre vedkommende om det. Kanskje du skal prøve å tenke hvordan du ville blitt behandlet av andre mennesker om du selv var rullestolbruker. Anonymkode: e88cd...e52 Tommel opp til deg! Det er helt tragisk hvordan enkelte slutter å se på deg som et åndsfriskt menneske bare fordi du bruker rullestol. Mannen min var en høyt utdannet og smart mann med en bra jobb, men i samme øyeblikk som han ble avhengig av rullestol sluttet folk å se på ham som et voksent, selvstendig menneske og begynte å snakke over hodet på ham selv når det var han som kontaktet dem. Dette opplevde vi til og med på sykehusapoteket på Kalnes, og er det ett sted de burde vite bedre er det på et sykehusapotek! Anonymkode: 16ea8...614 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 På 27.6.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev: Leste du artikkelen? Jeg synes hun har all verdens grunn til å bli krenket jeg. At folk bare tar tak i rullestolen eller i kroppen hennes viser at de ikke ser på henne som et menneske som har rett til å bestemme selv, også når hun trenger hjelp av andre. Folk ser på henne bare som en rullestolbruker og de forstår ikke at hun har like mye grenser som alle oss andre. Bare fordi man er handikappet i kroppen betyr det ikke at man ikke kan tenke eller ta avgjørelser selv. Jeg har jobbet med helt oppegående mennesker som sitter i rullestol og møter mange fortsatt der jeg jobber nå, og flere har sagt til meg at de blir snakket til med babystemme. Det er ufattelig stigmatiserende. Anonymkode: e88cd...e52 Greit nok det. Jeg lover at jeg aldri skal hjelpe en handicappet. Akkurat som at jeg heller aldri mer skal snakke til en kvinne. For det er visst nå forbudt. For et fint samfunn vi skal få... På 27.6.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev: Om jeg møter noen enten på jobb eller på gata som jeg ser kan ha behov for hjelp så går jeg bort og spør "vil du jeg skal hjelpe deg?" Og jeg spør selvfølgelig hva de trenger hjelp til og hvordan om det ikke er selvsagt. Det er jo helt sykt å ikke spørre vedkommende om det. Anonymkode: e88cd...e52 Men tenk om de ikke ville at du skulle prate til dem da. Så har du altså gitt dem UØNSKET OPPMERKSOMHET! Driver du å trakasserer handicappede slik altså? For en fæl person du er #villebarepratelitt Anonymkode: a5080...c7a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 På 28.6.2019 den 14.12, AnonymBruker skrev: Nei, det er du som ikke har forståelse for at hjernen fungerer like godt som alle andres selv om beina ikke gjør det. Og det er vel hele poenget med artikkelen. Anonymkode: e88cd...e52 Jeg tror han bedriver ordspill. 😛Oppegående. Anonymkode: a64ae...1e7 2
herzeleid Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 Det er interessant i disse tider, der det å snakke med hverandre på tbanen er "ikke greit", å huske tilbake noen måneder, der det å ikke matche med kvinner i rullestol på Tinder også var trakasserende. Jeg tror rett og slett er gir for mye taletid til de som sutrer og er missfornøyde uansett hva, og for lite til de positive menneskene. De aller fleste enslige kvinner vil nok være glad om menn tar kontakt utenfor de rene "kjøttmarkedene". De som klager på oppfordringen om å gjøre dette er nok en temmelig liten, men hissig og høylytt, minoritet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå