bib_84 Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Fortell! Hilsen småbarnsmamma som må velge sine kamper med omhu, men som synes det er vanskelig 😅
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 Det varierer egentlig. Jeg er mest opptatt av at vi er konsekvente på de viktige tingene og at ikke hele hverdagen blir full av kamper om det ene og det andre. Jeg spør meg selv om det er så farlig om han vil gjøre sånn og sånn, også lar jeg noen ting gå. Så føler han at han har litt medbestemmelsesrett og det ser vi han vokser veldig på. Dette gjelder 4 åringen. Anonymkode: 08697...987
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Min erfaring er at om jeg lar være å ta kampen om feks sitte rolig ved matbordet en dag, har vi det gående i dagevis med testing av grenser etterpå. Dette gjelder så mange ting synes jeg, så det er ikke så mye jeg ikke tar kampen på. Anonymkode: 28148...abe 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 Kjole maset! Så lenge hun godtar parkdress over og ull under, så får hun heller se helt gal ut med Elsa plastikk-kjole over alt🙄 Anonymkode: a66fd...7a9 6
pautina Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Klær, så lenge det er nok kan de se ut så ille de bare vil😜 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #7 Skrevet 27. juni 2019 Som andre her, tar jeg heller ikke kleskamper, så lenge klærne er greie ift været/temperaturen den dagen. Gidder heller ikke krangle hvis barnet heller vil ha den lilla enn den grønne koppen jeg først tok ut- da bare bytter jeg uten noen større diskusjon. Ellers er jeg nok relativt «streng», konsekvent og prinsippfast. Klær og leker skal ryddes på plass, tenner skal pusses to ganger pr dag, alle barna skal bli sittende ved matbordet til de andre barna har spist opp osv. De klare rammene og grensene vi har i familien firer jeg ALDRI på. Som en annen her skriver, medfører det bare dagevis med styr i etterkant. Anonymkode: 14ea5...6b5 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 Mange 😁 Men ser det an. Noen dager er enklere enn andre. Viktigste er at jeg ser at han prøver. Anonymkode: 7fc75...dfa
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Varierer etter dagsform - de fleste ting blir firet på innimellom eller ofte (kommer an på hva det er, noen ting er fast uansett). Men vi har enebarn, og det blir ikke styr i dagesvis etterpå som jeg legger merke til iallefall. Noen ting nekter han uansett alltid og det må mases til gullmedaljen, andre ting skjer av seg selv. Anonymkode: 6e6d6...6a0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #10 Skrevet 27. juni 2019 Hvis ungen har vært på skolen, gjort alle hjemme-leksene sine, og vært på for eksempel fotball-treningen (eller annen idrett) så gidder ikke jeg mase på hva man skal / burde gjøre med resten av tiden sin. Ønsker man å slappe av foran datamaskinen, spillkonsollen sin eller TV-skjermen resten av kvelden, så får man jo selvfølgelig lov til dette. Da har man jo allerede vært temmelig aktiv i løpet av den dagen, så jeg stiller ingen krav til at ungen absolutt SKAL finne på enda mer. Anonymkode: 3845b...c18 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 Det er ikke så mye kamper her foreløpig, heldigvis. Men på alt som ikke er nødvendig og som vi MÅ ta av kamper pleier vi å vær åpen for forhandlinger på. Da føler han seg hørt og så blir det enklere for hver gang å inngå kompromisser med han.
Helgeline Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 Med småbarn? Skal jeg være helt ærlig, kommer det litt an på dagsformen min. Har jeg hatt senvakt til 22 etterfulgt av dagvakt 07-15, tar jeg færre kamper enn hvis jeg er uthvilt. Vil han da spise middag i sofaen mens han ser på YouTube, så versågod. Men jeg er bestandig streng på rutiner som tannpuss, leggetid og tolererer ikke dårlig oppførsel. Selvfølgelig stopper jeg ting som er direkte helseskadelig, det blir ikke sjokolade til middag eller sandaler i februar. Men hvis han ikke har lyst på kveldsmat hender det at jeg gir et eple eller en yoghurt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #13 Skrevet 27. juni 2019 Klær, så lenge ikke han fryser eller svetter ihjel. Hvilken dør han går ut av bilen. Og litt småting hvis jeg ser at han er sliten og det lett kan eskalere, eller jeg er veldig sliten. Anonymkode: 647e7...30a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #14 Skrevet 27. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjole maset! Så lenge hun godtar parkdress over og ull under, så får hun heller se helt gal ut med Elsa plastikk-kjole over alt🙄 Anonymkode: a66fd...7a9 😂👌🏼👌🏼 Anonymkode: 3cb8d...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå