Gå til innhold

Hund alene hjemme i 8 timer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden er som regel alene ca 8 timer omtrent 3-4-5 dager i uken.
Jeg jobber turnus og da jobber jeg både dagvakter fra 07:30-15:00 og kveldsvakter fra 15:45 - 22:45.

Hunden har tilgang til mat, vann, leker, og går fritt rundt i leiligheten på 75 kvm. Buret hans står åpent og han har en hundeseng som han kan ligge i. I dag når jeg kom hjem fra jobb så var hunden helt gal. Han hylte og logret fordi han var så glad. Fikk utrolig dårlig samvittighet når jeg så hvor glad han ble.

Er dette ok? Flere som har det sånn?

Anonymkode: dec7d...b75

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden er som regel alene ca 8 timer omtrent 3-4-5 dager i uken.
Jeg jobber turnus og da jobber jeg både dagvakter fra 07:30-15:00 og kveldsvakter fra 15:45 - 22:45.

Hunden har tilgang til mat, vann, leker, og går fritt rundt i leiligheten på 75 kvm. Buret hans står åpent og han har en hundeseng som han kan ligge i. I dag når jeg kom hjem fra jobb så var hunden helt gal. Han hylte og logret fordi han var så glad. Fikk utrolig dårlig samvittighet når jeg så hvor glad han ble.

Er dette ok? Flere som har det sånn?

Selvfølgelig er det ok. Du kan jo ikke redusere på jobb for å sitte hjemme å passe hunden. 

Hadde reagert om du hadde stengt han inne i buret alle disse timene eller ikke hadde vann tilgjengelig. Men du hadde ingen av disse, så alt ok. 

Men det kan være at den hadde hørt lyder som gjorde den urolig, eller kanskje den er understimulert hvis du ikke har gått turer i det siste. Min hund er jo superhappy hver gang jeg kommer inn døra, omså jeg bare går ut for å hente posten... :P Fantastiske vesen! 

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig arbeidsdag må da være helt ok. Her i huset kommer ofte barn hjem før, men hunden klarer fint 7.5 timer også. Hunden har bare ett rom ikke hele huset som din.  Han har vann tilgjengelig hele tiden, og mat om han ikke har spist opp frokosten.

Anonymkode: d54b1...a7f

Skrevet

Den store brorparten av hundeeiere i Norge må gå fra hunden sin hjemme hver dag, mens de er på jobb. Alle hundeeiere kan ikke være hjemmeværende, eller ha jobber der hunden kan bli med. De hundeeierne jeg ikke liker er de som stenger hunden sin inne i et bur hele forbannade dagen. Det er dyreplageri. De samme eierne sperrer gjerne hunden inne i bur hele natten i tillegg... det er hjerterått! De burde minimum ha et rom til hunden, der den kunne gå løs, om det er så at den ramponerer hjemme om den er alene og går løs. 

Din hund får gå fritt i huset og har tilgang på mat, vann, seng, leker. Den har bevegelsesfrihet hjemme. Det er ikke mer å forlange. 

De færreste hunder liker å være alene, de vil jo aller helst være sammen med oss mennesker. Men de lærer seg å tåle det, akkurat som vi mennesker lærer oss å tåle forskjellige ting vi ikke akkurat elsker.

Synes det høres ut som hunden din har et ganske greit liv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 8 timer er for lenge å være alene for en hund. Selv om de ligger og «sover», ligger de jo i realiteten og venter en stor del av de timene...Synes også mange unnskylder det med at «da kan jo ingen med full jobb ha hund da» Og da mener jeg at nei, det kan de egentlig ikke, om verdens mest sosiale skapning skal ha det optimalt bra.Jeg tror i hvert fall man må bruke all sin fritid sammen med hunden om den er alene så mye... Hvorfor ikke søke etter noen som kan ta den med på en tur i løpet av disse timene? Selv er jeg og hunden min på utkikk etter en kompis vi kan låne som selskap på ukedagene, til sosialisering og lek, regner med det er flere av oss...

Anonymkode: 7f663...b01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det fikk meg til å føle meg litt bedre. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes 8 timer er for lenge å være alene for en hund. Selv om de ligger og «sover», ligger de jo i realiteten og venter en stor del av de timene...Synes også mange unnskylder det med at «da kan jo ingen med full jobb ha hund da» Og da mener jeg at nei, det kan de egentlig ikke, om verdens mest sosiale skapning skal ha det optimalt bra.Jeg tror i hvert fall man må bruke all sin fritid sammen med hunden om den er alene så mye... Hvorfor ikke søke etter noen som kan ta den med på en tur i løpet av disse timene? Selv er jeg og hunden min på utkikk etter en kompis vi kan låne som selskap på ukedagene, til sosialisering og lek, regner med det er flere av oss...

Anonymkode: 7f663...b01

Men han er ikke alene 8 timer hver dag, men rundt 3-4-5 dager i uken. Tror faktisk ikke at det er 5 dager en gang.  Jeg skulle gjerne tatt med hunden min på jobb, men det er ikke lov. Når han har vert alene 8 timer på dagen, så er jeg med han hele ettermiddag og kveld. Går ikke fra han da, og vi er mye ute og leker.  Han hadde ikkje likt at en ukjent person kom for å lufte han fordi han er ganske sær på det., da han er veldig knyttet til meg. Men jeg tenker at de fleste hunder må være alene en stund på dagen ellers kunne nesten ingen hatt hund.  Men jeg forstår hva du mener.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...