Gå til innhold

Mannen vil ta en lån på halv million for kompisen.fy faen .

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fy faen for en gubbe! Vennen sier selvfølgelig at han skal betale tilbake litt og litt. Er ikke det bare utrolig dumt? Føler meg som en gærn kjerringa da jeg skrek her foran barna men jeg kan ikke forstå mannen. Vi har nok med lån og utgifter. Hvordan forklarer jeg han at dette er faen meg risky? Han er gærn. 

Anonymkode: 893f9...8ae

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Umulig å si når vi ikke kjenner konteksten.  Hva skal lånet dekke? Hvor lenge har de kjent hverandre. Hva slags garantier gis. Har vedkommende historikk med gjeld osv.

Endret av artigmedsex
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er dere gift? I så fall har dere felles økonomi, og du er like ansvarlig for lånet som han er. Vet ikke om det betyr at han trenger din godkjenning juridisk sett da, tror ikke det egentlig... 

Anonymkode: 158d2...4fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Krev at kompisen skriver livsforsikring som begunstiger din mann ihvertfall!

Anonymkode: abef3...7b4

• Liker 6
Skrevet

Dette godtar du ikke - enkelt og greit. 

• Liker 37
Skrevet

Da håper jeg at dere er ugift og har separat økonomi. 

• Liker 10
Skrevet

Denne kameraten må klare seg selv.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kompisen har god råd, men kjæresten jobber ikke, de får ikke lån til å kjøpe bolig fordi hun ikke har inntekt. 

Vi har: lånekasselån, billån, boliglån, forbrukslån x2, pluss at vi får det så vidt til å gå rundt. Jeg sparer også på kroner og ører for barna. Synes det er skummelt og risky. 

Han får ikke gjort det uten meg og nå må han ringe kompisen og si i fra og han er sur på meg for nå TROR JEG VENNSKAPET ER OVER. og så sier han må at han skal si til kompisen at pga kona mi så kan jeg ikke låne deg penger. Jeg kommer til å bli hata. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har din mann tenkt noe på hvorfor kompisen ikke kan ta opp dette lånet sitt selv?

Anonymkode: f485f...0e0

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at kjæresten hans skaffer seg en inntekt da? 

Anonymkode: a4b16...5b2

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har din mann tenkt noe på hvorfor kompisen ikke kan ta opp dette lånet sitt selv?

Samboer/kjæreste jobber ikke. Ikke enkelt å kjøpe hus i en fisefin strøk med en inntekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem sin ide var dette. Da må jo kjæresten til kompisen ordne seg jobb da. Vanskeligere enn det er det jo ikke. De må sette næringa etter tæringa. Hvor skal mannen din få en halv million i lån i fra hvis dere selv har så mye gjeld? 

Anonymkode: 3b62b...4eb

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kompisen har god råd, men kjæresten jobber ikke, de får ikke lån til å kjøpe bolig fordi hun ikke har inntekt. 

Vi har: lånekasselån, billån, boliglån, forbrukslån x2, pluss at vi får det så vidt til å gå rundt. Jeg sparer også på kroner og ører for barna. Synes det er skummelt og risky. 

Han får ikke gjort det uten meg og nå må han ringe kompisen og si i fra og han er sur på meg for nå TROR JEG VENNSKAPET ER OVER. og så sier han må at han skal si til kompisen at pga kona mi så kan jeg ikke låne deg penger. Jeg kommer til å bli hata. 

Det hadde jeg gladelig tålt for å slippe å miste hus og bli gjeldsslave selv. 

• Liker 40
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem sin ide var dette. Da må jo kjæresten til kompisen ordne seg jobb da. Vanskeligere enn det er det jo ikke. De må sette næringa etter tæringa. Hvor skal mannen din få en halv million i lån i fra hvis dere selv har så mye gjeld? 

Anonymkode: 3b62b...4eb

Ja er det ikke sånt nytt gjeldsregister nå som skal hindre folk i å låne over evne? Eller er ikke det innført enda?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig galskap. Du må ikke finne på å gå med på det. Uhørt både av mannen din, kompisen og kjæresten til kompisen. 

Anonymkode: 85f9a...12c

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, Armitage skrev:

Ja er det ikke sånt nytt gjeldsregister nå som skal hindre folk i å låne over evne? Eller er ikke det innført enda?

Jo, og det skal være i full drift fra 1. Juli. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer/kjæreste jobber ikke. Ikke enkelt å kjøpe hus i en fisefin strøk med en inntekt. 

Det er ikke så viktig hvilket strøk tenker jeg. Det viktigste her er at kompisen tydeligvis har helt grei økonomi, men ønskene han og kjæreste-uten-jobb har, de stemmer ikke overens med økonomien til kompis.

Det er trist, men da må de to vurdere å bo et annet sted enn i nøyaktig det strøket.

Hvis kompis og kjæreste-uten-jobb likevel vil bo i det fisefine strøket, og det bare står på 500 tusen i lån, så må kjæreste-uten-jobb bli kjæreste-med-jobb.

- om ikke kompis sine foreldre eller foreldrene til kjæreste-uten-jobb kan by dem et lån. Det er heller ikke hverken ditt eller din manns problem.

Din mann må lære seg kunsten å se hvem som eier problemer/problemet. Det er nyttig i veldig mange situasjoner.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...