AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Fy faen for en gubbe! Vennen sier selvfølgelig at han skal betale tilbake litt og litt. Er ikke det bare utrolig dumt? Føler meg som en gærn kjerringa da jeg skrek her foran barna men jeg kan ikke forstå mannen. Vi har nok med lån og utgifter. Hvordan forklarer jeg han at dette er faen meg risky? Han er gærn. Anonymkode: 893f9...8ae 21
artigmedsex Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 (endret) Umulig å si når vi ikke kjenner konteksten. Hva skal lånet dekke? Hvor lenge har de kjent hverandre. Hva slags garantier gis. Har vedkommende historikk med gjeld osv. Endret 27. juni 2019 av artigmedsex 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Er dere gift? I så fall har dere felles økonomi, og du er like ansvarlig for lånet som han er. Vet ikke om det betyr at han trenger din godkjenning juridisk sett da, tror ikke det egentlig... Anonymkode: 158d2...4fd 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 27. juni 2019 Høres ut som en god begynnelse på slutten av et vennskap Anonymkode: 741d7...dce 64
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 27. juni 2019 Her står du på ditt. Aldri i verden. Alt for høy risiko. Han må sette tryggheten og barna først. Anonymkode: 3b62b...4eb 69
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Krev at kompisen skriver livsforsikring som begunstiger din mann ihvertfall! Anonymkode: abef3...7b4 6
vintage Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 Da håper jeg at dere er ugift og har separat økonomi. 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #10 Skrevet 27. juni 2019 Kompisen har god råd, men kjæresten jobber ikke, de får ikke lån til å kjøpe bolig fordi hun ikke har inntekt. Vi har: lånekasselån, billån, boliglån, forbrukslån x2, pluss at vi får det så vidt til å gå rundt. Jeg sparer også på kroner og ører for barna. Synes det er skummelt og risky. Han får ikke gjort det uten meg og nå må han ringe kompisen og si i fra og han er sur på meg for nå TROR JEG VENNSKAPET ER OVER. og så sier han må at han skal si til kompisen at pga kona mi så kan jeg ikke låne deg penger. Jeg kommer til å bli hata. Anonymkode: 893f9...8ae 12
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 Har din mann tenkt noe på hvorfor kompisen ikke kan ta opp dette lånet sitt selv? Anonymkode: f485f...0e0 36
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 Hva med at kjæresten hans skaffer seg en inntekt da? Anonymkode: a4b16...5b2 46
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #13 Skrevet 27. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har din mann tenkt noe på hvorfor kompisen ikke kan ta opp dette lånet sitt selv? Anonymkode: f485f...0e0 Samboer/kjæreste jobber ikke. Ikke enkelt å kjøpe hus i en fisefin strøk med en inntekt. Anonymkode: 893f9...8ae 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 Populært innlegg #14 Skrevet 27. juni 2019 Hvis de ikke får lån så er det fordi banken mener de ikke kan betjene det. Kompisen og mannen din kan jo mene hva de vil, men jeg hadde stolt på banken her og holdt meg laaangt unna noe sånt. Bare at kompisen er så frekk og spør om det er sjokkerende i seg selv. Anonymkode: 6dbed...863 88
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #15 Skrevet 27. juni 2019 Hvem sin ide var dette. Da må jo kjæresten til kompisen ordne seg jobb da. Vanskeligere enn det er det jo ikke. De må sette næringa etter tæringa. Hvor skal mannen din få en halv million i lån i fra hvis dere selv har så mye gjeld? Anonymkode: 3b62b...4eb 14
Armitage Skrevet 27. juni 2019 #16 Skrevet 27. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kompisen har god råd, men kjæresten jobber ikke, de får ikke lån til å kjøpe bolig fordi hun ikke har inntekt. Vi har: lånekasselån, billån, boliglån, forbrukslån x2, pluss at vi får det så vidt til å gå rundt. Jeg sparer også på kroner og ører for barna. Synes det er skummelt og risky. Han får ikke gjort det uten meg og nå må han ringe kompisen og si i fra og han er sur på meg for nå TROR JEG VENNSKAPET ER OVER. og så sier han må at han skal si til kompisen at pga kona mi så kan jeg ikke låne deg penger. Jeg kommer til å bli hata. Anonymkode: 893f9...8ae Det hadde jeg gladelig tålt for å slippe å miste hus og bli gjeldsslave selv. 40
Armitage Skrevet 27. juni 2019 #17 Skrevet 27. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvem sin ide var dette. Da må jo kjæresten til kompisen ordne seg jobb da. Vanskeligere enn det er det jo ikke. De må sette næringa etter tæringa. Hvor skal mannen din få en halv million i lån i fra hvis dere selv har så mye gjeld? Anonymkode: 3b62b...4eb Ja er det ikke sånt nytt gjeldsregister nå som skal hindre folk i å låne over evne? Eller er ikke det innført enda? 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #18 Skrevet 27. juni 2019 Fullstendig galskap. Du må ikke finne på å gå med på det. Uhørt både av mannen din, kompisen og kjæresten til kompisen. Anonymkode: 85f9a...12c 23
vintage Skrevet 27. juni 2019 #19 Skrevet 27. juni 2019 2 minutter siden, Armitage skrev: Ja er det ikke sånt nytt gjeldsregister nå som skal hindre folk i å låne over evne? Eller er ikke det innført enda? Jo, og det skal være i full drift fra 1. Juli. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #20 Skrevet 27. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboer/kjæreste jobber ikke. Ikke enkelt å kjøpe hus i en fisefin strøk med en inntekt. Anonymkode: 893f9...8ae Det er ikke så viktig hvilket strøk tenker jeg. Det viktigste her er at kompisen tydeligvis har helt grei økonomi, men ønskene han og kjæreste-uten-jobb har, de stemmer ikke overens med økonomien til kompis. Det er trist, men da må de to vurdere å bo et annet sted enn i nøyaktig det strøket. Hvis kompis og kjæreste-uten-jobb likevel vil bo i det fisefine strøket, og det bare står på 500 tusen i lån, så må kjæreste-uten-jobb bli kjæreste-med-jobb. - om ikke kompis sine foreldre eller foreldrene til kjæreste-uten-jobb kan by dem et lån. Det er heller ikke hverken ditt eller din manns problem. Din mann må lære seg kunsten å se hvem som eier problemer/problemet. Det er nyttig i veldig mange situasjoner. Anonymkode: f485f...0e0 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå