Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dusjer dere håret hver dag? Jeg har ganske tynt og litt tørt hår så vil helst unngå å vaske det hver dag, men det ser jo så fælt ut etter en treningsøkt! Trener jo til jeg blir ganske svett, og vasker kroppen hver dag.. Men prøver å unngå å vaske håret 

Tips?? Evt tips til shampoo og balsam som ikke tørker ut hår og hodebunn... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tynt og fett hår, jeg må bare vaske det altså.. Er ikke mer å gjøre. Det er IKKE bra for håret å gå rundt med det fett osv heller. 

Anonymkode: cf128...31a

AnonymBruker
Skrevet

Håret har ikke vondt av å være litt fett. Det kan faktisk være bra for håret.

jeg skyller håret med vann og bruker bare litt balsam de dagene jeg ikke skal «vaske» håret. Lar også håret lufttørke. Er ellers stor tilhenger av tørrsjampo. Bruker merket batiste. 

Anonymkode: d74f4...51f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag. Jeg løper, så blir veldig svett. Føles helt forferdelig å gå med uvasket løpehår.

Anonymkode: 9b930...f13

AnonymBruker
Skrevet

Vasker det hver 3. dag. Men trener alltid ute. Blir ikke så svett i hodet da. Hadde vaska det hver dag om jeg trente inne.

Anonymkode: 3c1f2...9d3

Skrevet

Vasker med shampoo annenhver dag, ellers bare skyller jeg det 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker også annen hver, av og til hver 3 dag. Trener meg svett 5 dager i uken. Tynt, tørt hår. Blir aldri fett 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener mye bl.a løping og turer infjellet,men svetter aldri i hodet...merkelig det der,helt tørr. Vasker to ganger i uka...på svømmetrening.

Anonymkode: 0be67...a25

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere! Skal prøve å bare skylle det og se hvordan det blir. Løper 3-5km nesten hver dag + styrke, så er umulig å ikke bli svett 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vaser én gang i uken. Håret er ikke fett. Trener tung styrke, men blir heldigvis ikke så svett i hodet 😊

Anonymkode: c020b...220

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vasker håret 1 gang i uka. Trener 4-5 dager. Tar tid på å vende det til færre vask. Men har det oppsatt fra dag 2-3. Så lite dill og dall. Funnet ut at mye bevegelse, dra hånda gjennom håret osv. gjør det fettere fortere. 

Anonymkode: df749...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag, og har et sunt hår. Bruker bare gode produkter etterpå som hårolje, og bruker aldri varme på håret, lar det lufttørke. 

Jeg vet at det er veldig populært og promotere sjelden dusjing og hårvask her inne, men når man svetter så vasker man bort svetten etterpå. Alt annet er uhygienisk.

Anonymkode: cbd48...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vasker ikke håret hver dag i de periodene jeg trener hver dag, selvom jeg svetter vanvittig i hodebunnen når jeg trener. Når svetten i håret tørker så ser det ikke så ille ut, så bruker tørrshampo for å freshe opp. Vasker det annen hver dag når jeg trener. Kroppen hver dag hvis jeg trener selvsagt. 

Anonymkode: 2ca99...625

AnonymBruker
Skrevet

Vasker det vær dag etter trening og noen ganger flere ganger om dagen. Jobber som kokk og er den som står ved grillen,  og kokeplatene. Håret mitt blir fett pga all osen og fettet fra maten.

Bruker ikke noe annet enn Shampo og balsam i håret. Får skryt for håret mitt av venner og frisør. Glad det ikke blir ødelagt av all vaskingen. Men det er det håret mitt er vant med etter å hatt samme jobb i 15 år. 

I ferier så vaskes det vær tredje dag uten å bli fett. 

Anonymkode: 56261...795

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret med sjampo og balsam ca 3 - 4 ganger i uka, de andre dagene jeg trener så skyller jeg det bare 

Anonymkode: 540ce...d61

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker håret hver dag, og har et sunt hår. Bruker bare gode produkter etterpå som hårolje, og bruker aldri varme på håret, lar det lufttørke. 

Jeg vet at det er veldig populært og promotere sjelden dusjing og hårvask her inne, men når man svetter så vasker man bort svetten etterpå. Alt annet er uhygienisk.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker det vær dag etter trening og noen ganger flere ganger om dagen. Jobber som kokk og er den som står ved grillen,  og kokeplatene. Håret mitt blir fett pga all osen og fettet fra maten.

Bruker ikke noe annet enn Shampo og balsam i håret. Får skryt for håret mitt av venner og frisør. Glad det ikke blir ødelagt av all vaskingen. Men det er det håret mitt er vant med etter å hatt samme jobb i 15 år. 

I ferier så vaskes det vær tredje dag uten å bli fett. 

Anonymkode: 56261...795

Hvilke hårprodukter bruker dere da? :) altså hvilken shampoo, balsam og evt andre ting? 

Skrevet

Etter en treningsøkt så er ikke håret mitt skittent som i fett, derfor føler jeg det holder å vaske det kun i vann + balsam til slutt. 

Prøver å vaske håret med shamp kun en gang i uken. Håret mitt blir ikke så fort fett av dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener så og si hver dag, men aldri i verden om jeg vasker håret etter hver treningsøkt. Det tærer veldig på, og er heller ikke anbefalt av noen frisør. Vasker det to-tre ganger i uken, og skyller det med vann utenom det, og har i en "leave-in# kur. KMS sin tube anbefales på det sterkeste, den er helt fantastisk. :)  

Anonymkode: ba4ed...7d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 20.27, Inochan skrev:

Hvilke hårprodukter bruker dere da? :) altså hvilken shampoo, balsam og evt andre ting? 

Jeg bruker Korres sjampo og balsam og Argan Oil etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...