Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der og kan anbefale noe?

Skrevet
2 timer siden, Nevian skrev:

Noen som har vært der og kan anbefale noe?

Jungfrauregionen med Wengen og Grindelwald som de mest kjente stedene. Vill og vakker natur med Eiger, Mönch og Jungfraumasivet som det aller mektigste. Her kan du ta tog der absolutt ingen andre enn sveitsere kan tro at jernbane kan bygges. Du kan ta toget til Kleine Scheidegg og hvis du ønsker det gå ned igjen. Enten til Grindelwald eller Wengen og Lautebrunnen.

Fra Kleine Scheidegg kan du og ta tog videre til Jungfraujoch 3500 moh. Dette er europas aller høyest belligende jernbanestasjon. Og fra toppen har man et mektig skue utover alper og isbreer.

Man kan og reise med taubane og tog fra Lautebrunnen til Murren, herifra kan du ta taubane videre til Schilthorn og besøke James Bond museet hvis du har interesse for slikt. Den roterende resturanten på Schilthorn var kulisse for Mr Boldfields hovedkvarter i James Bond i hemmelig tjeneste.

Skrevet

Takker! Skal sjekkes ut :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lugano !  Synes den "Italienske"  delen av Sveits er best.

Anonymkode: 43d5a...4a9

AnonymBruker
Skrevet

Husk å få med en legendarisk fottur, Eigertrail, fra Kleine Scheidegg til Grindelwald. Med utsikt over den beryktede nordveggen til Eiger. Er du heldig kan du se klatrere opp i veggen. Eiger har krevd mange liv opp gjennom årene. 

Anonymkode: 748a8...611

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 27.6.2019 den 19.45, Kjetil E skrev:

Jungfrauregionen med Wengen og Grindelwald som de mest kjente stedene. Vill og vakker natur med Eiger, Mönch og Jungfraumasivet som det aller mektigste. Her kan du ta tog der absolutt ingen andre enn sveitsere kan tro at jernbane kan bygges. Du kan ta toget til Kleine Scheidegg og hvis du ønsker det gå ned igjen. Enten til Grindelwald eller Wengen og Lautebrunnen.

Fra Kleine Scheidegg kan du og ta tog videre til Jungfraujoch 3500 moh. Dette er europas aller høyest belligende jernbanestasjon. Og fra toppen har man et mektig skue utover alper og isbreer.

Man kan og reise med taubane og tog fra Lautebrunnen til Murren, herifra kan du ta taubane videre til Schilthorn og besøke James Bond museet hvis du har interesse for slikt. Den roterende resturanten på Schilthorn var kulisse for Mr Boldfields hovedkvarter i James Bond i hemmelig tjeneste.

Alle disse stedene ble besøkt i sommer. Gode greier - i hvert fall hvis er en utsikts-junkie :) Hvis jeg skal trekke frem en ulempe må det være at hele området er sterkt turistbefengt slik at alle attraksjonene får litt saueflokk-preg. Men i det øyeblikket jeg bevegde meg utenfor det tilrettelagte var det plutselig som å være alene på landsbygda med én gang :)

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Nevian skrev:

Alle disse stedene ble besøkt i sommer. Gode greier - i hvert fall hvis er en utsikts-junkie :) Hvis jeg skal trekke frem en ulempe må det være at hele området er sterkt turistbefengt slik at alle attraksjonene får litt saueflokk-preg. Men i det øyeblikket jeg bevegde meg utenfor det tilrettelagte var det plutselig som å være alene på landsbygda med én gang :)

Tusen takk for tilbakemelding. Etter at jeg for i januar 2017 for første gang var i Sveits så har jeg falt pladask for dette vakre lille landet. Dyrt ja, men synes ikke det er værre enn Norge. Skal tilbake 2 ganger til neste år. Skal dit i januar for atter en gang å se verdenscupen i alpint for menn i Wengen.

Planlegger og en togtur neste sommer hvor høydepunktet vil bli den 8 timer lange turen med Glacier Express mellom Zermatt og St Moritz.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...