Gå til innhold

Hva er konsekvenser av aggressive omsorgspersoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her.

Hva kan konsekvenser bli av å ha såkalte aggressive omsorgspersoner?

Selv hadde jeg en utrolig hissig far som brølte mye på meg og mamma og det var som å leve med en vulkan - man visste aldri når neste utbrudd kunne komme. Han var veldig egoistisk, drakk mye og var mye borte (både jobb og gutteturer/ute med kompiser/fester). Om han endelig hadde en dag fri, foretrakk han å tilbringe den i fred og ikke med familien. Han har i dag ny kone og nye barn og jeg vet at de blir utsatt for det samme som jeg ble.

Jeg sliter med visse ting i dag som voksen men er usikker på om det kan komme av nettopp dette. Jeg var veldig heldig som hadde verdens beste og omsorgsfulle mor, og er overbevist om at jeg hadde hatt det mye verre i dag hvis det ikke hadde vært for henne. 

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva konsekvensene av en slik omsorgsperson kan bli? Og et tilleggsspørsmål; hva kan/bør jeg gjøre for mine halvsøsken? Jeg føler et enormt ansvar for disse. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ofte stemmen man har i hodet og gjør at man vurderer seg selv negativt, men mange blir også redde for andre voksne mennesker generelt og jobber heller med barn eller isolerer seg. Det du bør gjøre for dine halvsøsken er å være den motsatte stemmen i hodet. 

Anonymkode: 8605b...549

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ehalvsøsken utsettes for samme behandling som du opplever at du har tatt skade av nå du selvfølgelig beskytte dem. 

Anonymkode: 2eb19...da0

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du ehalvsøsken utsettes for samme behandling som du opplever at du har tatt skade av nå du selvfølgelig beskytte dem. 

Anonymkode: 2eb19...da0

Ja, men hvordan? Jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Pingvinsukker skrev:

Ja, men hvordan? Jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. 

Bekymringsmelding til barnevernet kan du sende.

Anonymkode: deec6...ed4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...