AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Hei, en av mine aller beste venninner er gravid! Sitt første svangerskap, hun har vært mye dårlig, sover dårlig og mangler mye energi. Jeg har veldig lyst til å lage en kurv med masse fint til henne, jeg har aldri vært gravid selv så jeg er litt blank på hva jeg kan gi henne... tenker velvære produkter, og noe som hjelper henne med energien og om det finnes noe som gir henne ro i kroppen så hun får sove bedre.. er det noe gravide eller noen som har vært gravide som kan komme med noen gavetips? Anonymkode: 1f6ba...764
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 Jeg ville dratt til en småbarnsbutikk (her i Kristiansand har vi en som heter SMÅ, den er helt fantastisk med trygge og gode produkter for både mor og barn) og spør betjeningen om tips og hjelp. De vet hva som selges mye av og de hører om hva som får gode anmeldelser osv. For kosmetiske velværeprodukter så bør du bare sørge for at de er så fri som mulig fra parfyme og parabener og den slags. Anonymkode: 673c2...1a5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Hun liker sikkert mye av det samme som hun likte før hun ble gravid 😊 Lebepomade / lipgloss osv er alltid hyggelig. Burts bees (og sikkert andre) har egen bodylotion for å forebygge strekkmerker, den har nok ingen vitenskapelig dokumentert effekt, men kan jo være gode kremer for det. (Søk på strekkmerkekrem). Hvis hun liker grønn te, så er det jo anbefalt å redusere litt på koffeininntaket når man er gravid (ihvertfall hvis man ellers drikker _mye_ sort te og kaffe), så du kan jo kjøpe det? Støttestrømper hvis hun skal fly /reise langt i sommer. Gode juicer som kan erstatte vin når de andre drikker det. Anonymkode: 6feb3...807
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 En skikkelig god pute (en ammepute hvis hun ikke har kjøpt det) kan hjelpe på søvnen å ligge godt) sokker uten stramme strikk i anklene, noe godt å drikke (eplemost el likn) og noe velvære til føttene. Sånn fotmaske er deilig. Når man er gravid når man til slutt ikke ned. Får liksom ikke vasket føttene skikkelig mot slutten. Anonymkode: 62566...0bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 Kamillete er avslappende, og trygt for gravide. Ingefærte hjelper mot kvalme. Fotbad er veldig behagelig når man er gravid, for føttene blir fort vonde og hovne mot slutten. En god fotkrem er også fint om partneren hennes kan massere føttene hennes med den. Noe mot strekkmerker, eller bare en god fuktighetskrem til å smøre på magen er fint. Det er kanskje ikke dokumentert at slike kremer forebygger strekkmerker, men det hjelper ihvertfall mot tørr hud og kløe på magen. Lovehearts hjelper mot lett halsbrann, noe mange får. Anonymkode: 1eba1...2fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå