AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Hei. Leter etter en sekk til en førsteklassing (gutt), men er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Det er så mange forskjellige varianter, og forskjellige egenskaper til de forskjellige sekkene. Hva bør jeg legge vekt på? Pris? Ergonomi? Del gjerne deres erfaringer, så kanskje jeg kan bli litt klokere Anonymkode: cb8b9...41f
stan Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 I mange kommuner får førsteklassingene sekk. Hvordan er det der du bor?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 https://familieklubben.no/test/test-av-skolesekker-de-beste-og-de-verste/846 Vill dog ikke valgt den Beckmann som er akkurat i denne testen, blir litt stor til en 1. klassing. Bedre med den på 22 liter. Hatt Beckmann til alle mine og vært veldig fornøyd med de. Anonymkode: dcfa6...723 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Det pleier å stå på kommunen og/eller skolens hjemmeside hvis de får en sekk til 1 klasse. Sjekk det først før du evt kjøper en. Anonymkode: 5d068...531 2
Nerine_ Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 Beckmann eller Troll i 22l varianten. Men sjekk om dere får sekk først👍
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Troll 22l... Kommer ofte på tilbud med 30% rabatt nærmere skolestart, f.eks. på Ark Anonymkode: 3cd7f...ea2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #7 Skrevet 27. juni 2019 Både Beckmann, Bergans og Troll har gode ergonomiske sekker. Hoftebelte, bryststropp, polstrede remmer og avstivet rygg er sterkt anbefalt. Velger du en sekk med de egenskapene blant de tre merkene, har du uansett fått en holdbar og god sekk. Anonymkode: f2291...f8a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 For all del, ikke kjøp sekk uten at barnet ditt er med! Sekken MÅ prøves skikkelig ut! Anonymkode: a82a3...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Jeg tenker det blir en Beckmann eller Bergans, 28-30 l, på min skolestarter. (Han har lang rygg, brede skuldre og er nærmere 135 cm høy.) Vi skal ut og prøve sekker nå til helgen. Anonymkode: 1ece8...5e6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #10 Skrevet 27. juni 2019 Jeg skal kjøpe ergobag til min 6-åring, dyr men veldig god. Storebror hadde Beckmann, og den har vi aldri vært helt fornøyd med. Anonymkode: b826a...36c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #11 Skrevet 28. juni 2019 Tusen takk for alle de gode tipsene Det ser dessverre ikke ut som at min kommune deler ut gratis. Har hørt litt med andre jeg kjenner også, og de sa at beckmann og ergobag var gode sekker. Heller litt mot ergobag, da det virker som at den er veldig god for barnet å ha på. Sekken koster mer, men tenker at det er verdt det ettersom at guttungen skal gå med den på skolen i 2 år(Har selv hatt ryggproblemer, så er kanskje litt ekstra opptatt av dette). Beckmann-sekkene virker også bra, men det virker litt som at alle de andre skal ha de sekkene. Sønnen har aldri vert opptatt av å ha akkurat det samme som alle andre, så da heller jeg nok mer mot ergobag. https://www.skolesekker.no/1-klasse/skolesekk/ergobag-1-klasse Syns at sekkene ser mye penere og ryddigere ut også (Men smaken er som baken😂) https://www.skolesekker.no/1-klasse/skolesekk/beckmann Her er faktisk sekkene 100kr billigere enn på beckmann sine sider også. Anonymkode: cb8b9...41f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #12 Skrevet 28. juni 2019 Mine to barn fikk begge Beckmann i 1.klasse og vi har vært godt fornøyd. Det er vanlig at de bruker den fra 1.-3.klasse her. Anonymkode: 0e66a...462
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #13 Skrevet 28. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle de gode tipsene Det ser dessverre ikke ut som at min kommune deler ut gratis. Har hørt litt med andre jeg kjenner også, og de sa at beckmann og ergobag var gode sekker. Heller litt mot ergobag, da det virker som at den er veldig god for barnet å ha på. Sekken koster mer, men tenker at det er verdt det ettersom at guttungen skal gå med den på skolen i 2 år(Har selv hatt ryggproblemer, så er kanskje litt ekstra opptatt av dette). Beckmann-sekkene virker også bra, men det virker litt som at alle de andre skal ha de sekkene. Sønnen har aldri vert opptatt av å ha akkurat det samme som alle andre, så da heller jeg nok mer mot ergobag. https://www.skolesekker.no/1-klasse/skolesekk/ergobag-1-klasse Syns at sekkene ser mye penere og ryddigere ut også (Men smaken er som baken😂) https://www.skolesekker.no/1-klasse/skolesekk/beckmann Her er faktisk sekkene 100kr billigere enn på beckmann sine sider også. Anonymkode: cb8b9...41f Jeg synes 20 liters sekk er litt liten. Kjøp Beckmann 22 liter så varer den i 3 år. Barnet selv må få velge design på sekken. Ikke mor😊 Anonymkode: 0e66a...462 3
Jadzia Skrevet 28. juni 2019 #14 Skrevet 28. juni 2019 Jeg har gått for beckmann 22 liter. Den er ergonomisk bra, har kule motiver og fås overalt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #15 Skrevet 28. juni 2019 Hvor kan man kjøpe/prøve ergobag i fysisk butikk? Anonymkode: 8c486...162
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 Hei igjen Satte meg ned sammen med guttungen på fredag hvor jeg lot han se på både beckmann og ergobag. Han endte opp med å velge ergobag selv, fordi han likte fargen og fordi der var fotballtema. https://www.skolesekker.no/1-klasse/skolesekk/ergobag-1-klasse/skolesekk-ergobag-prime-goalkeepbear-2716 (Dette ble favoritten) Jeg prøvde å finne ut av det selv, men klarte ikke å finne noen butikker i nærheten her på vestlandet som selger de. Var en del forhandlere i Oslo som hadde de ifølge nettsidene deres, men blir litt langt å reise helt dit for å prøve en sekk. Får forhåpentligvis sekken iløpet av uken. Ser at pakken ble sendt allerede på fredag, så kan gi en liten oppdatering når jeg har fått sekken dersom det skulle være av interesse? Tenker at man har uansett 14 dagers angrerett, så dersom den ikke skulle være noe god, så kan jeg sende den i retur. Anonymkode: cb8b9...41f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 Beckmann hos oss har vært en utfordring pga kvaliteten, ting knekker og løsner uten at det dekkes av garanti. Jeg ville prøvd ergobag på skolestarteren. Anonymkode: c1965...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå