AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Hei alle sammen skriver innlegg her også. Tenker det er sikker en del damer som har mødre som har gått på dette her. Dere ser det bedre her en på helse delen. Min mor hadde brystkreft og fikk strålebehandling. Nå har hun fått østrogen hemmere kalt Letrozol. Legene er kjempe positive og ønsker hun skal bruke det som forebyggende. Problemet er at min mor er hysterisk livredd for disse tablettene. Hun gråter dag ut og dag inn og tørr ikke å ta de etter at hun leste om bivirkningene. Hun er overbevist om at hun ødelegger kroppen sin for resten av livet. I første gang skal hun kun ta de til neste kontroll slutten av august men hun tror hun kommer til å miste alt av hår, legge på seg og bli mannlig med skjegg... Så dere som kjenner noen eller har tatt det selv hvordan var det? Anonymkode: c223b...840
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 Virkelig ingen som har hatt mødre med brystkreft???? Anonymkode: c223b...840
Gjest Hellandussan Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 Min mor har gått på letrozol siden september, har brystkreft med spredning. Hun har blitt litt tynnere i håret ja men ikke noe voldsomt, hun har utrulig lite bivirkninger i forhold til det hun har lest på nettet om denne medisinen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #4 Skrevet 28. juni 2019 6 timer siden, Hellandussan skrev: Min mor har gått på letrozol siden september, har brystkreft med spredning. Hun har blitt litt tynnere i håret ja men ikke noe voldsomt, hun har utrulig lite bivirkninger i forhold til det hun har lest på nettet om denne medisinen. Hvordan har medisinen virket på henne? Går det bra med henne? Altså med tanke på spredning? Er jo helt katastrofe alt man leser om denne. Min mor sitter altså da hjemme i hele dag og Google er hennes bestevenn blitt. Så nå er hun helt besatt av tanken på at dette ødelegger livet hennes Anonymkode: c223b...840
Gjest Hellandussan Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Den virker bra. Kreften går tilbake og står stille. Håper det varer lenge. Min mor er 60 år. Hun sier selv hun er heldig som ikke er plaget.. Hun er supersosial og lever akkurat som før, har eneste litt kroppsverk og den type ting. Tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på slike medisiner og alle krefttyper er forskjellige så det er forferdelig trist at din mor har bestemt seg på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå