Gå til innhold

fryse hjemmelagd suppe..?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk den gode idè å koke masse suppe, blant annet av brennesle, for å fryse ned til seinere bruk. Men så ble det hevdet at suppe med melk/fløte i ikke egner seg særlig til nedfrysing. Og hva med smør, det er jo smør i jevningen eller hva det heter (eller, det er kanskje nettopp jevning det ikke er, men i begynnelsen av suppe...)?

Stemmer dette? Bør jeg heller samle inn, forvelle og fryse råvarene jeg tenkte å lage suppe av, enn å lage suppene ferdig?

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok forvella og tatt opp etter behov ja. Dessuten tar det jo mindre plass i fryseren også :)

Litt usikker på det med å fryse for det gjør jeg aldri selv, men det står på nett på matsiden.no at melk, fløte og rømme kan fryses.

Eneste jeg fryser om jeg lager er lapskaus og ertesuppe :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville gjort det som var enklest og mest praktisk for deg. Har ikke vært borti problemer med frosne supper.

Jeg vil si det er kjempesmart å lage stor porsjon og fryse ned, på det viset har du mange middager til dager du ikke vet hva du skal lage til middag. Og enkelt er det om de tas opp kvelden før, så tiner de i kjøleskapet til du kommer hjem fra jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...