hotfudge Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Jeg har endelig kommet i uke 12, men har opplevd i går kun på morgenen en gang og nå nettopp å få ferskt blod på papiret når jeg tørker deg. Det er veldig lite, og jeg tror det kommer av et sår som har kommet ved gjentakende tørking. Er det noen som har opplevd det samme?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 Jeg har opplevd blødninger i uke 12 i begge svangerskap; ved første var det begynnelsen på en spontanabort og ved andre gikk det fint (nå i uke 35). Om du tror det kommer av noe utvendig (ikke fra livmoren), burde det ikke være noen grunn til bekymring. Også veldig vanlig med skjøre slimhinner i graviditeten, så vanlig å blø litt f.eks. etter sex. Med mindre du begynner å blø kraftig og/eller får magesmerter, er det mest sannsynlig noe ufarlig. Men det er aldri gøy å se blod i svangerskapet. Om blødningen skulle ta seg opp, be om ultralydsundersøkelse (da kan de ofte se hvor det kommer fra; om morkaka dekker mormunnen for eksempel er det vanlig med blødninger) og ta det derfra. Anonymkode: a9585...132
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 3 timer siden, hotfudge skrev: Jeg har endelig kommet i uke 12, men har opplevd i går kun på morgenen en gang og nå nettopp å få ferskt blod på papiret når jeg tørker deg. Det er veldig lite, og jeg tror det kommer av et sår som har kommet ved gjentakende tørking. Er det noen som har opplevd det samme? Har du vært på en tidlig ultralyd så du vet at det er liv som utvikler seg normalt? Anonymkode: 540ba...33c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Det trenger ikke være noe galt, men hadde kontaktet lege eller jordmor for sikkerhet skyld. Anonymkode: d6727...6c2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 Opplevde en ganske stor blødning i uke 14 (blod i doskåla og på papiret) Fikk komme inn på UL hos fastlegen og alt var i orden med både barn og meg. Fant ingen årsak til blødningen. Hadde brun utflod i ca 1 uke etterpå. Ellers helt normalt svangerskap. Anonymkode: 791f0...d1e
B3e Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Hadde blødning i uke 30, det viste seg å være UVI. så kontakt lege eller Jordmor.
hotfudge Skrevet 27. juni 2019 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2019 Jeg har vært på flere ultralyder, senest forrige fredag og hørte hjertelyd med doppler i dag så er ikke bekymret for spontanabort. Kan hende jeg formulerte meg utydelig, men lurte egentlig på om flere hadde opplevd å bli så sår at man får blod på papiret pga. hyppig dobesøk.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 1 time siden, hotfudge skrev: Jeg har vært på flere ultralyder, senest forrige fredag og hørte hjertelyd med doppler i dag så er ikke bekymret for spontanabort. Kan hende jeg formulerte meg utydelig, men lurte egentlig på om flere hadde opplevd å bli så sår at man får blod på papiret pga. hyppig dobesøk. Sikker på det kommer fra underlivet? Er ikke så uvanlig at gravide får hemorider, og disse kan sprekke Jeg opplevde aldri å bli så sår at det er blod på papiret pga hyppige dobesøk, men jeg vil tro det varierer fra person til person. Noen har tynnere hud enn andre, så det kan jo være det som har skjedd deg kan også være et blodkar som har sprukket, det er også veldig vanlig. Anonymkode: bafca...6e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå