AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 I alle forhold jeg har vært i tidligere har jeg følt at jeg har klart å gått vidre etter en stund selv om bruddet har vært litt tungt. Det ene forholdet varte i 13 år og vi har barn sammen,tok meg kanskje 7-8 mnd å kommet over det. Resten har vært rimelig korte i forhold og har tatt meg maks 1-2 mnd å bli ferdig med personen. MEN traff en jeg datet i kanskje 5-6 mnd for ca. 2 år siden og enda tenker jeg på på denne mannen hver eneste dag. Å jeg klarer ikke forstå hvordan det er mulig at jeg enda ikke har glemt han. Tenker at det muligens kan være fordi at vi aldri fikk sjangsen til å utforske hva det kunne blitt hvis vi hadde satset på oss som kjærester. Vi var mye av å på og jeg måtte til slutt avslutte for å ikke bli gal,så valget å kutte han fra livet mitt var veldig tungt. Så dere som har opplevd å ikke fått en sikkelig avsluttning/sjangse med en person som dere virkelig hadde en conection med tenker dere fortsatt hva som kunne blitt eller har dere klart å gått vidre? Evt hvor lang tid tok det? For jeg skjønner ikke hvordan det tar lengere tid å komme over en jeg datet i forhold til en mann jeg bodde sammen med i 13 år og har barn med. Galskap. Anonymkode: 258a8...ceb 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Jeg har samme problem. Datet en mann i et par måneder, han submarinet meg og forsvant så igjen. Har ikke sett han på snart et år. Tenker på han HVER dag, uten unntak. Vurderer å søke hjelp. Anonymkode: 5efe3...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Bra mennesker klarer ikke bare å slette noen de har vært involvert i fra harddisken. Vær glad for at dere har et intakt følelsesliv. Anonymkode: 1e29c...f71 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Jeg har også hatt det litt sånn. Tror egentlig det handler litt om den man ikke har fått, eller der man ikke har hatt kontroll over avslutningen. Følelser er skumle på den måten, lar seg ikke helt styre. Det vil blekne etterhvert, så forsøk å ikke tenke mer enn nødvendig på han. Det du kan forsøke er hver gang du tenker på han, styre tankene over på noe annet. Noe som er viktig for deg, og som du kan tenke på ofte. Og ikke søk han opp på sosiale medier o.l. Skal du komme videre, må du styre oppmerksomheten din unna han. Anonymkode: b40c2...f06 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Bra mennesker klarer ikke bare å slette noen de har vært involvert i fra harddisken. Vær glad for at dere har et intakt følelsesliv. Anonymkode: 1e29c...f71 Det synes jeg egentlig var en bra måte å se det på. Men samtidig er det utrolig slitsomt å vite at et menneske du ble veldig glad i ikke er i livet ditt lenger og det så tydlig at det savnet ikke minsker. Anonymkode: 258a8...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også hatt det litt sånn. Tror egentlig det handler litt om den man ikke har fått, eller der man ikke har hatt kontroll over avslutningen. Følelser er skumle på den måten, lar seg ikke helt styre. Det vil blekne etterhvert, så forsøk å ikke tenke mer enn nødvendig på han. Det du kan forsøke er hver gang du tenker på han, styre tankene over på noe annet. Noe som er viktig for deg, og som du kan tenke på ofte. Og ikke søk han opp på sosiale medier o.l. Skal du komme videre, må du styre oppmerksomheten din unna han. Anonymkode: b40c2...f06 Til en viss grad tok jeg jo kontrollen å avsluttet det selv,men kun fordi jeg følte at det var det eneste jeg kunne gjøre. Han er ikke aktiv på sosiale medier så er ikke noe problem å ikke søke han opp. Tror også problemet ligger litt i det at han tar sporadisk kontakt nå å da,men plutselig forsvinner han igjen. Meget mulig det er for å forsikre seg selv om at jeg ikke skal glemme han og for at han skal vite hvor han har meg fremdeles. Anonymkode: 258a8...ceb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #7 Skrevet 27. juni 2019 Det er ikke nødvendigvis sånn at jo lengre man har vært sammen, jo lettere er det å gå videre (eller motsatt). Følelser er ikke alltid logiske og følger ikke alltid et mønster. Min erfaring er at man opplever en fantastisk kjemi og forståelse ovenfor enkelte, som man kanskje ikke gjør med andre, og det er gjerne de man klaffer best med som skaper de tyngre bruddene. Mitt forrige brudd var med ei jeg ""bare" hadde vært sammen tre år med (og den siste tiden i avstandsforhold), men jeg merket jo at det likevel tok noen -år- før jeg følte meg helt klar for å date igjen. Men skal sies at vi hadde usedvanlig god kontakt og kjemi, det som førte til bruddet var egentlig at vi var litt for unge til noe så forpliktende som et avstandsforhold (bla. var det vel egentlig ingen som hadde lyst eller var klare til å flytte til den andre). Nei, det er ikke så lett det der. Noen mennesker berører deg mer enn andre, på en måte man kanskje ikke innser før det eventuelt blir slutt. Ellers er du nok inne på noe i siste avsnitt. Syntes det blir vanskeligere hvis man har kontakt etter et eventuelt brudd, siden man da ikke får kommet skikkelig over det. Kanskje du bør vurdere å kutte kontakten helt en stund. Det kan være tøft, men min erfaring er at det noen ganger er nødvendig for å ta vare på seg selv. Syntes også at det på sikt er lettere å treffe en eventuelt ny partner dersom man har gjort seg skikkelig ferdig med eksen. Anonymkode: 37982...68c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 Ingen avslutning er stygt. Det sårer. Kommer seg ikke videre. Opplevd dette ja Anonymkode: f9376...2f3 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Hvorfor skal dette være så vanskelig egentlig? Etter dating med flere har jeg truffet en jeg liker veldig godt. Snakker så lett med henne og hun er veldig på. Samtidig har jeg tilbud fra andre om å date, jeg sier rett ut at jeg kan ikke date flere samtidig, det strider med alt jeg står for. Og det sier jeg rett ut også. Vet ikke om det blir vellykket med den jeg liker, det er heller ikke poenget her. Men det å være dønn ærlig koster meg ikke noe. Ansikt til ansikt eller over meldinger som ikke etterlater noen tvil, alltid ærlig og rett ut. Tar lett en utfordring på dette om det blir vanskelig. Slutt å ghoste andre, vær dønn ærlige i stedet. Det er så mye lettere å forholde seg til. Ja det kan også være vondt, men det er iallefall sannheten. Anonymkode: 1b0ee...7f9 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 Du velger selv å underholde deg med å tenke på han. Når du finner en ny av interesse, så forsvinner tanken på han som dugg for solen. Ganske mange liker å underholde seg selv med tanken på noen. Det fyller et tomrom. Anonymkode: 95006...a80
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #11 Skrevet 29. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du velger selv å underholde deg med å tenke på han. Når du finner en ny av interesse, så forsvinner tanken på han som dugg for solen. Ganske mange liker å underholde seg selv med tanken på noen. Det fyller et tomrom. Anonymkode: 95006...a80 Akkurat der er jeg uenig. Jeg har prøvd å date flere i ettertid å jeg har vært i et kort forhold med en,som jeg måtte avslutte da jeg innså at det ikke kunne funke når jeg fortsatt tenkte på en annen. Anonymkode: 258a8...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå