AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 ... å være gravid? Jeg er bare noen og tyve uker på vei, men sliter sånn med smerter i mageområdet! Det er så ømt over livmoren, uansett hvordan jeg ligger utenom fosterstilling er vondt - kjennes ut som det river og sliter i musklene rundt magen.. Tåler omtrent ikke å bli tatt på fordi det er ømt, er umulig å finne en god sovestilling fordi det kjennes ut som noe slitner inni der. Er vondt å strekke seg med hendene over hodet, å ligge på ryggen er håpløst (uansett hvor mye jeg bygger opp ryggen), til og med å ligge på siden med strake bein er vondt Er kun sittende (90 graders vinkel på bekkenet) og fosterstilling med krøllede bein som ikke er vondt. Er det normalt? Tenker med gru på alle ukene som er igjen og hvor stor magen vil bli, når jeg allerede nå ikke får sovet eller slappet skikkelig av pga dette Anonymkode: bb01c...fc6
Anjatapinjata Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Mulig det kommer av at magemusklene deler seg? Mine delte seg mer eller mindre i løpet av ett døgn og det var helt jævli hvertfall. Men hadde nok kontaktet jordmor eller lege imorgen om jeg var deg. For høres jo ikke noe særlig ut!
Sjokopower Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 Av egen erfaring så kan dette være helt normalt. Er det veldig vondt og usikker er det jo bare å ta en tlf til jordmor eller lege, men da jeg var gravid med første hadde jeg lignende det du beskriver. Nå er jeg gravid igjen og opplever det samme igjen. Har fått beskjed at det er forskjellig fra person til person men helt normalt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Så lenge det er smerter så syns jeg du skal få sjekket det grundig ut. Ja, det kan være skikkelig kjipt å være gravid, men det kan også være at det du føler er uvanlig og et problem som legen bør vite om og følge opp. Anonymkode: 3e76a...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 Etter ca uke 28 bør du unngå å sove på ryggen 🙂 https://www.nrk.no/viten/anbefaler-gravide-a-sove-pa-siden-for-a-unnga-dodfodsel-1.14509711 Anonymkode: 9bf60...dde
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Smerter er ikke normalt, men strekk av muskler, stramhetsfølelse og ømhet er helt normalt. Jeg kunne våkne av at jeg snudde meg i senga, og strakk muskler i livmorområdet og fikk ish samme følelse som når man er i ferd med å få krampe i leggen. De få sekundene det varte gjorde det inn i h vondt, men det var bare muskelstrekk og gikk tilbake til å bli ømt/sårt. Anonymkode: 2e745...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå