MortenMinstelønn Skrevet 27. juni 2019 #41 Skrevet 27. juni 2019 (endret) På 26.6.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev: Samtidig synes jeg det er flott for meg som liker mindre befolkede land og håper det holder seg slik i fremtiden. Det er nok fordi vi ikke er så mange at folk tar bedre vare på hverandre i samfunnet! Hvis du noensinne har vært i Italia, ville du ha forstått at det finnes folk som har det bedre enn oss. Norge har knapt byer. En kultur som dreier som om hvordan vi slakter dyr og rovfisker. Du finner ingen vei lagt av brostein. Du finner tomhet. En tomhet vi kaller velferd. Men ingen kjærlighet. I et land som Italia finner du kjærlighet på hvert gatehjørne. En matkultur som er himmelsk og et folk som lever. Ikke noen som skal kjøre til et kjøpesenter i minusgrader når vinden slår mot frontruta. Bare min mening. Vi må slutte å skryte av oss selv. Endret 27. juni 2019 av MortenMinstelønn 1
Djungelvrål Skrevet 27. juni 2019 #42 Skrevet 27. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eurasiske. Blanding av europeisk og asiatisk. Noen så klart er hvite, noen ser hvite ut, men det er ikke det jeg først og fremst tenker på når jeg hører ordet tyrker. Akkurat som jeg ikke tenker på de som ser ut som Grace Bullen når noen sier nordmann. Anonymkode: ff61d...e66 Vikinger bosatte seg i Tyrkia blant mange andre folkeslag, de er et blandet folkeslag men de er stort sett kaukasiske dvs hvite. 1
AlkoMann Skrevet 27. juni 2019 #43 Skrevet 27. juni 2019 1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev: Hvis du noensinne har vært i Italia, ville du ha forstått at det finnes folk som har det bedre enn oss. Norge har knapt byer. En kultur som dreier som om hvordan vi slakter dyr og rovfisker. Du finner ingen vei lagt av brostein. Du finner tomhet. En tomhet vi kaller velferd. Men ingen kjærlighet. Nordmenn var Europas fattigste land for 100 år siden, men nasjonalistisk mye rikere. Det at folk søker seg til Norge nå er stort sett pga oljerikdommen vår. Om 30år svinner den hen . Hva vil skje med et fremtidig Norge da i et land hvor folk snakker arabisk, urdu og somalisk seg imellom ? Jeg tro vi vil få en borgerkrig på sikt.
AlkoMann Skrevet 27. juni 2019 #44 Skrevet 27. juni 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: Vikinger bosatte seg i Tyrkia blant mange andre folkeslag, de er et blandet folkeslag men de er stort sett kaukasiske dvs hvite. Hitler godtok tyrkere. Han elsket også muslimer.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #45 Skrevet 27. juni 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: Vikinger bosatte seg i Tyrkia blant mange andre folkeslag, de er et blandet folkeslag men de er stort sett kaukasiske dvs hvite. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4904778/ Sitat the Turkish genetic structure is unique. For example, supervised STRUCTURE (K = 3) illustrates a genetic ancestry for the Turks of 45% Middle Eastern (95% CI, 42–49), 40% European (95% CI, 36–44), and 15% Central Asian (95% CI, 13–16), whereas at K = 4 the genetic ancestry of the Turks was 38% European (95% CI, 35–42), 35% Middle Eastern (95% CI, 33–38), 18% South Asian (95% CI, 16–19), and 9% Central Asian (95% CI, 7–11). Anonymkode: ff61d...e66
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #46 Skrevet 27. juni 2019 1 minutt siden, AlkoMann skrev: Nordmenn var Europas fattigste land for 100 år siden, men nasjonalistisk mye rikere. Det at folk søker seg til Norge nå er stort sett pga oljerikdommen vår. Om 30år svinner den hen . Hva vil skje med et fremtidig Norge da i et land hvor folk snakker arabisk, urdu og somalisk seg imellom ? Jeg tro vi vil få en borgerkrig på sikt. Man flytter til Island... Der har de ikke fullstendig mistet hodet sitt ihvertfall. Og ja, jeg har faktisk hørt at folk sier de bare kommer pga oljepengene. Bare å se hva noen skriver. Anonymkode: df6b2...0dc
Klossmajor Skrevet 27. juni 2019 #47 Skrevet 27. juni 2019 2 timer siden, AlkoMann skrev: Nordmenn var Europas fattigste land for 100 år siden, men nasjonalistisk mye rikere. Det at folk søker seg til Norge nå er stort sett pga oljerikdommen vår. Om 30år svinner den hen . Hva vil skje med et fremtidig Norge da i et land hvor folk snakker arabisk, urdu og somalisk seg imellom ? Jeg tro vi vil få en borgerkrig på sikt. Akkurat som det er en myte at Norge er verdens rikeste land, er det en seiglivet myte at Norge var Europas fattigste land.
Klossmajor Skrevet 27. juni 2019 #48 Skrevet 27. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4904778/ Anonymkode: ff61d...e66
Klossmajor Skrevet 28. juni 2019 #49 Skrevet 28. juni 2019 2 timer siden, AlkoMann skrev: Orientalske. Tyrkerne har jo også tatt store deler av Europa under det osmanske rike å prøvd å innføre Islam. Det funka faktisk i Bosnia og Kosovo. Jeg kan godt forstå at Ungarere er skeptiske til muslimer basert på sin historie. Erdogan påpeker jo også gang på gang at han hater Europa. Jeg har selv vært i Istanbul. Det minnet ikke om Europa. Orientalsk står i kontrast til oksidentalsk. Skrevet med andre ord: østlig og vestlig - som i den østlige verden og den vestlige verden. Det er en sivilisasjonsinndeling. Hvit er derimot en beskrivelse som inngår i raseinndeling. Hvit og orientalsk står dermed ikke nødvendigvis i kontrast til hverandre.
AlkoMann Skrevet 28. juni 2019 #50 Skrevet 28. juni 2019 (endret) 8 timer siden, Klossmajor skrev: Orientalsk står i kontrast til oksidentalsk. Skrevet med andre ord: østlig og vestlig - som i den østlige verden og den vestlige verden. Det er en sivilisasjonsinndeling. Hvit er derimot en beskrivelse som inngår i raseinndeling. Hvit og orientalsk står dermed ikke nødvendigvis i kontrast til hverandre. En mann men køl svart hår og bart som er brun i huden er altså hvit ? Det virker som om du higer etter at tyrkere må være hvite ? Endret 28. juni 2019 av AlkoMann
AlkoMann Skrevet 28. juni 2019 #51 Skrevet 28. juni 2019 9 timer siden, Klossmajor skrev: Akkurat som det er en myte at Norge er verdens rikeste land, er det en seiglivet myte at Norge var Europas fattigste land. Norge og Irland lå på toppen utvandringsstatestikken til USA. Dette har noe med 3 prosent av Norges land er dyrkningsmark . Dette passet dårlig når befolkningen vokste.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #52 Skrevet 28. juni 2019 9 timer siden, Klossmajor skrev: Videoen din sier blant annet at caucasian er et utdatert begrep. At tyrkere er et eget folkeslag. Og at svensker, pakistanere og somaliere alle tilhører caucasian race. Altså come on! Skal du virkelig påstå at somaliere er hvite? Jeg har jo kommet med link lenger opp her som beviser at tyrkere er et genetisk unik folkeslag med innslag av europeisk hvit, men stort sett blanding av masse. Anonymkode: ff61d...e66
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #53 Skrevet 28. juni 2019 Vi ble rike før vi ble mange. Enkelt og greit. Anonymkode: 09ed9...ab7
AlkoMann Skrevet 28. juni 2019 #54 Skrevet 28. juni 2019 På 27.06.2019 den 8.01, A-hunter skrev: "Andre europeere" er et ganske vidt begrep. Deler av Tyrkia ligger i Europa, det samme gjør hele Albania. Et norsk-tyrkisk barn er noe ganske annet enn et norsk-tysk barn. Problemet er uansett at krefter i samfunnet har fått svært mange til å se ned på egen kultur, egen historie og egne kvaliteter. Alle andre, uansett hva, er langt bedre enn oss. Det er selvsagt ikke riktig. Vår kultur, historie og kvaliteter er viktig for verden og ikke minst - viktig for vår identitet. På begynnelsen av 70-tallet besto Norge av 100% etniske nordmenn. I 2019 utgjør vi 75% av befolkningen. Det skjer altså, i historisk sammenheng, en utvikling som går i et ufattelig tempo. Den demografiske endringen med utskiftning av 1/4 del av befolkningen på knappe 50 år er ikke bare vill og ekstrem, den er også selvforsterkende. Den nye 1/4-delen følger en helt annen utvikling enn den etniske delen av befolkningen. Den som følger litt med og prøver å forstå hva som egentlig skjer, ser lett at vi står midt i en identitetskrig. Sterke krefter vil at vellykkede etnisiteter skal se ned på seg selv, sin historie og sin kultur. Dette skal bane vei for "det nye vi", der maktbalansen er betydelig endret. En kultur som hater sin demokratiske historie ledes enkelt inn i noe nytt som vi i dag ikke kjenner innholdet i. Og disse "noen" har det travelt. Fryktelig travelt. Vi forstår også at "det nye vi" ikke inkluderer noen av oss. Du burde lese den offisielt svært så rasistiske boka " Det internasjonale gjennombruddet" av Terje Tvedt. Den bekrefter mye av det du har skrevet her.
TrekStar Skrevet 28. juni 2019 #55 Skrevet 28. juni 2019 Det er sikkert på grunn av tilgangen på mat, og de vanskelige levevilkårene med tanke på vinter og kulde. Vi er mer fornuftig og formerer oss ikke mer enn hva tilgangen på mat tillater. Økonomien og størrelse på bosted har nok bestemt litt og. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå