Gå til innhold

Fordelen og ulempene med å date en mann med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har datet en mann med barn som kan fortelle om deres erfaring, og hva fordelen og ulempene er? Jeg regner med at det ikke bare er ulemper å date en med barn fra før av. 

Anonymkode: 225ce...eea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du søker opp dette temaet finner du masse tråder om det allerede. 

Jeg var sammen med en med barn og det skal jeg aldri gjøre igjen. Jeg anbefaler det kun til de som er så rause at de vil ofte sitt eget liv for noen andres barn. Du må forvente å alltid være nr 2 eller 3 (for selv om eks er grei og ikke blander seg borti deres forhold så vil hun påvirke deres samliv likevel fordi hun er mor til barnet du må involvere deg i). Man føler seg utenfor og får aldri en ekte familie. Det blir for mange relasjoner å ta hensyn til. Mannen har allerede opplevd det største i livet med en annen kvinne. Så aldri mer for min del. Ser dessverre ingen fordeler med det heller... 

Anonymkode: 1bc2f...239

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du søker opp dette temaet finner du masse tråder om det allerede. 

Jeg var sammen med en med barn og det skal jeg aldri gjøre igjen. Jeg anbefaler det kun til de som er så rause at de vil ofte sitt eget liv for noen andres barn. Du må forvente å alltid være nr 2 eller 3 (for selv om eks er grei og ikke blander seg borti deres forhold så vil hun påvirke deres samliv likevel fordi hun er mor til barnet du må involvere deg i). Man føler seg utenfor og får aldri en ekte familie. Det blir for mange relasjoner å ta hensyn til. Mannen har allerede opplevd det største i livet med en annen kvinne. Så aldri mer for min del. Ser dessverre ingen fordeler med det heller... 

Jeg må vel få lov til å spørre selv om det laget andre tråder om det. Virker som du er litt bitter.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må vel få lov til å spørre selv om det laget andre tråder om det. Virker som du er litt bitter.

Ja, selvsagt. Er ikke bitter, var bare naiv og optimistisk før realiteten traff meg midt i trynet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen fordeler.

Anonymkode: 01a5f...3ec

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

var bare naiv og optimistisk før realiteten traff meg midt i trynet. 

Føler at dette er litt meg. Jeg er veldig optimistisk av meg og naiv til tider. Jeg begynner å få litt kalde føtter etter å blitt fortalt av venninnene mine at jeg ikke skal tulle meg borti en mann med barn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går heller singel resten av livet enn å involvere meg med en mann med barn.. hadde føltes trist og mine ønsker kunne aldri blitt oppfylt, altså å ha en ekte og helt egen familie uten noe rot fra andre kanter. Og det å bære frem det første barnet til mannen jeg elsker. 

Hadde såklart ikke fått invilget dette ønsket ved å gå singel resten av livet heller, men det hadde nok føltes bedre uansett. Tror jeg hadde slitt veldig med å få følelser for en "utbrukt"(om jeg kan si det sånn) mann uansett . 

Anonymkode: f310a...de7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det noen som har datet en mann med barn som kan fortelle om deres erfaring, og hva fordelen og ulempene er? Jeg regner med at det ikke bare er ulemper å date en med barn fra før av. 

Fordelene:

- perspektiv

- tålmodighet

- en del tid reservert kun til deg

Anonymkode: ea91b...9be

• Liker 8
Skrevet

Er alenepappa, og for meg er den viktigste egenskapen hos en potensiell kjæreste at hun får et godt forhold til mitt barn. Da vil jeg selvsagt prioritere og respektere kjæresten min høyt. 

Det finnes helt sikkert noen menn som ikke er klar for å gå inn i forhold, og som absolutt ikke burde gjøre det. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Martin13 said:

Det finnes helt sikkert noen menn som ikke er klar for å gå inn i forhold, og som absolutt ikke burde gjøre det. 

Kvinner og. For eksempel de egoistiske og fordomsfulle som anser noen som «brukt».

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er på vei til å avslutte et forhold med en mann som hadde barn fra før nå. Vi har holdt sammen i fire år, har et felles barn som kom litt tidlig uplanlagt. Jeg er så utrolig lei, og vil aldri finne meg en mann med barn fra før igjen. Virker som menn flest vil ha barnevakt og hushjelp til særkullsbarna sine. Det er virkelig ikke mitt bord. Det dumme er at jeg (og mange kvinner med meg) trår til litt ekstra i starten, for vi vil jo gjerne vise at vi er verdige å få bli stemødre til disse ungene. Mannen tenker da aha, nå kan jeg endelig sette meg litt tilbake. To år senere står man der med en mann som sover lenge hver helg, farter rundt, og selv har man bare fått mer ansvar og flere barn å passe på. For prøver man å si noe, så får man høre "Men du visste hva du gikk til/Det er jo du som ville få et godt forhold til barnet, da knytter h@n seg selvsagt til deg" etc. 

Jeg bare sier det, ALDRI tro at det vil gå bra. Menn klarer helt fint å være gode stefedre, sikkert fordi mødre automatisk tar ansvar for egne barn selv, men en mann klarer aldri å bli en fullverdig partner til ny kone om han har barn fra før. Det vil alltid bli trøbbel. Jeg klarer ikke se en eneste fordel jeg heller..

Anonymkode: 746c7...2a1

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall stor sjanse for at den man dater har bra med empati og er flink til å få små gleder til å virke betydelige. Den tiden dere har helt alene vil nok utnyttes bedre og settes mer pris på. Før man får barn tar man mye for gitt, noe som endrer seg. Man gir heller litt ekstra når man har muligheten.

Man har mindre tid enn en person uten barn, men det trenger ikke å være flere negative aspekter enn det. Det kommer helt an på personen og dens situasjon.

Anonymkode: ddf5c...c19

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er på vei til å avslutte et forhold med en mann som hadde barn fra før nå. Vi har holdt sammen i fire år, har et felles barn som kom litt tidlig uplanlagt. Jeg er så utrolig lei, og vil aldri finne meg en mann med barn fra før igjen. Virker som menn flest vil ha barnevakt og hushjelp til særkullsbarna sine. Det er virkelig ikke mitt bord. Det dumme er at jeg (og mange kvinner med meg) trår til litt ekstra i starten, for vi vil jo gjerne vise at vi er verdige å få bli stemødre til disse ungene. Mannen tenker da aha, nå kan jeg endelig sette meg litt tilbake. To år senere står man der med en mann som sover lenge hver helg, farter rundt, og selv har man bare fått mer ansvar og flere barn å passe på. For prøver man å si noe, så får man høre "Men du visste hva du gikk til/Det er jo du som ville få et godt forhold til barnet, da knytter h@n seg selvsagt til deg" etc. 

Jeg bare sier det, ALDRI tro at det vil gå bra. Menn klarer helt fint å være gode stefedre, sikkert fordi mødre automatisk tar ansvar for egne barn selv, men en mann klarer aldri å bli en fullverdig partner til ny kone om han har barn fra før. Det vil alltid bli trøbbel. Jeg klarer ikke se en eneste fordel jeg heller..

Anonymkode: 746c7...2a1

Det var da svært så fordomsfull du var da. At du har vært i et dårlig forhold betyr ikke at det må være sånn. Det du skriver er basert på en subjektiv opplevelse, og er irrelevant utover det. Å påstå at en mann med barn aldri kan bli en fullverdig partner er det mest forutinntatte jeg har hørt i hele år. Jeg går ikke rundt og antar at alle kvinner er sånn og sånn basert på en opplevelse med én. Både kvinner og menn kan velge feil partner, men å skulle svartmale en hel gruppe av den grunn faller på sin egen urimelighet synes jeg.

• Liker 11
Skrevet

Hvordan kjæresten min er som pappa betyr mye for hvordan han er som person og hvilke verdier han har, og det at jeg syntes han var en god pappa for barna sine, gjorde at jeg ble enda mer forelsket i ham etter at jeg traff dem:) En annen fordel kan være at du før dere eventuelt får barn sammen selv, ser hvordan han oppdrar barna.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen fordeler med å bli sammen med en mann som har barn fra før av. Ikke det at jeg bare ser negativt på å være sammen med en mann med barn fra før av, men jeg ser ingen fordeler fremfor å bli sammen med en mann uten barn. Grunnen til det er mange, men hovedgrunnen er konflikter. Enten mellom far og mor til barnet etter samlivsbruddet, eller at ungen prøver å skvise ut deg eller at mor til barnet blir sjalu på deg eller vil blande seg bort i livet deres og hva barnet får lov til eller ikke når barnet er hos dere. Det behøver selvsagt ikke å være konflikter, men sannsynligheten er stor for at et forhold med enslig far drar med seg noe drama inn i forholdet. Og det gidder jeg ikke.

Anonymkode: 5ada6...cd6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det krever en form for raushet og tålmodighet du aldri før har kjent på, for som noen her sier, ansvaret for å bli «godtatt» av barna er ditt, du må slett ikke vente at far til barna står på for deg i denne situasjonen.

jeg har vært stemor i 18 år, barna er voksne nå og det har ikke vært greit, kjærligheten for mannen har vært så sterk at vi har jobber oss igjennom det, men kunne jeg skrudd tiden tilbake så hadde jeg ikke valgt det samme igjen. 

Anonymkode: 8a64e...d5c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har barn, jeg har ingen. Har aldri hatt ønsken om barn heller så å få to ferdig lagde som bonus til han er bare fint. Kjæresten min hadde ikke vært samme mannen uten sine barn så er vanskelig å tenke seg hvordan det hadde vært uten de. 

Vi har det veldig bra ilag alle sammen og når ungene er hos mor har vi ekstra god tid til å være kjærester slik at vi kan prioritere ungene når der er her hos oss. 

Jeg føler meg absolutt ikke som en nr 2 eller at barnen går foran meg. Vi går sammen! 

Hadde ikke byttet ungene  eller kjæresten min for noe annet.

Anonymkode: 9363f...c91

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ulempen er at du blir automatisk en del av en større familie. 

Du kommer helt sikkert til møte hans ex.

Alle arrangementer med barnet kommer til å være med en større familie, og dermed blir du dratt i lasset og mitt mengden. 

Fordelen er at du blir kjent med et ungt menneske, der du kan formidle din karakter. 

Jeg vil tro ulempen er 90 % i favør og fordelen 10%. 

Anonymkode: e9eb8...abc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i to forhold med menn med barn og det var pyton begge deler. 

Han ene var tafatt (pappen altså) jeg prøvde alt når barnet hans var der og finne på ting, lage gode middager osv men han bare satt der. 

Synes det var ok og spille candy crush hele Helgen. Jeg måtte bort!

Andre mann hadde også barn, eks dama ringte konstant. Assa hele tiden. Og det ble bare for mye for meg. Kanskje det var meg det var noe galt med, men det funket bare ikke for meg hvertfall. 

I begge forhold også var barnet 10 år gammelt.

Men skal sies. Jeg har en stefar som ble det da han selv var 23, han er nå 46 pg har vært verdens beste! Så jeg tror det passer for noen og andre ikke, er det mannen i ditt liv vil jeg tro det går bra. 

Anonymkode: 613b2...c1b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og. For eksempel de egoistiske og fordomsfulle som anser noen som «brukt».

Den var ment til meg eller? Hva gjør meg til egoistisk og forsomsfull ved at jeg vil ha en clean start på en familie? 

Anonymkode: f310a...de7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...