AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Del Skrevet 26. juni 2019 Hei! Har de to-tre siste årene opplevd en helt spesiell reaksjon om natten. Dette har skjedd kanskje fem ganger. Jeg sover, og våkner plutselig med intens smerte i endetarmen. Jeg ligger og vrir meg i ett minutt i senga mens jeg har veldig vondt, før jeg får en følelse av at jeg må på do, men i det jeg setter meg ned kommer det ingenting ut. Smerten blir deretter vondere, og jeg kommer til et punkt der jeg må legge meg langflat på badegulvet i fare for at jeg skal besvime og slå hodet i gulvet. Etter under fem minutter er det hele over, og jeg kjenner ingenting til smertene igjen før det plutselig oppstår igjen mange måneder etterpå. Hva i alle dager kan dette være? Kommer til å oppsøke lege hvis det skjer en gang til, men syns det veldig ubehagelig å måtte fortelle noe sånt til en lege, men helsen kommer først uansett. Setter pris på gode svar. Anonymkode: 4e863...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Del Skrevet 26. juni 2019 Trombosert hemoride? rift i endetarmen kan også gi deg. hvor gammdl er du? Syns du bør sjekke det ut uansett Anonymkode: 071e0...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Del Skrevet 26. juni 2019 Er du forstoppet når dette skjer? Ville absolutt sjekke det ut. Det kan være hemoroider, tarmsykdom eller i verste fall kreft. Anonymkode: d646f...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 26. juni 2019 #4 Del Skrevet 26. juni 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har de to-tre siste årene opplevd en helt spesiell reaksjon om natten. Dette har skjedd kanskje fem ganger. Jeg sover, og våkner plutselig med intens smerte i endetarmen. Jeg ligger og vrir meg i ett minutt i senga mens jeg har veldig vondt, før jeg får en følelse av at jeg må på do, men i det jeg setter meg ned kommer det ingenting ut. Smerten blir deretter vondere, og jeg kommer til et punkt der jeg må legge meg langflat på badegulvet i fare for at jeg skal besvime og slå hodet i gulvet. Etter under fem minutter er det hele over, og jeg kjenner ingenting til smertene igjen før det plutselig oppstår igjen mange måneder etterpå. Hva i alle dager kan dette være? Kommer til å oppsøke lege hvis det skjer en gang til, men syns det veldig ubehagelig å måtte fortelle noe sånt til en lege, men helsen kommer først uansett. Setter pris på gode svar. Anonymkode: 4e863...c12 Anbefaler at lege gjør en rektoskopi på deg. Det er en standard undersøkelse som tar 3-5 minutt. Litt ubehagelig, men ikke smertefullt. Kan være helt uskyldig, eller mer alvorlig. Ingenting å tenke på. Skal du vite eksakt hva det er som skjer, så må du oppsøke lege, og en slik undersøkelse må/bør gjennomføres. Endret 26. juni 2019 av Juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #5 Del Skrevet 26. juni 2019 Jeg har sånn innimellom, hatt i flere år. Det heter «Proctalgia fugax» har jeg funnet ut Anonymkode: 70656...cf3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #6 Del Skrevet 26. juni 2019 Mulig det kan vere kramper. Jeg har en slik intens smerte som varer i noen minutter. Føler jeg ikke får puste en gang. Helt jævlig. Det kommer av kramper. Får det heldigvis ikke ofte. Anonymkode: eb0dd...1c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #7 Del Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er du forstoppet når dette skjer? Ville absolutt sjekke det ut. Det kan være hemoroider, tarmsykdom eller i verste fall kreft. Anonymkode: d646f...839 Nei, kan ikke huske at det har vært noen unormale fordøyelsesproblemer i forbindelse med dette. Anonymkode: 4e863...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #8 Del Skrevet 26. juni 2019 Jeg våknet slik, lenge. Det var kreft. Men det måtte gå veldig lenge før jeg oppsøkte lege, og da med tung utmattelse, som kom mye senere.. Anonymkode: 36fb4...889 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #9 Del Skrevet 26. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, kan ikke huske at det har vært noen unormale fordøyelsesproblemer i forbindelse med dette. Anonymkode: 4e863...c12 Google det navnet jeg sendte deg lenger opp her og se om du kjenner deg igjen. Anonymkode: 70656...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #10 Del Skrevet 26. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg våknet slik, lenge. Det var kreft. Men det måtte gå veldig lenge før jeg oppsøkte lege, og da med tung utmattelse, som kom mye senere.. Anonymkode: 36fb4...889 Det begynte med nattelivet kramper i endetarmen nå og da? Anonymkode: 70656...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #11 Del Skrevet 26. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det begynte med nattelivet kramper i endetarmen nå og da? Anonymkode: 70656...cf3 Nattelige Anonymkode: 70656...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #12 Del Skrevet 26. juni 2019 https://nhi.no/symptomer/kirurgi/endetarmsplager-veiviser/?page=2 Anonymkode: f6312...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #13 Del Skrevet 26. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Google det navnet jeg sendte deg lenger opp her og se om du kjenner deg igjen. Anonymkode: 70656...cf3 Ja, det stemmer faktisk på en prikk. Las at et råd er å bevege seg når det skjer, kommer til å prøve det neste gang om jeg husker det. Kan faktisk være utløst av stress. Tusen takk for tipset! Anonymkode: 4e863...c12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå