Gå til innhold

Plutselig intens smerte i endetarmen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har de to-tre siste årene opplevd en helt spesiell reaksjon om natten. Dette har skjedd kanskje fem ganger.

Jeg sover, og våkner plutselig med intens smerte i endetarmen. Jeg ligger og vrir meg i ett minutt i senga mens jeg har veldig vondt, før jeg får en følelse av at jeg må på do, men i det jeg setter meg ned kommer det ingenting ut. Smerten blir deretter vondere, og jeg kommer til et punkt der jeg må legge meg langflat på badegulvet i fare for at jeg skal besvime og slå hodet i gulvet. Etter under fem minutter er det hele over, og jeg kjenner ingenting til smertene igjen før det plutselig oppstår igjen mange måneder etterpå. 

Hva i alle dager kan dette være? Kommer til å oppsøke lege hvis det skjer en gang til, men syns det veldig ubehagelig å måtte fortelle noe sånt til en lege, men helsen kommer først uansett. Setter pris på gode svar. 

Anonymkode: 4e863...c12

AnonymBruker
Skrevet

Trombosert hemoride?

rift i endetarmen kan også gi deg.

hvor gammdl er du? Syns du bør sjekke det ut uansett :) 

Anonymkode: 071e0...be7

AnonymBruker
Skrevet

Er du forstoppet når dette skjer? Ville absolutt sjekke det ut. Det kan være hemoroider, tarmsykdom eller i verste fall kreft.

Anonymkode: d646f...839

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har de to-tre siste årene opplevd en helt spesiell reaksjon om natten. Dette har skjedd kanskje fem ganger.

Jeg sover, og våkner plutselig med intens smerte i endetarmen. Jeg ligger og vrir meg i ett minutt i senga mens jeg har veldig vondt, før jeg får en følelse av at jeg må på do, men i det jeg setter meg ned kommer det ingenting ut. Smerten blir deretter vondere, og jeg kommer til et punkt der jeg må legge meg langflat på badegulvet i fare for at jeg skal besvime og slå hodet i gulvet. Etter under fem minutter er det hele over, og jeg kjenner ingenting til smertene igjen før det plutselig oppstår igjen mange måneder etterpå. 

Hva i alle dager kan dette være? Kommer til å oppsøke lege hvis det skjer en gang til, men syns det veldig ubehagelig å måtte fortelle noe sånt til en lege, men helsen kommer først uansett. Setter pris på gode svar. 

Anbefaler at lege gjør en rektoskopi på deg. Det er en standard undersøkelse som tar 3-5 minutt. Litt ubehagelig, men ikke smertefullt. 

Kan være helt uskyldig, eller mer alvorlig. Ingenting å tenke på. Skal du vite eksakt hva det er som skjer, så må du oppsøke lege, og en slik undersøkelse må/bør gjennomføres. 

Endret av Juks
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sånn innimellom, hatt i flere år. Det heter «Proctalgia fugax» har jeg funnet ut :)

Anonymkode: 70656...cf3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det kan vere kramper. Jeg har en slik intens smerte som varer i noen minutter. Føler jeg ikke får puste en gang. Helt jævlig. Det kommer av kramper. Får det heldigvis ikke ofte. 

Anonymkode: eb0dd...1c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du forstoppet når dette skjer? Ville absolutt sjekke det ut. Det kan være hemoroider, tarmsykdom eller i verste fall kreft.

Anonymkode: d646f...839

Nei, kan ikke huske at det har vært noen unormale fordøyelsesproblemer i forbindelse med dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet slik, lenge. Det var kreft. Men det måtte gå veldig lenge før jeg oppsøkte lege, og da med tung utmattelse, som kom mye senere..

Anonymkode: 36fb4...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kan ikke huske at det har vært noen unormale fordøyelsesproblemer i forbindelse med dette. 

Google det navnet jeg sendte deg lenger opp her og se om du kjenner deg igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg våknet slik, lenge. Det var kreft. Men det måtte gå veldig lenge før jeg oppsøkte lege, og da med tung utmattelse, som kom mye senere..

Anonymkode: 36fb4...889

Det begynte med nattelivet kramper i endetarmen nå og da?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det begynte med nattelivet kramper i endetarmen nå og da?

Nattelige

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Google det navnet jeg sendte deg lenger opp her og se om du kjenner deg igjen. 

Ja, det stemmer faktisk på en prikk. Las at et råd er å bevege seg når det skjer, kommer til å prøve det neste gang om jeg husker det. Kan faktisk være utløst av stress. 

Tusen takk for tipset! :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...