Gå til innhold

Svigerinne som trenger seg på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har en litt innpåsliten søster. I fjor så kræsjet de ferien vår. Greit nok, men litt irriterende da vi var for å besøke min slekt og alt skulle gå etter deres pipe.. 

i år har de (deres ord( «bestemt seg» for å gjøre det samme. Altså komme med båten hvor vi skal være hos min familie. I tillegg må deres datter ligge i hytta, da de har det så trangt i båten. Så da får vi som er i hytta det trangt istedet da. 

Men ikke nok med det. Vi reiser to uker til en øy i syden etterpå. Og nå får vi plutselig tekstmelding om at de også har bestilt seg tur dit samtidig. Dog på ett større og finere hotellannlegg, så de håper vi kommer dit å henger masse! 

Sånn seriøst! De få dagene i året vi har til å være sammen som familie, så trenger de seg på igjen. Og alt skal alltid gå etter deres pipe. 

Min samboer forguder sin søster, og mannen hennes er som ett slags fobilde for han, så han klager jo ikke på dette. Men jeg går ikke så bra sammen med dem. De tar lite hensyn til våre små barn, og virker mest irritert på at de er til.. 

er det flere som har slik familie? Som bare antar at vi synes det er greit at de alltid er sammen med oss på ferie? Og ellers.. 

de kommer også veldig ofte uanmeldt på besøk og skal overnatte.. sånn «ringer når de er på vei» opplegg.. 

utblåsing! 😂

Anonymkode: cd4e9...b5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er samboeren din, ikke søstera hans. Det er bare å si nei. Men han ønsker jo dette, så da så. Du må si nei til ham, han må si det til søstera. 

Anonymkode: f2961...3d8

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Men de spør jo ikke først. De bare handler, og «sier ifra» etterpå

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du snakke sikkelig ut med samboeren din om. Så lenge han syns dette er helt greit så blir det ingen endring. 

Anonymkode: 3f80f...4cd

• Liker 17
Skrevet

Ikke lett. Jeg skjønner godt frustrasjonen din. 

Men så er det mannen din da. Det er jo bare såå koselig at familie forguder hverandre!

Men snakk med ham. Si at det får være noen begrensninger, for han må forstå deg også. Inngå noen kompromiss. Du betyr noe du også. Og ditt syn og meninger. Husk å ordlegge deg riktig 🙂

• Liker 1
Skrevet

Skjer nok ingen endringer så lenge samboeren din synes dette er bra og ikke sier i fra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helst samboeren din, men hvis ikke så må du si fra at det ikke passer. Rett og slett. At dere vil ha noen dager med fokus på din familie. At det ikke er plass til flere i hytta. Ikke la dem dirigere, legg egne planer.

I syden kan dere jo treffes til middag på dag 2  f.eks og så feriere hver for dere resten. Dra på utflukt sammen på dag 10. Da er dere jo sammen, men ikke hele tiden. Foreslå dette til din samboer og.

Anonymkode: af818...edf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da burde samboeren din gi beskjed om at dere vil være i fred på ferien. Det burde han kunne gjøre for deg!

Anonymkode: ef0a4...280

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde passet rett inn i en episode av "Solsidan" 😂

Men ja, jeg forstår frustrasjonen. Du må snakke med samboer. Eller finne en person han ikke er superbegeistret for, å avtale med vedkommende å egle seg skikkelig innpå sånn at samboer får en smak av egen medisin og skjønner greia. 

Anonymkode: a16c1...cd9

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er samboeren din, ikke søstera hans. Det er bare å si nei. Men han ønsker jo dette, så da så. Du må si nei til ham, han må si det til søstera. 

Anonymkode: f2961...3d8

Nei, problemet er TS. Samboeren trives jo med sin søster og hennes mann. 

AnonymBruker
Skrevet

det er kulturelle greier. Skal ikke si hvor, men sånn kan være normalt noen steder. Vet ikke om du og samboer er fra samme fylke engang. 

Anonymkode: b3410...d37

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde samboeren din gi beskjed om at dere vil være i fred på ferien. Det burde han kunne gjøre for deg!

Anonymkode: ef0a4...280

Men samboeren vil ikke være i fred i ferien. Det er TS som vil det........... Hun ønsker å være med SIN familie, men tåler ikke at hans også kommer. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, FrodeF skrev:

Men samboeren vil ikke være i fred i ferien. Det er TS som vil det........... Hun ønsker å være med SIN familie, men tåler ikke at hans også kommer. 

Jeg er litt enig i dette. Søsteren er hans familie som han trives med. Gudene vet hva han mener om TS sin familie, men de er også med dem i ferien. Fordi det er TS sin familie og han legger godviljen til 

Anonymkode: f0784...e7d

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, FrodeF skrev:

Men det er jo slike ting man må bli enige om når man er et par. Jeg trives kjempegodt med å henge med min mamma, der betyr ikke at jeg ber henne på en tre ukers visit uten at det hadde vært greit for mannen min. Dessuten er det litt spesielt av denne mannens søster å dukke opp der hvor de er på besøk hos hennes familie uinvitert og forvente å bare loses inn. 

Anonymkode: b58db...8c5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Samboer har en litt innpåsliten søster. I fjor så kræsjet de ferien vår. Greit nok, men litt irriterende da vi var for å besøke min slekt og alt skulle gå etter deres pipe.. 

i år har de (deres ord( «bestemt seg» for å gjøre det samme. Altså komme med båten hvor vi skal være hos min familie. I tillegg må deres datter ligge i hytta, da de har det så trangt i båten. Så da får vi som er i hytta det trangt istedet da. 

Men ikke nok med det. Vi reiser to uker til en øy i syden etterpå. Og nå får vi plutselig tekstmelding om at de også har bestilt seg tur dit samtidig. Dog på ett større og finere hotellannlegg, så de håper vi kommer dit å henger masse! 

Sånn seriøst! De få dagene i året vi har til å være sammen som familie, så trenger de seg på igjen. Og alt skal alltid gå etter deres pipe. 

Min samboer forguder sin søster, og mannen hennes er som ett slags fobilde for han, så han klager jo ikke på dette. Men jeg går ikke så bra sammen med dem. De tar lite hensyn til våre små barn, og virker mest irritert på at de er til.. 

er det flere som har slik familie? Som bare antar at vi synes det er greit at de alltid er sammen med oss på ferie? Og ellers.. 

de kommer også veldig ofte uanmeldt på besøk og skal overnatte.. sånn «ringer når de er på vei» opplegg.. 

utblåsing! 😂

Ikke si hvor dere skal, si til mannen din at du synest det er koselig, bla bla bla men det kan bli litt mye av det gode og at du ønsker en ferie bare dere.

Anonymkode: 4d7c0...fbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt.

Anonymkode: 9ee51...c3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, FrodeF skrev:

Når Ts sin svigerinne kommer på både hyttetur og sydentur, så får samboeren vært rikelig med sin søster. Synes ikke det kan sammenlignes med "å ikke tåle at" en søster som bor hos dei støtt og stadig hele året, i tillegg kommer på hytten og så akkurat samme dato til samme ferieøy. 

Jeg hadde sagt at jeg ønsker å være sammen med samboeren min. Han er den jeg valgte, familien følger med. Helt naturlig. Men jeg inngikk ikke et forhold med han, søsteren og Svogeren til kjæresten min.

Enten får han klippe navlestrengen, eller så kan han flytte inn til søsteren sin. 

Anonymkode: 9ee51...c3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke helt vanlig. 

Broren min har samboer som kommer fra stor familie og hun liker mye folk ifølge henne selv.

Om vi skal feriere sammen spør jeg jo min bror først og presiserer at han må sjekke om det er OK for henne, og det ville ikke skjedd på flere steder. 

Han må sette grenser neste ferie.

Utover det høres det jo ut som du og kan prøve å tilpasse deg litt.

Anonymkode: 890ad...d20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, FrodeF skrev:

Vi er OFTE sammens med hans familie.. så når vi en sjelden gang er hos min eller er på ferie som familie så ønsker jeg akkurat det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke mannen din ordner opp i dette, da er det bare å gi klar tale på en vennlig men bestemt måte. Hvis ikke, så har du det gående i all evighet. Kan være de blir skikkelig fornærmet, men det får så være, og det er i hvert fall ikke ditt problem. 

Anonymkode: f7228...f2b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...