Gå til innhold

«Dere står i veien for oss nordmenn»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel.. jeg vet ikke helt hvordan jeg skal starte dette men, jeg og familien min er fra India. Jeg og søskene mine er født her, mens mamma og pappa kom her da de var 14/15 år og har levd her siden da. De har bra jobber og betaler skatt og hele pakka. Jeg og familien var på gay pride i Oslo på lørdag for vi støtter det. Det var jo utrolig mange folk der så det var vanskelig å få stå og se på folka så vi så at det var flere som sto litt på kanten av gata men lillesøstera mi på 3 år var for liten så faren min tok henne opp på skuldrene og sto litt nede ved kanten sånn at hun fikk se men da var det ei dame på 50-60år som drev og sa noe frekt men jeg hørte det ikke helt så bare ignorerte henne. Etterpå så sier hun «herregud» og da spør jeg henne «hva er det? Hva er det vi har gjort?» så sier henne «dere står i veien for oss nordmenn» og ga meg en utrolig stygg blikk som om vi gjorde henne kvalm. Og i det hun sa det, ja fy faen jeg kokte inn i meg og prøvde å kontrollere meg og sa bare «ja vi beklager» og dro med familien vekk fra hu der. Altså, det går an å si «unnskyld kan dere passe dere? Jeg får ikke sett» men å si sånt er bare bullshit. Altså jeg vet bare ikke hva jeg skal si for jeg følte både sinne og var lei meg og trengte å bare få det ut. Det er så sykt hvordan noen mennesker kan være.

Jeg jobber selv på Coop prix og har noen utrolig snille kunder som er nordmenn som bare er engler også har jo vi noen som er helt imot utlendinger. Er jo en spesielt dame som aldri sier hei til meg når jeg sier til henne og har sinna fjes hver gang jeg tar kassa men i det en norsk kollega av meg kommer og sier hei så plutselig smiler henne og sier hei. Drit irriterende men bryr meg ikke en shit for har flere kunder som er mye greiere.

Men det som irriterer meg at noen folk tror alt det de ser på nyheter noe som ikke er bra. Jeg har ingenting i mot noen religioner eller noen mennesker. Jeg støtter alt og alle men eneste jeg ikke støtter er rasisme. Uansett om du er «hvit som snø», «brun som bæsj» eller «svart som kull» som noen barn sier. De fleste tror alle muslimer er farlige men det er de ikke. Jeg er ikke muslim selv men jeg er hindu. Vi skal godta alle uansett hva og ikke dømme noen. Vi kan ikke si bare for noen muslimer har gjort det og det og da at alle muslimer er farlige? Hva skjedde med 22.juli da bombingen og skytinga skjedde? Alle medier skrev med en gang at det var Al Qaida som hadde gjort det men til slutt så var jo det en av dere. Skal vi da si pga at en nordmann gjorde sånt så da er alle nordmenn farlige?

Beklager for lang tekst men måtte bare få ut alt sted. Jeg hater ingen og har ingenting i mot noen. Jeg er stolt av å være født og oppvokst i Norge og nordmenn er noen herlige og snille mennesker- men det er alltid noen der ute som er det motsatt.

Ha en fortsatt fin sommer ;)

Anonymkode: 79eb1...265

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utenlandsk med foreldre født i Pakistan. Man møter folk med gode holdninger og assholes som bare assholes. Det er vondt når noen angriper noe du ikke kan noe for. Jeg ville svart henne med at «nei, det er sånne folk som deg som sypr i veien for kjærlighet og toleranse». Hev deg over det hun får tilbake om ikke nå så neste gang hu er frekk mot noen som virkelig er lei rasisme og drit. 👍🏽❤️

Anonymkode: 251c1...937

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ble litt skrivefeil. Har pasta i munnen og taster med en finger. God sommer! 

AnonymBruker
Skrevet

Du er født og oppvokst her allikevel er det dere nordmenn og en av dere. Virker ikke som du er eller vil være en av oss. Utenom det er jeg enig i det du skriver.

Anonymkode: 9d9e8...c22

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er født og oppvokst her allikevel er det dere nordmenn og en av dere. Virker ikke som du er eller vil være en av oss. Utenom det er jeg enig i det du skriver.

Man sier ikke slike ting som «dere står i veien for oss nordmenn» uansett

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre finnes idioter overalt, også som tilskuere til pride... 

Anonymkode: 58402...02e

• Liker 5
Skrevet

Hverdagsrasisme er dessverre noe som fortsatt eksisterer i aller høyeste grad.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Man sier ikke slike ting som «dere står i veien for oss nordmenn» uansett

Nei mente ikke det i det hele tatt, men måten hun skriver på er distanserende som at hun heller ikke føler seg som en nordmann, noe jeg ville antatt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skrev dere/en av dere for når jeg sist gang sa at jeg er norsk og er nordmann så fikk jeg bare kjeft for noen mente at jeg ikke var norsk siden jeg var brun i huden eller fordi de mente jeg ikke var født her og bla bla. Jeg kunne ha skrevet det men skrev det ikke for jeg vet det er alltid noen som vil si at jeg er dette og ikke er dette osv. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er utenlandsk med foreldre født i Pakistan. Man møter folk med gode holdninger og assholes som bare assholes. Det er vondt når noen angriper noe du ikke kan noe for. Jeg ville svart henne med at «nei, det er sånne folk som deg som sypr i veien for kjærlighet og toleranse». Hev deg over det hun får tilbake om ikke nå så neste gang hu er frekk mot noen som virkelig er lei rasisme og drit. 👍🏽❤️

Ja det er sant! Hadde jo svart skikkelig tilbake men orket virkelig ikke å bruke tiden på hun. Og tusen takk❤️👍

• Liker 2
Skrevet

For en ekkel, intolerant dame :( Rart hun var der for å se Pride tenker jeg (er nok noe naiv). Trist at noen oppfører seg sånn, men enig med ab 937 over; hev deg over det! 

:klemmer: 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du er ikke norsk? Det er jaggu ikke lett for oss etnisk norske å vite om/når ikke-etnisk norske er norske... Feil blir det sikkert uansett. 

Anonymkode: c3c5a...476

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er ikke norsk? Det er jaggu ikke lett for oss etnisk norske å vite om/når ikke-etnisk norske er norske... Feil blir det sikkert uansett. 

Er det virkelig dette du henger deg opp i i denne historien? 

TS - det var leit at du måtte oppleve en sånn en idiot. Men de finnes dessverre overalt. Hev deg over grumset. 

Anonymkode: 7417a...1e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig dette du henger deg opp i i denne historien? 

TS - det var leit at du måtte oppleve en sånn en idiot. Men de finnes dessverre overalt. Hev deg over grumset. 

Anonymkode: 7417a...1e3

Har ikke hengt meg opp i det. Stiller bare et spørsmål. Er det feil?

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes egoistiske idioter over alt som ikke har lært å oppføre seg. De kommer i alle former og man må prøve å ikke ta det personlig når man er så uheldig å møte på noen av dem.

Når det gjelder hun dama på butikken så bare slutt og hils og smil siden hun ignorerer deg uansett. Det er ingen grunn til å fore egoet til kunden og man skal ikke godta drittoppførsel.

Anonymkode: 39513...da5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du stillte ikke bare et spørsmål.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har allerede svart på dette og skrevet at hun kaller seg norsk og nordmann, men får kjeft for det også. Ikke lett å gjøre alle til lags... 

Anonymkode: cc5fa...b90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du stillte ikke bare et spørsmål.

Skulle ha skrevet at jeg bare stilte ett spørsmål. For det var det jeg gjorde. 

Skrevet

Du får svare kjerringa da "jeg er norsk, hva mener du!"

• Liker 3
Skrevet

Det er helt forståelig at du blir opprørt og sint over å bli behandlet/tilsnakket på den måten. Det er rasistisk og helt uhørt å oppføre seg sånn.  Men, idioter finnes i alle land, også i Norge. Prøv å heve deg over det og ikke la det gå inn på deg. Den dama er ikke verd å bry seg om.

I dag er det mørkhudede innvandrere som blir hetset.  Tidligere var det nordlendinger i Oslo, tatere, tyskerjenter, homofile osv.  De som er ute etter noen å tråkke på, de finner alltid noen som de føler seg overlegen. Sålenge du oppfører deg skikkelig skal du gå med hevet hode og vite at de fleste nordmenn ikke har noe problem med deg.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...