Gå til innhold

Kan jeg heve kontrakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi flyttet inn i ny leilighet den 01.02.19. Ved overtakelse hadde vi en muntlig avtale om at et nytt kjøkken skulle være ferdigstilt innen 15.02.19. Han startet ikke før 15.03.19, og siden da har vi så og si ikke hatt noe kjøkken og bruke, vi har purret gjentatte ganger(har ikke tellingen lengre), stått med familie av snekkere som kan hjelpe, men han vil absolutt gjøre alt selv. Det som er problemet er at han bruker ekstremt med tid, han kommer ned kl. 20/21 og holder på til kl. 01.00. Han gidder ikke og gjøre noe i helger fordi når ham har fri vil han ha fri så han gjør det bare etter jobb noe annet er uaktuelt. Nå har vi endelig fått en ovn, men det er med det. Vi får lov og bruke benkeplatene men det av skaper han har satt opp får vi ikke lov og bruke da han vil bli helt ferdig med hele kjøkkenet og vaske før vi kan bruke noe. Vi har 4 pappesker med kjøkkenting som har stått og venta på og få kommet inn i skapene i 5mnd snart. Vi har et barn så kjøkken og orden generelt er viktig for min del. Jeg har også tatt opp redusering av leien, men turte ikke siden da jeg nevnte dette så fikk jeg kjeft langt opp øra, til og med løpt inn døren her og klikka på oss. De er ganske aggressive, jeg fikk høre hvor fæl jeg var og alt mulig fordi vi vet dem trenger pengene og blablabla. Men vi trenger jo også et stabilt hjem. Nå fant jeg også ut at kjelleren her går på våres strøm, men vi får ikke lov og bruke kjelleren til noe. Så vell og merke det jeg lurer på er har jeg rett til og heve kontrakta? Leiligheten blir uansett nå sagt opp den 1.juli. Men ser for meg et rent helvete før vi flytter ut da vi sier opp og reduserer leie. Så vil igrunn at vi kommer oss så fort ut som mulig. Advokat har jeg ikke råd til med mindre det går såpass langt at det blir retten.

Takk for svar!

Anonymkode: 4423a...3c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er "han" her? Er det utleier, og dere bor i samme hus? 

Hva står det i leiekontrakten? Om det står at dere skal leie en fullt brukbar leilighet uten anmerkninger om kjøkken, bør du kunne bruke den til noe. Ta kontakt med huseiernes landsforbund (tror jeg det er). De kan kanskje hjelpe. 

Prøv å dokumentere det som skjer (har skjedd). Har dere sendt noen klage skriftlig? Sms eller mail? Er det mulig å få eieren i tale og ta opp samtalen på mobilen? Ta bilder av hvordan det ser ut nå, med dato.

Se om det er mulig å holde tilbake husleie fremover, inntil kjøkkenet er i orden. Om dere allerede vet dere skal flytte ut, bør dere egentlig bare gjøre det så fort som mulig. 

Anonymkode: 3f995...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...