Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi flyttet inn i ny leilighet den 01.02.19. Ved overtakelse hadde vi en muntlig avtale om at et nytt kjøkken skulle være ferdigstilt innen 15.02.19. Han startet ikke før 15.03.19, og siden da har vi så og si ikke hatt noe kjøkken og bruke, vi har purret gjentatte ganger(har ikke tellingen lengre), stått med familie av snekkere som kan hjelpe, men han vil absolutt gjøre alt selv. Det som er problemet er at han bruker ekstremt med tid, han kommer ned kl. 20/21 og holder på til kl. 01.00. Han gidder ikke og gjøre noe i helger fordi når ham har fri vil han ha fri så han gjør det bare etter jobb noe annet er uaktuelt. Nå har vi endelig fått en ovn, men det er med det. Vi får lov og bruke benkeplatene men det av skaper han har satt opp får vi ikke lov og bruke da han vil bli helt ferdig med hele kjøkkenet og vaske før vi kan bruke noe. Vi har 4 pappesker med kjøkkenting som har stått og venta på og få kommet inn i skapene i 5mnd snart. Vi har et barn så kjøkken og orden generelt er viktig for min del. Jeg har også tatt opp redusering av leien, men turte ikke siden da jeg nevnte dette så fikk jeg kjeft langt opp øra, til og med løpt inn døren her og klikka på oss. De er ganske aggressive, jeg fikk høre hvor fæl jeg var og alt mulig fordi vi vet dem trenger pengene og blablabla. Men vi trenger jo også et stabilt hjem. Nå fant jeg også ut at kjelleren her går på våres strøm, men vi får ikke lov og bruke kjelleren til noe. Så vell og merke det jeg lurer på er har jeg rett til og heve kontrakta? Leiligheten blir uansett nå sagt opp den 1.juli. Men ser for meg et rent helvete før vi flytter ut da vi sier opp og reduserer leie. Så vil igrunn at vi kommer oss så fort ut som mulig. Advokat har jeg ikke råd til med mindre det går såpass langt at det blir retten.

Takk for svar! 

Anonymkode: 9573b...b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde betalt redusert for lenge siden! Bare å starte nå. Ta kontakt med jusbuss eller andre gratis alternativer om du trenger hjelp. De kan ikke holde på på denne måten! De har ikke en gang lov til å ha nøkkel til leiligheten eller låse seg inn uten at dere har avtalt det, og å holde på etter ungene er lagt er helt horribelt. Klart man må ha kjøkken for å kunne leve et normalt liv! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Frostrose skrev:

Du burde betalt redusert for lenge siden! Bare å starte nå. Ta kontakt med jusbuss eller andre gratis alternativer om du trenger hjelp. De kan ikke holde på på denne måten! De har ikke en gang lov til å ha nøkkel til leiligheten eller låse seg inn uten at dere har avtalt det, og å holde på etter ungene er lagt er helt horribelt. Klart man må ha kjøkken for å kunne leve et normalt liv! 

Hva skal jeg si, takk? 😂 Igrunn deilig og få et så surt svar, da jeg selv holder på og gå på veggen av det her😅

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg si, takk? 😂 Igrunn deilig og få et så surt svar, da jeg selv holder på og gå på veggen av det her😅

Hehe, jeg mente ikke å svare krast. Er bare veldig oppgitt over elendige huseiere. Har vært borti det selv. Her står det litt om hvilke paragrafer du kan bruke

" Misligholder utleier sine plikter, kan leier gjøre beføyelsene i husleielovens kap.2 og § 5-7 gjeldende. Dette betyr at leier på visse vilkår kan kreve prisavslag og/eller erstatning for forsinkelser og/eller mangler. Er disse vesentlige, kan leier heve avtalen. Erstatning for indirekte tap som nevnt i § 2-14 annet ledd (driftsavbrudd, tapt fortjeneste, tingskade) kan ikke kreves. Melding om at boligen ikke er i den stand som følger av avtalen eller husleieloven, må leier gi til utleier innen rimelig tid eller etter at leier burde oppdaget forholdet. I motsatt fall mister leier retten til å påberope seg manglene"

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over! Leieboerforeningen eller jussbuss vil hjelpe deg, det er viktig at du ikke beholder den reduserte leia selv, men setter på en egen sperret konto, slik at huseier ikke kan påberope seg at du er vanskelig, men dette hjelper juristene deg med slik at alt blir riktig :) 

Anonymkode: fc85e...ddb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Frostrose skrev:

Hehe, jeg mente ikke å svare krast. Er bare veldig oppgitt over elendige huseiere. Har vært borti det selv. Her står det litt om hvilke paragrafer du kan bruke

" Misligholder utleier sine plikter, kan leier gjøre beføyelsene i husleielovens kap.2 og § 5-7 gjeldende. Dette betyr at leier på visse vilkår kan kreve prisavslag og/eller erstatning for forsinkelser og/eller mangler. Er disse vesentlige, kan leier heve avtalen. Erstatning for indirekte tap som nevnt i § 2-14 annet ledd (driftsavbrudd, tapt fortjeneste, tingskade) kan ikke kreves. Melding om at boligen ikke er i den stand som følger av avtalen eller husleieloven, må leier gi til utleier innen rimelig tid eller etter at leier burde oppdaget forholdet. I motsatt fall mister leier retten til å påberope seg manglene"

Mente det jeg sa, hehe. Begynner og bli så lei nå, at det er deilig og få litt medfølelse på at det ikke bare er meg 😅 Takk, har ikke grunn lest det men vet ikke om det er vesentlig mangel nok 🤦🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke betalt en krone, livskvalitet er på bunns, uten mulighet å lage mat, og masse mas fra utleier, der man egentlig trenger hvile selv. 

Her er kontrakten ikke overholdt, og dato er dato! 

Da har jeg hørt dette også, blir aldri mer forundret over utleiere. 

Anonymkode: 74491...d1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tilgang til kjøkken vil jeg helt klart kalle en vesentlig mangel.

Anonymkode: 8f1f0...c89

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mente det jeg sa, hehe. Begynner og bli så lei nå, at det er deilig og få litt medfølelse på at det ikke bare er meg 😅 Takk, har ikke grunn lest det men vet ikke om det er vesentlig mangel nok 🤦🏼‍♀️

Selvfølgelig er manglende kjøkken en vesentlig mangel!! 

AnonymBruker
Skrevet

Ligger denne tråden to steder?

Anonymkode: 63eb1...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...