Strikk og vær glad Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Hei. Jeg har lenge tenkt på å selge garn på nett. I hovedsak begynne med drops garn, og evt. få inn flere produsenter etter hvert. Det er mye penger å investere siden det er krav x antall kilo på første leveranse. Er det noen som tjener penger på dette? Vet jo at det finnes mange nettbutikker og vanlige butikker som lever av dette, men skulle gjerne visst hva man kan tjene på det. Kunne jo tenkt meg det som hovedinntekt, men tror nok det sikkert blir noe man må ha i tillegg til den jobben jeg har nå.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, Strikk og vær glad skrev: Hei. Jeg har lenge tenkt på å selge garn på nett. I hovedsak begynne med drops garn, og evt. få inn flere produsenter etter hvert. Det er mye penger å investere siden det er krav x antall kilo på første leveranse. Er det noen som tjener penger på dette? Vet jo at det finnes mange nettbutikker og vanlige butikker som lever av dette, men skulle gjerne visst hva man kan tjene på det. Kunne jo tenkt meg det som hovedinntekt, men tror nok det sikkert blir noe man må ha i tillegg til den jobben jeg har nå. Så lenge strikkemekka og garnius eksisterer med sine ekstremt lave priser, så er det å prøve å ta opp konkuransen med disse to og flere med, et tapsprosjekt. Anonymkode: 8d5b6...d01 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 Tror du har større sjangse for å tjene penger på strikking ved å designe egne plagg og mønstre og selge dem til de store garnprodusentene. Anonymkode: af947...765 3
Belima Skrevet 26. juni 2019 #4 Skrevet 26. juni 2019 Hadde jeg ikke satset penger på nå. Alt for mye penger å tape hvis det ikke går.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #5 Skrevet 26. juni 2019 Skal du tjene penger på å drive med salg må du finne et hull i markedet. Det er mange nettbutikker som selger garn til en grei pris, ergo er det nok ikke stort å tjene på å starte garnbutikk. Anonymkode: 4376f...5ac 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #6 Skrevet 26. juni 2019 De som allerede eksisterer har tøffe tider på grunn av blant annet Garnius og Strikkemekka som selger garn til dumpingpriser. Dessuten er det ekstremt mange nettbutikker som selger garn allerede, så det er absolutt ikke en bransje det er lurt å etablere seg i nå. Velger du likevel å prøve bør du holde deg langt unna Dropsgarn, der er betingelsene elendige, det er en grunn til at mange butikker har kuttet ut garnet. Anonymkode: 78dbb...b92 2
Neutral90 Skrevet 26. juni 2019 #7 Skrevet 26. juni 2019 Du må finne din nisje ALA birgirsdottir og islandsk garn. Ikke drops som «alle» har, men et garn som har en særegenhet. Tenk type isager som er originalgarnet til sorbetcardigan. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #8 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, Neutral90 skrev: Du må finne din nisje ALA birgirsdottir og islandsk garn. Ikke drops som «alle» har, men et garn som har en særegenhet. Tenk type isager som er originalgarnet til sorbetcardigan. Enig. Noe unikt er i praksis din eneste sjanse. Og å finne en egen nisje - og selge den inn, ikke minst på sosiale medier - er veldig vanskelig. Anbefaler ikke å prøve, med mindre du har mye penger til overs - og mye tid. Kjenner noen som prøvde seg, og det gikk ikke spesielt bra. Anonymkode: 5f65b...be4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Har du kunnskap om noe av det viktigste hvis du skal drive egen butikk - økonomi, regnskap og bokføring? Hvis ikke det gjøres riktig er det fort gjort å ende opp med heftige gebyr fra staten og i verste fall konkurs eller tvangsoppløsning. Hvis du må ha egen regnskapsfører er ikke det heller spesielt billig. Anonymkode: 78dbb...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå