AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Tenkte å legge en liten budsjettplan for høsten. Utbetalt: 33.000 Huslån + fellesutgifter: 14.000 (har kortere nedbetalingstid) Studielån: 2500 Mobil: 300 Trening: 600 Strøm: 1000 (gjennomsnitt for året) Internett: 200 Uforutsette utgifter: 500 Mat: 3000 Da sitter jeg igjen med 10900, runder opp til 11.000 for enkelthetens skyld Min tanke er å fordele dette på sparing til ferie, bygge opp bufferkonto, sparing i fond/aksjer, og forbruk. Jeg har tenkt 6000 til forbruk, og tenker det dekker hvis jeg vil til frisøren en måned eller må kjøpe nye vintersko. Da har jeg 5000 igjen. Og det er disse 5000 jeg lurer på, hva er en grei balanse? Mitt forslag er Ferie: 3000 Bufferkonto: 1500 Sparing aksjer/fond: 500. Tar gjerne i mot forslag til dette budsjettet! Jeg vil som sagt ha litt rom til å kose meg, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å bruke så mye som 6000 på forbruk i måneden, det er vel mer det å ha muligheten. Anonymkode: 0907b...025
Miss moneypenny Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Det kommer an på hvor dyre reisevaner du har, men jeg ville bytta om på ferie og buffer, ellers så det bra ut 😊 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 4 timer siden, Miss moneypenny skrev: Det kommer an på hvor dyre reisevaner du har, men jeg ville bytta om på ferie og buffer, ellers så det bra ut 😊 Enig. 3000 til ferie hver mnd blir mer enn 30 000 til ferie. Ville satt inn mer til bufferkonto enn ferie. Her røk vaskemaskinen og oppvaskinen samme mnd ifjor, surt. Har du med forsikringer i budsjettet, innbo, reise. Bruker du ingenting på transport i og med at du ikke har bil? Eller ligger det inni forbruksbudsjettet? Anonymkode: dad95...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Enig. 3000 til ferie hver mnd blir mer enn 30 000 til ferie. Ville satt inn mer til bufferkonto enn ferie. Her røk vaskemaskinen og oppvaskinen samme mnd ifjor, surt. Har du med forsikringer i budsjettet, innbo, reise. Bruker du ingenting på transport i og med at du ikke har bil? Eller ligger det inni forbruksbudsjettet? Anonymkode: dad95...a5c 18 hours ago, Miss moneypenny said: Det kommer an på hvor dyre reisevaner du har, men jeg ville bytta om på ferie og buffer, ellers så det bra ut 😊 Godt poeng å bytte om på ferie og buffer, jeg tror jeg skal gjør det i alle fall i år, så er bufferen prioritert. 30.000 på ferie er kanskje en del, men da har jeg tenkt fly/tog, hotell og shoppingpenger. Det skal altså dekkes og ikke tas noe av sparingen. Så for 1-3 turer i året tror jeg ikke det beløpet er helt urealistisk. Men jeg er enig med dere i å prioritere bufferen først! Nei, jeg har ikke bil og sykler overalt. Tar aldri taxi. Kan bli en enkeltbillett her og der, men det skal forbrukspengene kunne dekke. Anonymkode: 0907b...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå