AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Jeg tar denne på generell da jeg regner med at de som holder hund på denne måten ikke er interessert i å lese på kjæledyr-forumet. Så hvorfor gjør du dette? Har du et godt forsvar for det? Tror du hunden din syns det er gøy? Tror du naboene syns det er behagelig? Hvordan holder du ut selv, bruker du ørepropper? Jeg bare lurer altså.. Anonymkode: 7ce40...c68 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Samme lurer jeg på.. jeg har hund selv, og hører jeg den bjeffe løper jeg ut med en gang slik naboer ikke skal bli irritert eller forstyrret. Jeg ringte Mattilsynet på ei bikkje borti vegen. Den sto ute om natta, bjeffet 24/7! Etter den telefonen har ingen hørt noe mer til bikkja... Anonymkode: ece87...850 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 Jeg tror de blir så vabt med det at de ikke hører hunden bjeffe lengre. Litt som sirisser. Man legger ikke så mye merke til den lengre for man tenker over det. Anonymkode: cf27e...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #4 Skrevet 26. juni 2019 Huff vet om flere slike ekle bjeffebikkjer... Knurrer og bjeffer til alle som går forbi hagen deres. Hvorfor ikke flytte til gokk da, hvis man absolutt skal ha slike dyr? Anonymkode: 6aa7e...ed5 2
OPIgirl Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff vet om flere slike ekle bjeffebikkjer... Knurrer og bjeffer til alle som går forbi hagen deres. Hvorfor ikke flytte til gokk da, hvis man absolutt skal ha slike dyr? Anonymkode: 6aa7e...ed5 Tror du hunden bjeffer for moro skyld? Prøv å stå bundet i timesvis på samme sted selv. Du hadde nok gneldret ganske så mye og høylydt selv. Her er det eierne som er ansvarlig. Stakkars dyr som blir forsømt på den måten. Enkelte skulle ikke ha lov til å komme i nærheten av dyr engang. 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Nå bjeffer ikke mine hunder ute, dog står de mye ute når været er fint. De er nå ikke i stand til å gå lengre turer, og heller ikke vært det etter de ble 10 år. Div aldersrelaterte sykdommer, som hunder også får, dog har de det ikke vondt og blir fulgt opp av vetrinær flere ganger pr år. Men har selv ofte tenkt at folk som ikke kjenner mine hunders helseproblemer må tenke de ikke har det godt, som ikke går lengre enn til postkassa og ikke lengre er med på langturer. Anonymkode: 46d05...4a2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #7 Skrevet 27. juni 2019 Blir som med unger som skriker 24/7, foreldrene blir døve for lyden til slutt. Anonymkode: 45556...ee9
Sokkar Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 Det er faktisk en skikkelig uting. Ene hunden min bjeffer dersom jeg går inn, og han står ute. Så det prøver jeg å ikke gjøre, uten at han har en pinne å gnage på eller noe.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Det er ikke hunden sin skyld at den bjeffer, herlighet folkens ta dere sammen. Dette er eierene som ikke har tatt seg ansvaret verdt å lære hundene godt nok opp. At dere skal skylde på at hundene er ufordragelige sier så ufattelig mye av hvordan dere er. Anonymkode: 8bfe4...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #10 Skrevet 27. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hunden sin skyld at den bjeffer, herlighet folkens ta dere sammen. Dette er eierene som ikke har tatt seg ansvaret verdt å lære hundene godt nok opp. At dere skal skylde på at hundene er ufordragelige sier så ufattelig mye av hvordan dere er. Anonymkode: 8bfe4...cf4 Så klart blir man irritert på det som lyden kommer fra, at du pålegger folk dårlige egenskaper på grunn av det sier mer om deg i grunn. å så klart blir man irritert på eieren som ikke gidder å passe på hunden. Anonymkode: 45556...ee9 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke hunden sin skyld at den bjeffer, herlighet folkens ta dere sammen. Dette er eierene som ikke har tatt seg ansvaret verdt å lære hundene godt nok opp. At dere skal skylde på at hundene er ufordragelige sier så ufattelig mye av hvordan dere er. Anonymkode: 8bfe4...cf4 Hvordan klarte du å vri det til at vi skylder på hundene??? Tråden er til EIERNE om du ikke kan lese. Anonymkode: 7ce40...c68 3
Gjest theTitanic Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hunden sin skyld at den bjeffer, herlighet folkens ta dere sammen. Dette er eierene som ikke har tatt seg ansvaret verdt å lære hundene godt nok opp. At dere skal skylde på at hundene er ufordragelige sier så ufattelig mye av hvordan dere er. Anonymkode: 8bfe4...cf4 Selvsagt har eier ansvaret. Spørsmålet er hva som foregår i hodet på eieren som syntes konstant bjeffing er noe omgivelsene må finne seg i, og ikke noe han/hun må ta tak i og gjøre noe med....
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #13 Skrevet 27. juni 2019 Skjønner det ikke jeg heller. Her i nabolaget er det mange som bjeffer ute i timesvis. Vi lar vår være på terassen, men begynner hun å bjeffe ber vi henne være stille og hvis ikke det virker får hun komme inn igjen for å roe seg. Fungerer fint for oss, synes det hadde vært så flaut om hun skulle stå ute å plage alle i nabolaget. Ikke noe gøy for henne heller som prøver å passe på territoriet sitt fra busser, fly, biler, mennesker og generelt alt noen ganger 🙈 Anonymkode: ecac7...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #14 Skrevet 27. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner det ikke jeg heller. Her i nabolaget er det mange som bjeffer ute i timesvis. Vi lar vår være på terassen, men begynner hun å bjeffe ber vi henne være stille og hvis ikke det virker får hun komme inn igjen for å roe seg. Fungerer fint for oss, synes det hadde vært så flaut om hun skulle stå ute å plage alle i nabolaget. Ikke noe gøy for henne heller som prøver å passe på territoriet sitt fra busser, fly, biler, mennesker og generelt alt noen ganger 🙈 Anonymkode: ecac7...8fe De gneldrende nabohundene reagerer hun ikke på i det hele tatt da 😅 ignorerer de lett, er så vant med de. Anonymkode: ecac7...8fe
Gjest hind Skrevet 27. juni 2019 #15 Skrevet 27. juni 2019 Sånne naboer med sånne bikkjer har vi, men nå er de endelig i ferd med å flytte, og det er mitt verk. Jeg klaget hekken deres inn til kommunen. Altfor stor og skaper farlig skolevei for områdets barn. Da ble de så sure over å miste "muren" mot verden at de kjøpte seg hun langt ute i skogen. Nå kommer de vel til å gå rundt og skule olmt på meg et par uker til, men så er jeg kvitt både dem og hundefillene. Juhuu!!!!!!!!! Sorry, avsporing. Aner ikke hva sånne tenker. Tipper at de ikke tenker stort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå