Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undret meg over at jeg ikke har funnet en tråd om dette, men nuvel.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sakkyndige-gutten-17-ikke-psykotisk-under-drapet/71246011

Nå har de konkludert med at gjerningsmannen var tilregnelig under drapet, og ikke psykotisk. Likevel har behandleren hans stilt en diagnose på "udifferensiert schizofreni" og det er fortsatt ulike meninger. Lurer veldig på hva som blir utfallet i denne saken. 

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan være tilregnelig under handlingen selv om man har en schizofreni-diagnose, du er først utilregnelig om du er psykotisk i gjerningsøyeblikket.

Uansett, forferdelig tragisk, moren til offeret var vitne og en gutt som skulle vært fanget opp tidligere. Ufattelig trist...

• Liker 4
Skrevet

Ufattelig trist for begge parter. 

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Forferdelig trist sak.. Fulgt med i media de siste dagene og får så vondt av de. Stakkars vakre jenta

Endret av Jordbærlakris
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Er det noen som kjenner familien, og vet om jenta var oppkalt etter søstrene i boka "The Blind Assassin"?

Edit: Jeg vil veldig gjerne vite dette, og det er ikke for å grafse.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet
På 26.6.2019 den 19.35, Mellifluous skrev:

Undret meg over at jeg ikke har funnet en tråd om dette, men nuvel.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sakkyndige-gutten-17-ikke-psykotisk-under-drapet/71246011

Nå har de konkludert med at gjerningsmannen var tilregnelig under drapet, og ikke psykotisk. Likevel har behandleren hans stilt en diagnose på "udifferensiert schizofreni" og det er fortsatt ulike meninger. Lurer veldig på hva som blir utfallet i denne saken. 

Hva tenker dere?

Tenker at enkelte utlendinger Bør tilbakeføres dit de kom fra, som denne drapsmannen, som overhode ikke har noe godt å tilføre samfunnet i Norge.

Skrevet
4 minutter siden, Mia1781 said:

Tenker at enkelte utlendinger Bør tilbakeføres dit de kom fra, som denne drapsmannen, som overhode ikke har noe godt å tilføre samfunnet i Norge.

Ehh, han er da helnorsk? Faren hans driver gard på vinstra

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 timer siden, Mia1781 skrev:

Han er helnorsk. 

Endret av Othelia
  • Liker 4
Gjest Gagaen
Skrevet
46 minutter siden, Mia1781 skrev:

Spekulanter og ryktespredere bør hvertfall utvises. 

Skrevet

Forferdelig trist sak for alle parter. Jeg håper denne gutten får masse hjelp. Håper alle familiemedlemmer til både offer og drapsmann får den hjelpen de trenger. Jeg syns det var leit at foreldrene til drapsmann gikk ut i media og snakket om at noen har sluttet å hilse, og at skole kunne gjort mer.

I en slik sak kjenner jeg at alle rundt som er berørt kan føle det de føler uten å ha dårlig samvittighet for å ikke hilse lenger. Aller er forskjellig og har forskjellige reaksjoner. Det er ikke sikkert det er hat mot foreldrene at folk ikke hilser, det blir kanskje bare for tøft for noen. Det er vondt for mange. Og dette med at skole kunne gjort mer... det er en vanskelig sak det også... 

Jeg syns det er mange unge som faller utpå for tiden. Er det fordi det blir fler og fler som har psykiske problemer? Hva er årsaken?🤔 5 drap på 5 år begått av norske ungdom under 18. Hvorfor klarer ikke foreldre, familie, helsevesen og andre oppdage at de unge trenger hjelp? 

• Liker 6
Skrevet

Vet noen hva som er bakgrunnen for navnevalget?

Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Vinstra-drapet? Eller hva mener du? 

Skrevet
2 minutter siden, T-Rex skrev:

Glem det, så det nå. Aner ikke hvorfor hun het det hun het, men det kan jo godt hende. 

Skrevet
3 timer siden, Leonaen skrev:

Forferdelig trist sak for alle parter. Jeg håper denne gutten får masse hjelp. Håper alle familiemedlemmer til både offer og drapsmann får den hjelpen de trenger. Jeg syns det var leit at foreldrene til drapsmann gikk ut i media og snakket om at noen har sluttet å hilse, og at skole kunne gjort mer.

I en slik sak kjenner jeg at alle rundt som er berørt kan føle det de føler uten å ha dårlig samvittighet for å ikke hilse lenger. Aller er forskjellig og har forskjellige reaksjoner. Det er ikke sikkert det er hat mot foreldrene at folk ikke hilser, det blir kanskje bare for tøft for noen. Det er vondt for mange. Og dette med at skole kunne gjort mer... det er en vanskelig sak det også... 

Jeg syns det er mange unge som faller utpå for tiden. Er det fordi det blir fler og fler som har psykiske problemer? Hva er årsaken?🤔 5 drap på 5 år begått av norske ungdom under 18. Hvorfor klarer ikke foreldre, familie, helsevesen og andre oppdage at de unge trenger hjelp? 

På et så lite sted som Vinstra går rykter og folk tror på det de tror på, det er alltid lett å være etterpåklok. Det som kom frem i rettsaken viser vel at skole/kommune burde tatt henvendelsene fra foreldrene mer alvorlig. Trist sak. 

• Liker 2
Skrevet

Veldig lett å finne navn og bilde av gjerningsmann. Ser ut som en helt normal fyr. Fæle greier.

Gjest gjest- silje
Skrevet (endret)

Jeg leste en plass, som jeg ikke finner igjen nå, at det var rapportert i fra fengselet at gutten hadde sett voldsfilmer i fengselet, og spolt frem og tilbake for å se voldsscener på nytt, og at han da hadde virket tilfreds - dette hadde også blitt tatt med i vurdering om forvaring. Jeg synes at det var veldig ekkelt å lese om hvordan han brukte voldsfilmer og at han så på vold og ble tilfreds, så jeg synes at det var bra at han ble dømt til forvaring. Håper gutten får hjelp.

@Summer lady hvilke henvendelser var det snakk om? Hadde foreldrene også tatt kontakt med helsevesenet? 

Endret av gjest- silje
Skrevet
På 21.7.2019 den 18.19, T-Rex skrev:

Er det noen som kjenner familien, og vet om jenta var oppkalt etter søstrene i boka "The Blind Assassin"?

Edit: Jeg vil veldig gjerne vite dette, og det er ikke for å grafse.

Hvorfor det? Hva har det med saken og gjøre? :)

Skrevet
16 hours ago, Klink said:

Hvorfor det? Hva har det med saken og gjøre? :)

Jeg er redd det vil stride mot forumreglene å gå i detaljer på det.

Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg er redd det vil stride mot forumreglene å gå i detaljer på det.

Privat melding? 

Skrevet
1 minutt siden, Klink said:

Privat melding? 

Nei. Jeg vet ikke hvem du er.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...