Gå til innhold

Spisesteder på Grünerløkka - tips ønskes!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart på weekendtur til Oslo, og skal bo på Grünerløkka. Er overhodet ikke kjent i Oslo, så til tross for at jeg Googler meg halvt ihjel, sliter jeg med å finne ut hvilke restauranter vi skal prøve ut. Ønsker å bestemme oss og booke bord på forhånd etter tidligere erfaringer om å få bord uten å stå lenge i kø.  

Ønsker vel helst at vi skal kunne spise hovmåltidene våre forholdsvis nært der vi bor, så enten på Grünerløkka eller i nærområdet uten at det blir veldig langt unna for å komme oss dit med trikk/buss. 

Så da lurer jeg på om det er noen som har tips å komme med til restauranter med god mat til en overkommelig pris (finere steder med stive priser hvor vi må bruke 500-1000 kr per person på bare mat er altså ikke ønskelig)? 

Reisefølget er ikke glad i sterk mat, og heller ikke asiatisk, men ellers er alt av interesse.

Ønsker også gjerne tips til hvilke butikker som man burde dra innom på Grünerløkka, både av klær, barneklær, vintage og annet dill og dall som er litt utenom det vanlige.

Håper på noen svar 😊

Anonymkode: 6f179...080

Skrevet

Har 3 forslag som jeg kommer på; Eldhuset, delicatessen, villa paradiso

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Ben Reddik, Bistro Budapest på Mathallen og lunsj på Il caffe.

Anonymkode: 40899...82b

Skrevet

Stemmer i Ben Reddik (men det er meze, altså, så strengt tatt asiatisk – men veldig godt!).

Ellers er Trattoria Popolare veldig bra. Også kan du sjekke ut Txotx – jeg er veggis og synes kanskje ikke maten var all verden, men kjøtteterne i selskapet var veldig fornøyde.

Skrevet

Way down South, Le Benjamin, Delicatessen, Ben Reddik og den beste pizzaen finner du på Memphis (som også har en hyggelig bakgård, pizzaen er mye bedre enn på Villa Paradiso). 

AnonymBruker
Skrevet

Le Benjamin har nydelig fransk mat! Delikatessen også- tapas, byens beste etter min mening. Men det kan være litt støyete der. Vespa og humla har pizza og deilig frokost og lunsj. Villa paradiso har KNALLGOD pizza alltid fullt og god stemning. Ben Reddik har litt sånn gourmet meze med moderne twist, men er ikke av de billigste. Ellers finner du mexicansk, indisk, pubmat, sushi, burgere og masse annet bare ved å traske i Markveien og Thorvald Meyers gate. I Mathallen finner du alt fra fisk til fransk ost. Det er bare å velge og vrake. Veldig gode burgere på døgnvill ved Mathallen. Veldig mange koselig kafeer og butikker, bare å gå på oppdagelsesferd!

Anonymkode: 73043...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Har de take away på Ben Reddik? Eller finnes det andre steder i Oslo med meze som har take away?

Anonymkode: 97e7a...f88

Skrevet

Eldhuset har mye godt, liker også Sudøst ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Trattoria popolare og le Benjamin kan anbefales.

Fransk og italiensk 

Anonymkode: 7c97b...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...