Gå til innhold

Fantoft studentboliger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skal mest sannsynlig bo i fantoft studentboliger til høsten, blokk B. Er det noen som vet hvordan det er der? Vet høyblokken har blitt pusset opp, men hva med de andre blokkene? Noen som kan fortelle litt om hvordan det er å bo der?

Anonymkode: bf183...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bodde der for ca 15 år siden, så vet ikke hvordan det er innvendig nå. Men ville styrt unna grunnet beliggenheten. Er så mye bedre å bo på Nygårdshøyden med gåavstand til det meste. På Fantoft blir du avhengig av buss.

Anonymkode: ce60d...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde der for ca 15 år siden, så vet ikke hvordan det er innvendig nå. Men ville styrt unna grunnet beliggenheten. Er så mye bedre å bo på Nygårdshøyden med gåavstand til det meste. På Fantoft blir du avhengig av buss.

Det er jeg klar over, men heldigvis har jeg bybanen rett over gaten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jeg klar over, men heldigvis har jeg bybanen rett over gaten. 

Ja, bybanen eksisterte ikke da jeg bodde der. Går den ofte? Hvor lang tid bruker den til sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, bybanen eksisterte ikke da jeg bodde der. Går den ofte? Hvor lang tid bruker den til sentrum?

Går litt under hvert 10. minutt tror jeg, og bruker ca 20 min til sentrum, så er ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantoft hadde et dårlig rykte for 10-15 år siden. Det var stor overvekt av utenlandske studenter. Det var et knall miljø for utvekslingsstudentene selv om leilighetene var slitt og kjipe😂 

Etter de pusset opp har Fantoft fått et betraktelig bedre rykte, det tar ikke lange tiden med bybanen til sentrum. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke mye om selve boligene etter de ble pusset opp. Men beliggenheten er bra med tanke på bybanen, og selve området. Trening senter SIB, og gode muligheter for jogging i nærområdet. Bybanen går hvert  5 minutt på dagen. Butikker og kaféer på området. Området er fremdeles under oppussing, så det blir enda bedre de nærmeste årene. Velkommen til Bergen!! 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, det hadde et mildt sagt dårlig rykte for 30 år siden. Vet ikke hvordan det er nå. Selv har jeg levd under alle slags kummerlige forhold som student, i bofelleskap og bittesmå kjellerleiligheter. Hva holder man ikke ut for en trygg fremtid?

Anonymkode: 606c4...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for gode svar! Slik jeg skjønte det var det et lite lotteri om hvem som fikk de nyoppussa leilighetene, så det blir spennende å se hva jeg endte opp med. Håper det ikke er like ille som de skrekkartikklene jeg kom over på nettet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det hadde et mildt sagt dårlig rykte for 30 år siden. Vet ikke hvordan det er nå. Selv har jeg levd under alle slags kummerlige forhold som student, i bofelleskap og bittesmå kjellerleiligheter. Hva holder man ikke ut for en trygg fremtid?

Anonymkode: 606c4...ab0

Bodde der for 30 år siden og storkoste meg. Masse morro på klubben, spennende mennesker å møte og masse gode erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Illuminatum skrev:

Bodde der for 30 år siden og storkoste meg. Masse morro på klubben, spennende mennesker å møte og masse gode erfaringer.

Hvordan var standarden innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var standarden innvendig?

Grei da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.6.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Verden har gått fremover på 15. År. Nå går bybanen til fantoft. Stedet er bygget kraftig ut og mye er renovert.  Alle kan ikke bo på Nygårdshøyden. Møllendal er også et godt alternativ.

TS flere av lavblokkene er eller skal renoveres. Vet ikke hvor hun jeg kjenner bor i blokklandskapet, men hennes blokk står for tur med oppussing. 

Anonymkode: 03e6a...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verden har gått fremover på 15. År. Nå går bybanen til fantoft. Stedet er bygget kraftig ut og mye er renovert.  Alle kan ikke bo på Nygårdshøyden. Møllendal er også et godt alternativ.

TS flere av lavblokkene er eller skal renoveres. Vet ikke hvor hun jeg kjenner bor i blokklandskapet, men hennes blokk står for tur med oppussing. 

Anonymkode: 03e6a...929

Det høres flott ut! Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...