Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«VM for damer er på samme nivå som G14-fotball, og her krever damene like mye penger som menn. Kyss meg i ræva!»
https://www.tv2.no/sport/10690608/

Jeg har ikke noe problem med damefotball og kan fint se på det, men det er jo sant VM for damer er på samme nivå som G14-fotball.

Så derfor er det idiotisk å sammenligne fotball VM for kvinner og fotball VM for herrer.

Anonymkode: 8b3fc...bd6

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 1f49e...e1e

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe problem med damefotball og kan fint se på det, men det er jo sant VM for damer er på samme nivå som G14-fotball.

So what? Kan fortsatt være spennende å se på kamper selv om det er et lavere nivå.

Det norske Herrelandslaget i håndball hadde smadret kvinnelandslaget i håndball men er fortsatt gøy å se på kvinnene for det.

Endret av hocane
  • Liker 3
Skrevet

Husk at mannfolkfotball også har vært på det stadiet som du nå påstår at kvinner er på.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Se på herrefotball fra 70-80 og tidlig 90 tallet, det er ingen fryd for øyet, gi damene noen ti år til i verdens toppen så får man se. Mennene derimot hvis man ser på hjemlige klubber er bare en trist affære, det er ikke særlig mye nivå over G-14 spill det heller. Lov å håpe at landslaget virkelig er på tur. 

Anonymkode: ec4d6...366

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, hocane skrev:

So what? Kan fortsatt være spennende å se på kamper selv om det er et lavere nivå.

Det norske Herrelandslaget i håndball hadde smadret kvinnelandslaget i håndball men er fortsatt gøy å se på kvinnene for det.

Jeg har ikke noe problem med damefotball og kan fint se på det, 

Jeg liker at du ignorerte denne delen av det jeg skrev.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på herrefotball fra 70-80 og tidlig 90 tallet, det er ingen fryd for øyet, gi damene noen ti år til i verdens toppen så får man se. Mennene derimot hvis man ser på hjemlige klubber er bare en trist affære, det er ikke særlig mye nivå over G-14 spill det heller. Lov å håpe at landslaget virkelig er på tur. 

Her var det mye reinspikka tøv ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, tussi680 skrev:

Husk at mannfolkfotball også har vært på det stadiet som du nå påstår at kvinner er på.

Nei det har de ikke.

Men jeg nyter å se at dere totalt ignorere at jeg skrev at jeg ikke har noe problem med kvinnefotball

Jeg har ikke noe problem med damefotball og kan fint se på det, 

Skrevet
11 minutter siden, tussi680 skrev:

Ja men herrefotball kommer til å fortsette å vokse også.

Klubbfotball for herrer er alt for etablert og ressursterkt til det punkt at jeg ikke kan se så særlig lyst på klubbfotball for kvinner. Landslag derimot kommer bare til å vokse. Har kost meg med det Vm'et her.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye reinspikka tøv ja.

Sier jo sitt når halve "eliteserien" ryker i de første rundene i cupen. Norsk herrefotball har blitt enormt mye svakere siste 10 år. 

• Liker 6
Skrevet

Ja, deg om det.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, hocane skrev:

Jada. Men ikke forvent samme lønn

At kvinnelandslaget krever samme lønn som herrelandslaget blir det samme som at jeg skal kreve millioner i lønn, like mye som angelina jolie om jeg spiller i en film

Anonymkode: 61cc5...9cc

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke en mindre pinlig affære å se det norske herrelandslaget spille..puteflaut. 

En ting skal de ha da, de er særdeles dyktige på skuespill om noen er så uheldige å tråkke dem på tærne. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At kvinnelandslaget krever samme lønn som herrelandslaget blir det samme som at jeg skal kreve millioner i lønn, like mye som angelina jolie om jeg spiller i en film

Kommer an på hvor mye penger de bringer inn det.

Hadde kvinnelandslaget bringet inn mer penger til NFF hadde jeg ikke vært imot at dem tjente mer enn gutta.

Endret av hocane
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier jo sitt når halve "eliteserien" ryker i de første rundene i cupen. Norsk herrefotball har blitt enormt mye svakere siste 10 år. 

Trenger ikke bruke apostrof rundt mrns eliteserie. Nå er det faktisk søik at kvinner er såpass dårlige i fotball iforhold til menn at smågutter som akkurat har begynt i puberteten gruser voksne kvinner i verdensliga. 

Forskning har vist at menn ikke bare er bedre fysisk i fotball men også teknisk.

Så har også eliteserien for menn også mye mye mye mer konkuranse iforhold til kvinner.

Kvinnefotball suger iforhold til motparten. Det er utrolig lavt nivå og få som ser på. Dermed også den lave lønningen

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge kvinnene insisterer på at de ikke skal måtte konkurrere på lik linje med menn så blir selvsagt nivået labert. Fjern kjønnsskillet i fotballen. Man har jo allerede  disvisjoner for å skille ferdighetsnivået, så det er ingen grunn til å ha kvinne og herrelag. Så kan kvinnene som er gode nok spille i øverste divisjon og kvinnene som ikke er gode nok spille i de lavere divisjonene  på lik linje med menn. 

Anonymkode: 3ab37...bb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hanne85 skrev:

Trenger ikke bruke apostrof rundt mrns eliteserie. Nå er det faktisk søik at kvinner er såpass dårlige i fotball iforhold til menn at smågutter som akkurat har begynt i puberteten gruser voksne kvinner i verdensliga. 

Forskning har vist at menn ikke bare er bedre fysisk i fotball men også teknisk.

Så har også eliteserien for menn også mye mye mye mer konkuranse iforhold til kvinner.

Kvinnefotball suger iforhold til motparten. Det er utrolig lavt nivå og få som ser på. Dermed også den lave lønningen

Jo for de nærmer seg å ikke være eliten lenger. Selvfølgelig vet jeg at menn fysisk er bedre i fotball som i de aller aller fleste andre idretter, men nei damene blir ikke gruset av tenåringer, det er feil. Og nivået er ikke utrolig lavt lenger, da henger du mange år tilbake. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo for de nærmer seg å ikke være eliten lenger. Selvfølgelig vet jeg at menn fysisk er bedre i fotball som i de aller aller fleste andre idretter, men nei damene blir ikke gruset av tenåringer, det er feil. Og nivået er ikke utrolig lavt lenger, da henger du mange år tilbake. 

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/Xg4P0m/Norges-VM-damer-fikk-uvant-motstand--Jeg-elsker-a-spille-mot-gutter

https://www.vg.no/sport/fotball/i/7eXdo/sveriges-kvinnelandslag-tapte-mot-17-aarige-gutter

Sitat: 

Høydeforskjellen på hjørnesparkene var nesten komisk, da flere av de høyeste guttene var et hode høyere enn sine motstandere. På styrke og fart var også guttelagene nokså overlegne

både det norske og svenske kvinnelandslaget ble grust av 15-16 åringer. 

menn er best i fotball og all sport som er . Get over it. Dere kommer aldri til å nå opp til oss. Flaut når kvinne LANDSLAGET blir eid av 15 åringer . Vi er raskere sterker og bedre teknisk. Kvinner kan ikke måle seg mot menn i noen sport😘

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/Xg4P0m/Norges-VM-damer-fikk-uvant-motstand--Jeg-elsker-a-spille-mot-gutter

https://www.vg.no/sport/fotball/i/7eXdo/sveriges-kvinnelandslag-tapte-mot-17-aarige-gutter

Sitat: 

Høydeforskjellen på hjørnesparkene var nesten komisk, da flere av de høyeste guttene var et hode høyere enn sine motstandere. På styrke og fart var også guttelagene nokså overlegne

menn er best i fotball og all sport som er . Get over it. Dere kommer aldri til å nå opp til oss. Flaut når kvinne LANDSLAGET blir eid av 15 åringer . Vi er raskere sterker og bedre teknisk. Kvinner kan ikke måle seg mot menn i noen sport😘

Så det Norske Landslaget slo altså et guttelag. Motbeviser ikke det poenget ditt da at de blir grust av gutter?

1-2 og 2-0 virker ikke som knusing ,men jevne kamper.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitat: 

Den jeg siterte skrev smågutter som knapt er i puberteten, det stemmer dårlig.  Pluss at første 11eren vant 2-0, rett skal være rett. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...