Gå til innhold

Disneyland paris, erfaringer og tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ønsker tips og triks til Disneyland paris. Har også noen spørsmål, som jeg håper noen kan svare på 😊

Er det lov å ta med medbrakt mat og vann? Typ enkel snack/kjeks/energibarer som kan spises mellom alle køene. 

Er fastpass noe vi burde kjøpe? Er det er must? Leser at man gjerne må vente to timer før det er mulig å ta et nytt fastpass, og føles litt absurd å betale 1500kr for å få fastpass på et par attraksjoner, med flere timers mellomrom...? Men er kanskje noen fordeler jeg ikke har forstått? 

Hvor er maten god, noenlunde rask klar etter bestilling, og hvor mye burde vi beregne å bruke på mat denne dagen? Vi er 5 stk, alt fra en kresen 6 og 12åring til altspisende 9 åring. 

Hvor lenge før paraden burde vi stille oss opp for å se best mulig? 

Varer alle attraksjonene til parken stenger, eller stenger noen ting tidligere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var der med en 6-åring for noen år siden. Jenta vår var ikke så veldig interessert i å ta mange "rides" i parken, men det å være der, gå rundt, se på bygningene og liv og røre, var veldig gøy for oss alle.  Jeg hadde lest VELDIG mye på et forum (mulig det var Tripadvisor forum-siden om Disneyland Paris), og fått masse tips. Det gjorde at vi fikk kongeplasser under paraden. Vi sto  helt i starten av runden deres, med god utsikt til alt som skjedde. Mener at vi stilte oss opp i god tid, kanskje tre kvarter før paraden? Kombinerte det med påfyll av mat og drikke og snacks, var bare fint å ta en liten pause.

Noe annet jeg var veldig fornøyd med (selv om det var dyrt), er at vi hadde bestilt middag på en av restaurantene med utkledde disney-karakterer. Vi spiste på prinsesserestauranten, treretters middag, og jenta vår som var i prinsessealder fikk ta bilder med alle, de kom bort til bordet vårt og hilste, og hun hadde med seg en autografbok som de signerte (som jeg ble tipset om på forumsiden jeg nevnte). Mener å huske at det finnes flere slike temarestauranter, men at man må bestille bord i god tid, da de er veldig populære.

Mange drar dit flere dager på rad for å få med seg mange aktiviteter. Hvis dere ser på kartet på forhånd, og leser om tips og råd på nettet, velger dere ut noen aktiviteter som dere vil prioritere, bør dere klare å få sett og gjort mye på én dag. Men kom tidlig! Lurt å ta aktiviteter med lang kø enten med en gang parken åpner, eller rett før stengetid.

Jeg mener at det var lov å ta med medbragt mat, men det er noen år siden, så jeg husker ikke helt (beklager).

Det er uansett lurt å være der helt til slutt, for lysshowet om kvelden var kjempefint å få med seg.

Anonymkode: 765ab...f93

Skrevet

Må vi bo på hotell for å få bord på en slik restaurant? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sokkar skrev:

Må vi bo på hotell for å få bord på en slik restaurant? 

Nei, det er uavhengig av det.

Vi spiste på Auberge de Cendrillon. Det er kanskje litt for "jentete" hvis du har gutter, men det finnes et par andre valg også:

https://www.disneylandparis.com/en-gb/dining/#/character-dining/

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov med medbrakt mat og drikke ja. 

Vi har aldri hatt fasttrack, stod gjerne 1-3 timer i kø. Synes det går veldig fort da. 

Stille seg tidlig opp til paraden også, gjerne en time før. Sola står til høyre for hovedinngangen, så anbefaler å stå på andre siden. 

Samme med showet til slutt, kl 22. Prøv å Finn litt høyde, for folk reiser seg. Showet helt på slutten er omtrent alene verdt inngangspengene. Fantastisk show! 

Alltid minst 2 dager i parken. Har hatt sekk med mat og drikke med oss. 

Dersom dere tar toget til og fra Disneyland, kjøp billetter på forhånd. Er alltid kaos der når parken stenger 🥴

Anonymkode: bf6ab...938

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er uavhengig av det.

Vi spiste på Auberge de Cendrillon. Det er kanskje litt for "jentete" hvis du har gutter, men det finnes et par andre valg også:

https://www.disneylandparis.com/en-gb/dining/#/character-dining/

Så magisk 😍 på prinsesseslottet!! 

Har gutter, men han ene liker veldig godt prinsesser 😍

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har aldri hatt fasttrack, stod gjerne 1-3 timer i kø. Synes det går veldig fort da. 

Stille seg tidlig opp til paraden også, gjerne en time før. Sola står til høyre for hovedinngangen, så anbefaler å stå på andre siden. 

Samme med showet til slutt, kl 22. Prøv å Finn litt høyde, for folk reiser seg. Showet helt på slutten er omtrent alene verdt inngangspengene. Fantastisk show! 

Dersom dere tar toget til og fra Disneyland, kjøp billetter på forhånd. Er alltid kaos der når parken stenger 🥴

Ja, har lest at det er lurt å kjøpe tur-retur billetter, siden alle drar hjem på samme tid. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det forresten fyrverkeri? Eller lysshow? Han 6åringen som elsker prinsesser, gikk rundt med hørselsvern på nyttårsaften... 

Anonymkode: 1e8ce...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Forbered deg på masse folk og endeløse køer! Mange år siden jeg var der, men har vel aldri blitt så skuffet over noe, noen gang! Så vi dro fort tilbake til byen og hotellet! 

Anonymkode: 3e6b1...158

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forbered deg på masse folk og endeløse køer! Mange år siden jeg var der, men har vel aldri blitt så skuffet over noe, noen gang! Så vi dro fort tilbake til byen og hotellet! 

Anonymkode: 3e6b1...158

Kommer til å bite det i meg, for ungene gleder seg😁 tenker litt øvelse på å stå i kø ikke er krise. Klarer dei andre i køen å vente, klarer vel vi også? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det forresten fyrverkeri? Eller lysshow? Han 6åringen som elsker prinsesser, gikk rundt med hørselsvern på nyttårsaften... 

Anonymkode: 1e8ce...ba6

Slik jeg husker det, var det mest lysshow. Han kan ta med ørepropper bare for sikkerhets skyld, men det er ikke skremmende høye lyder. :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg husker det, var det mest lysshow. Han kan ta med ørepropper bare for sikkerhets skyld, men det er ikke skremmende høye lyder. :)

Takk 😃 Godt å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...