Gå til innhold

Er du for eller imot offentlige bordeller?

Er du for eller imot offentlige horehus?  

28 stemmer

1. 1. Er du for eller imot offentlige horehus?

• Jeg er for, og tilhører høyresiden
      1
    • Jeg er imot, og tilhører høyresiden
      6
    • Jeg er for, og tilhører venstresiden
      4
    • Jeg er imot, og tilhører venstresiden
      2
    • Jeg er for, og er politisk uavhengig
      10
    • Jeg er imot, og er politisk uavhengig
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du for eller imot offentlige bordeller (ofte kalt horehus)?

Anonymkode: 3d258...112

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er imot all kjøp og salg av sex uansett hvor. 

Anonymkode: 33cc7...94b

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er imot all kjøp og salg av sex uansett hvor. 

Anonymkode: 33cc7...94b

AnonymBruker
Skrevet

Mot 

Anonymkode: c17e4...c79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må gjerne finnes ryddige og regulerte bordell, men for all del dette er ikke noe det offentlige/staten skal drive med.

Anonymkode: fb5b9...0f4

Skrevet

Jeg er for, tror det på sikt og vil fjerne brorparten av trafikking.

Tror det vil gjøre arbeidshverdagen bedre for de som jobber der.

Høres kanskje merkelig ut for de som er imot all form for sex salg men det finnes faktisk de som har det helt fint som sexarbeidere.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må gjerne finnes ryddige og regulerte bordell, men for all del dette er ikke noe det offentlige/staten skal drive med.

Anonymkode: fb5b9...0f4

At noe er offentlig betyr bare at det er åpent for alle som er gammel nok og som ønsker å benytte seg av tilbudet.

F.eks er en cafe offentlig 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg er for, tror det på sikt og vil fjerne brorparten av trafikking.

Tror det vil gjøre arbeidshverdagen bedre for de som jobber der.

Høres kanskje merkelig ut for de som er imot all form for sex salg men det finnes faktisk de som har det helt fint som sexarbeidere.

Hvis man etablerer offentlige bordeller, må man fjerne hallikparagrafen; den eneste fungerende lovhjemmelen som kan brukes mot Trafikking. 

Det vil også bety at prostitusjon blir omdefinert til ett ordinært yrke, og det vil bety at arbeidsledige kvinner som kommer til NAV i praksis vil bli styrt mot prostitusjon. Da har du ikke lenger ett fornuftig skille mellom de som har problemer med det, og de som ikke har problemer med det. 

Jeg er mot sexkjøpsloven, og ønsker tyngre satsning på å forfølge hallikparagrafen. I det bildet er bordeller feil løsning. 

• Liker 6
Skrevet

Staten bør bli mindre, ikke større.

Skrevet
1 minutt siden, Druid skrev:

Hvis man etablerer offentlige bordeller, må man fjerne hallikparagrafen; den eneste fungerende lovhjemmelen som kan brukes mot Trafikking. 

Det vil også bety at prostitusjon blir omdefinert til ett ordinært yrke, og det vil bety at arbeidsledige kvinner som kommer til NAV i praksis vil bli styrt mot prostitusjon. Da har du ikke lenger ett fornuftig skille mellom de som har problemer med det, og de som ikke har problemer med det. 

Jeg er mot sexkjøpsloven, og ønsker tyngre satsning på å forfølge hallikparagrafen. I det bildet er bordeller feil løsning. 

Jeg ser poengene dine men er ikke helt enig.

Om en får sertifiserte sexarbeidere kan en lettere styre det, og en kan ha en paragraf som inntar lovlig drevne bordeller. 

Ja de vil trenge vakter/resepsjonister o.l som betales av sexarbeiderne slik at det ville blitt en form for unntak fra hallikregelen.

Når det kommer til Nav så vet jeg at de ikke er flinke til å hjelpe sexarbeidere slik det er i dag så de må helt klart kurses. Å være sexarbeider er ikke for alle men ønsker det tryggere for de som ønsker å jobbe med det.

Det bør være klare retningslinjer for at nav ikke har lov å styre noen kvinner/menn/hen imot sexsalg da dette må være et klart yrkesønske fra vedkommende.

Jeg ønsker at de skal gå sterke inn mot trafikking og å ta bakmenneskene der så der er vi enige samt at jeg og er imot sexkjøpsloven.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Vox_populi skrev:

Staten bør bli mindre, ikke større.

Offentlig er ikke alltid statlig

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Offentlig er ikke alltid statlig

Riktig, offentlig kan være fylkeskommunalt og kommunalt også. Også de virksomhetene er mer enn store nok og bør slankes. 
Var dette et vesentlig poeng for deg i denne diskusjonen?

Skrevet
3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg ser poengene dine men er ikke helt enig.

Om en får sertifiserte sexarbeidere kan en lettere styre det, og en kan ha en paragraf som inntar lovlig drevne bordeller. 

Ja de vil trenge vakter/resepsjonister o.l som betales av sexarbeiderne slik at det ville blitt en form for unntak fra hallikregelen.

Når det kommer til Nav så vet jeg at de ikke er flinke til å hjelpe sexarbeidere slik det er i dag så de må helt klart kurses. Å være sexarbeider er ikke for alle men ønsker det tryggere for de som ønsker å jobbe med det.

Det bør være klare retningslinjer for at nav ikke har lov å styre noen kvinner/menn/hen imot sexsalg da dette må være et klart yrkesønske fra vedkommende.

Jeg ønsker at de skal gå sterke inn mot trafikking og å ta bakmenneskene der så der er vi enige samt at jeg og er imot sexkjøpsloven.

Sertifiserte sexarbeidere er en løsning, og jeg ser det er mulig å se for seg organiseringer som kan ligne bordeller, uten at det er det i den tradisjonelle betydningen av ordet. 

Når det gjelder NAV, så er det ting som styres politisk gjennom rammebeslutninger; Det blir vanskelig å gi den typen unntak for denne typen stillinger, når man har såpass tydelig og hard styring ellers.  

AnonymBruker
Skrevet

De fleste sexarbeidere er innvandrere. 

Hvem skal dekke den økte etterspørselen hvis kjøp av sex blir lovlig? Skal vi gjøre som Nederland og "importere" arbeidskraft fra utlandet? Slik vi har gjort for å dekke etterspørselen av arbeidskraft innen jordbruk, renhold og byggebransjen ... Du vet. De yrkene der mange av de samme innvandrerne blir utnyttet uansett hvilke lover og regler vi lager for å sove bedre om natten. 

Anonymkode: 7df82...6c7

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Vox_populi skrev:

Riktig, offentlig kan være fylkeskommunalt og kommunalt også. Også de virksomhetene er mer enn store nok og bør slankes. 
Var dette et vesentlig poeng for deg i denne diskusjonen?

En cafe kan være offentlig, selv om det ikke er statlig e.l eie mao alt som er offentlig er ikke statlig e.l 

Nøgd?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste sexarbeidere er innvandrere. 

Hvem skal dekke den økte etterspørselen hvis kjøp av sex blir lovlig? Skal vi gjøre som Nederland og "importere" arbeidskraft fra utlandet?

Nei, vi sørger for å sette prisene slik at etterspørselen matcher tilbudet.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

En cafe kan være offentlig, selv om det ikke er statlig e.l eie mao alt som er offentlig er ikke statlig e.l 

Nøgd?

Hvilken cafe er det som er eid av det offentlige? Og hvem eier dem hvis ikke staten? Finnes det kommunale cafeer? 

Anonymkode: 23318...8e8

Skrevet
5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

En kafe kan være offentlig, selv om det ikke er statlig e.l eie mao alt som er offentlig er ikke statlig e.l 
Nøgd?

Nei! 
Hvis noen foreslo å opprette offentlige frisørsalonger, ville det nødvendigvis måtte bety at stat eller kommune drev og eide salongene. På samme måte som det i alle år har funnes både offentlige og private tannlegekontorer. Begge typer tar imot vanlige betalende pasienter, forskjellen er hvem som driver og eier geskjeften.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi sørger for å sette prisene slik at etterspørselen matcher tilbudet.

Så bordellene er ment for et svært få antall prostituerte som enten er norsk eller som har arbeidstillatelse? De som, i dag, oftest er på innemarkedet og som har greie forhold som følge av at de ikke gjør noe ulovlig. De som risikerer å få skatteetaten på nakken om de ikke skatter av inntekten sin. De skal inn på bordeller, mens majoriteten av de som tilbyr seksuelle tjenester i Norge ikke skal det?

Hvilket problem var det dette skulle løse igjen? 

Anonymkode: 7df82...6c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bordellene er ment for et svært få antall prostituerte som enten er norsk eller som har arbeidstillatelse? De som, i dag, oftest er på innemarkedet og som har greie forhold som følge av at de ikke gjør noe ulovlig. De som risikerer å få skatteetaten på nakken om de ikke skatter av inntekten sin. De skal inn på bordeller, mens majoriteten av de som tilbyr seksuelle tjenester i Norge ikke skal det?

Ja, de skal ut av landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...