AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Ser diskusjonene rundt gavelister i bryllup fort blir opphetet. Ønsker man seg penger så er man frekk, har man for dyre ting på lista så er man frekk og ønsker man seg billig nips bare for å ha noe på lista så er man miljøsvin. Satt på spissen. Jeg er veldig opptatt av å lage en fin bryllupsfest for gjestene våre uten at noen synes det er vanskelig eller føler seg støtt, og vi er så heldige at vi har alt vi trenger. Vi har et stort hus og begge kom fra hver sin leilighet da vi kjøpte det, så vi har til og med dobbelt opp av mye. På grunn av dette så har vi ikke lyst til å ønske oss ting. Noe vi har i planene derimot, men som alltid blir nedprioritert, er å pusse opp kjøkkenet. Er det da innafor å ønske seg gavekort på ikea til det formålet? Og for eksempel ha bidrag til en veldedig organisasjon som et alternativ? Føler det er krenk 2019 i hver eneste bryllupsdiskusjon her inne, og kan forstå mange av argumentene den ene eller andre vegen 🙈 Anonymkode: e592c...9fa 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Jeg personlig synes man kan ønske seg hva man vil, inkludert bidrag til oppussing. Altså, er ikke det poenget med å ønske seg noe, at man ønsker seg noe man faktisk trenger eller har lyst på? Blir jo for dumt å «ønske seg» ting man ikke egentlig vil ha. Folk gir jo det de vil uansett, det er jo en ønskeliste og ikke en bestilling. Hvis jeg er invitert i et bryllup og brudeparet bare har (for) dyre ting på ønskelista si, da får de noe annet som jeg plukker ut. Det er ikke verre enn et. Blir så rart å bli fornærmet over hva noen ønsker seg. Anonymkode: 205ff...40c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 Jeg opplevde en gang at gaver ble satt inn på en konto hos en av foreldrene til brudeparet i forkant og at de i en tale fortalte paret at gjestene ønsket å overrekke x antall i sum, på den måten ble det den samme takk til alle uavhengig av hvor mye man ga og det ble ikke følt mye på dette med hvor mye man bør gi osv. De fikk likevel mer enn de hadde forventet. Anonymkode: fc4f6...498 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #4 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde en gang at gaver ble satt inn på en konto hos en av foreldrene til brudeparet i forkant og at de i en tale fortalte paret at gjestene ønsket å overrekke x antall i sum, på den måten ble det den samme takk til alle uavhengig av hvor mye man ga og det ble ikke følt mye på dette med hvor mye man bør gi osv. De fikk likevel mer enn de hadde forventet. Anonymkode: fc4f6...498 Det går jo an, men hvordan formidler man noe sånt? 🙈 Anonymkode: e592c...9fa
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Du vil ikke ha IKEA kjøkken, tro meg. Men ja, det kan være greit å ønske seg ting som f.eks gavekort på IKEA til kjøkkenting, eller gavekort til vindue eller tak eller osv. Anonymkode: efa12...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil ikke ha IKEA kjøkken, tro meg. Men ja, det kan være greit å ønske seg ting som f.eks gavekort på IKEA til kjøkkenting, eller gavekort til vindue eller tak eller osv. Anonymkode: efa12...bf5 Hadde ikea-kjøkken i 7 år før vi flyttet og har vært strålende fornøyd så det er jeg uenig i 😊 Kunne gjerne hatt igjen. Takk for svar! Anonymkode: e592c...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå