AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Jeg har en kontakt på facebook som er veeeeldig intens og pågående og bruker facebook sin "Sist online for X timer siden" funksjon til å følge med på eller resymere seg frem til ting som når jeg legger meg, når jeg står opp, og generelt til å bombe meg med meldinger eller ringe med en gang vedkommende har sett at det er aktivitet. Han/hun tror jeg er tilgjengelig til å gi dem oppmerksomheten med EN GANG de ønsker den og jeg rekker ikke å komme meg opp av sengen og tilbake til dem før de plutselig kan ringe og lure på om jeg har sett meldingen. "Åja jeg så du var innpå men hadde ikke fått svar" (FORDI JEG IKKE EN GANG HAR STÅTT OPP!! 😡😡😡 ) Det er jo ikke hemmelig når jeg er online, og for andre venner som bruker infoen "med måte" eller med respekt så er det jo greit nok at det er synlig. For de fleste har jo ikke interesse av å nistirre på statusen min eller bruke den til å trekke konklusjoner om hverdagsmønstrene mine. Men dette har gått over grensen nå, og jeg føler rett og slett at det er blitt en invasjon av privatlivet. Så spørsmålet er om det går an å blokkere en enkelt venn fra å se onlinestatus eller når jeg var sist online. Eller må jeg skru det av for alle på en gang? Anonymkode: 12064...8ef
Cuntzilla Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Oi herregud, jeg har slått av for noen bare fordi de er kjedelige folk som poppet opp og sa hei så fort jeg var på, men det der du beskriver er jo over alle grenser. Nederst i høyre hjørne (er på PC nå) er det en liten grå menybar hvor det står søk, klikk på tannhjulet der og velg "slå av aktiv-status". Der kan du velge å slå av bare for noen spesielt utvalgte. Måtte inn og se selv nå, har en ganske lang liste der fra gammelt av 😛 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 20 timer siden, Cuntzilla skrev: Oi herregud, jeg har slått av for noen bare fordi de er kjedelige folk som poppet opp og sa hei så fort jeg var på, men det der du beskriver er jo over alle grenser. Nederst i høyre hjørne (er på PC nå) er det en liten grå menybar hvor det står søk, klikk på tannhjulet der og velg "slå av aktiv-status". Der kan du velge å slå av bare for noen spesielt utvalgte. Måtte inn og se selv nå, har en ganske lang liste der fra gammelt av 😛 Se der ja, takker! Anonymkode: 12064...8ef
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 Personen til jo se at du alltid er logget av og tenke sånn at "de ikke ønske å snakke med meg" Så da synes jeg det er like greit å være ærlig. Vil du ikke ha kontakt med noen som ønsker å ha kontakt med deg, så si ifra. "du jeg synes du tar kontakt for mye og det er slitsomt" Personen vil jo fortsatt ringe deg og lure på om du er våken fordi de "vet" at du våkner klokka ti osv. Anonymkode: c60bf...5c1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 På 27.6.2019 den 10.02, AnonymBruker skrev: Personen til jo se at du alltid er logget av og tenke sånn at "de ikke ønske å snakke med meg" Så da synes jeg det er like greit å være ærlig. Vil du ikke ha kontakt med noen som ønsker å ha kontakt med deg, så si ifra. "du jeg synes du tar kontakt for mye og det er slitsomt" Personen vil jo fortsatt ringe deg og lure på om du er våken fordi de "vet" at du våkner klokka ti osv. Anonymkode: c60bf...5c1 Jeg kommer til å gi det en liten sjanse først og se hva jeg gjør. Jeg er ikke så veldig fan av å bruke slike midler som å blokkere ting, men vil heller at folk frivillig innretter seg etter regler. Helst vil jeg at vedkommende lærer seg sine besøkstider og lærer seg å finne på andre ting enn å gruble på hva jeg driver med til enhver tid. For om jeg så blokkerer status så vil de jo ikke slutte å gruble. Bare ha mindre info å stalke meg med. Men vedkommende har egentlig allerede fått utallige beskjeder som ikke når inn, så begeret renner snart over, og da får jeg heller gå drastisk til verks. Anonymkode: 12064...8ef
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Har blikket nesten alle, jeg. Liker ikke den funksjonen. Anonymkode: 927b4...646
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå