Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært uheldig å få lønnstrekk på en sak. Denne er ferdig betalt i august med frivillig innbetaling og trekket fra lønn. Inkassoselskapet svarte at de gir beskjed til de som utbetaler lønn om at trekket skal stoppes når hele gjelden er betalt.

Har også trekk på en annen sak. Som starter i juli. Jeg vil også ha mulighet til å betale denne ferdig til oktober for fra november skal trekket øke. Så ønsker å bli ferdig ved å betale inn ekstra. Skal også det de månedene som trekket er lavt. Dette gjelder et annet inkasso selskap og jeg stilte det samme spørsmålet her, om trekket stoppes om gjelden blir betalt ned før trekket opprinnelig stopper. Og da dikk jeg til svar at trekket vil fortsette selvom alt er betalt og at det som evt trekkes over vil bli tilbakebetalt. Er dette riktig? Rart at det er så forskjellig. Lurer også på om det er noen jeg kan kontakte for å få et riktig svar på dette? 

(Ønsker ikke noe lang leksjon om at det er dumt å la det gå til trekk av personlige grunner har jeg gått ned i inntekt i en periode. Men jeg har nå fast og høyere inntekt, og betaler det jeg skal.)

Anonymkode: a5218...b72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første inkassoselskapet gjør det riktig.

Anonymkode: e02e8...772

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første inkassoselskapet gjør det riktig.

Anonymkode: e02e8...772

Var det jeg trodde og håpet også. Blir det noe tull er det vel sikkert bare å kontakte namsmannen som har satt trekket 

Anonymkode: a5218...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...