AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Hallo Har opplevd at folk stadig avslutter kontakt med meg. Dette være seg tidligere venninner, og sosiale medier venner.. Uten at jeg helt skjønner hvorfor, for jeg oppfører meg normalt, tror jeg. Med venninner er jeg helt vanlig, anser meg selv som ok, og på sosiale medier poster jeg et eller annet i ny og ne, ikke noe personlig eller ekstremt, og liker poster som jeg liker (f. Eks. Felles interesser).. Jeg har selvinnsikt, og er helt grei, kanskje litt tilbakeholden,men er flink til å ta initiativ om det er innafor. Uansett, ser nå at to jeg har hatt kontakt meg, har slettet meg som venn. Altså, det er greit, men jeg lurer veldig på hvorfor! Der har skjedd flere ganger før også, enten på ekte eller nettet, at folk bare forsvinner... Og føler det blir vel veldig teit å spørre, siden vi ikke har den relasjonen.. Så jeg spør her Hva er grunnen til at du sletter folk på sosiale medier? Hadde du satt pris på å bli kjent med noen på sosiale medier? Jeg mener Facebook og snapchat.. Og vet at jeg kanskje virker litt intens nå, siden jeg funderer så, men det er nettopp det jeg gjør, lurer på hvorfor 😂 Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 Konkurransen om å ha flest mulig "venner" på sosiale medier er over for lenge siden. Nå vil mange bare ha de de faktisk har jevnlig med kontakt med, og da sletter man de man har slike relasjoner til som du beskriver. Det trenger ikke være noe personlig. Anonymkode: f1ac7...75b 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 Veldig vanskelig å si når vi ikke kjenner deg. Men er dette nære venner, eller bare venner du aldri har møtt? Anonymkode: 55f49...5b2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konkurransen om å ha flest mulig "venner" på sosiale medier er over for lenge siden. Nå vil mange bare ha de de faktisk har jevnlig med kontakt med, og da sletter man de man har slike relasjoner til som du beskriver. Det trenger ikke være noe personlig. Anonymkode: f1ac7...75b De virker ikke som sånn type personer, men det kan være:) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig vanskelig å si når vi ikke kjenner deg. Men er dette nære venner, eller bare venner du aldri har møtt? Anonymkode: 55f49...5b2 Både og, faktisk. Det er to jeg ikke har møtt, og resten er fra virkeligheten. Verken lukter, er høylytt eller slitsom😂 burde egentlig bare la det gå Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 De som er slitsomme vet det vel ikke selv..? 😂 Jeg har kutta ut ei, hun har ikke sosiale antenner (tror antakelig selv at hun er meget flink sosialt). Den eneste jeg har «ghostet», bl.a. fordi hun kom med «skjulte» spydige bemerkninger, er i overkant direkte (direkte frekk, nysgjerrig) osv. Anonymkode: 63970...2fd 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo Har opplevd at folk stadig avslutter kontakt med meg. Dette være seg tidligere venninner, og sosiale medier venner.. Uten at jeg helt skjønner hvorfor, for jeg oppfører meg normalt, tror jeg. Med venninner er jeg helt vanlig, anser meg selv som ok, og på sosiale medier poster jeg et eller annet i ny og ne, ikke noe personlig eller ekstremt, og liker poster som jeg liker (f. Eks. Felles interesser).. Jeg har selvinnsikt, og er helt grei, kanskje litt tilbakeholden,men er flink til å ta initiativ om det er innafor. Uansett, ser nå at to jeg har hatt kontakt meg, har slettet meg som venn. Altså, det er greit, men jeg lurer veldig på hvorfor! Der har skjedd flere ganger før også, enten på ekte eller nettet, at folk bare forsvinner... Og føler det blir vel veldig teit å spørre, siden vi ikke har den relasjonen.. Så jeg spør her Hva er grunnen til at du sletter folk på sosiale medier? Hadde du satt pris på å bli kjent med noen på sosiale medier? Jeg mener Facebook og snapchat.. Og vet at jeg kanskje virker litt intens nå, siden jeg funderer så, men det er nettopp det jeg gjør, lurer på hvorfor 😂 Anonymkode: 22a1a...3c6 Jeg sletter fordi jeg får for mye gratis informasjon som handler om andres privat liv. Jeg liker å få historier muntlig, det er sånn vi har levd i flere tusen år. Der historiene blir gjenfortalt videre. Sosial medier er kun for meg en liten vei til å få kontakt informasjon til personen. Om vedkommende ikke velger å gi meg mobilnummeret med engang. Jeg bruker ikke sosiale medier for hele tiden å kommunisere. Det er kun spesielle interesser innen fagfelt jeg bruker sosiale medier. Anonymkode: 4bb26...52b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 Er du veldig ærlig og har sterke meninger som alltid må komme fram? I så fall forstår jeg du blir sletta. Anonymkode: 94505...74e 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #8 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du veldig ærlig og har sterke meninger som alltid må komme fram? I så fall forstår jeg du blir sletta. Anonymkode: 94505...74e Nope, sier det som er passende om det er passende at jeg sier noe. Har sterke meninger, men holder dem for meg selv, og deler ikke det på sosiale medier eller med folk jeg ikke føler meg trygg på.. Deler kanskje en morsom nyhetsartikkel en gang i blant, eller noe god sommer, nå er fluene på plass.. Veit ikke. Kanskje det er slitsomt at jeg er på vennelista.. Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #9 Skrevet 25. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sletter fordi jeg får for mye gratis informasjon som handler om andres privat liv. Jeg liker å få historier muntlig, det er sånn vi har levd i flere tusen år. Der historiene blir gjenfortalt videre. Sosial medier er kun for meg en liten vei til å få kontakt informasjon til personen. Om vedkommende ikke velger å gi meg mobilnummeret med engang. Jeg bruker ikke sosiale medier for hele tiden å kommunisere. Det er kun spesielle interesser innen fagfelt jeg bruker sosiale medier. Anonymkode: 4bb26...52b Skjønner, da er vi ganske like:) kanskje de menneskene det gjelder hos meg liker å ha kontakt jevnlig. Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #10 Skrevet 25. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som er slitsomme vet det vel ikke selv..? 😂 Jeg har kutta ut ei, hun har ikke sosiale antenner (tror antakelig selv at hun er meget flink sosialt). Den eneste jeg har «ghostet», bl.a. fordi hun kom med «skjulte» spydige bemerkninger, er i overkant direkte (direkte frekk, nysgjerrig) osv. Anonymkode: 63970...2fd Hehe du har nok rett jeg mener jo selv at jeg er ganske grei sosialt, sier det som passer seg hvis det er passende å si noe i det hele tatt. Er aldri uhøflig til noen jeg kjenner, skriver aldri noe privat... Q Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #11 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner, da er vi ganske like:) kanskje de menneskene det gjelder hos meg liker å ha kontakt jevnlig. Anonymkode: 22a1a...3c6 det er ingen prestisje å ha venner på sosiale medier, det blir istedenfor unødvendig press. Livet er utenfor "internett rommet". Derfor bare ta det helt rolig. Anonymkode: 4bb26...52b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #12 Skrevet 25. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er ingen prestisje å ha venner på sosiale medier, det blir istedenfor unødvendig press. Livet er utenfor "internett rommet". Derfor bare ta det helt rolig. Anonymkode: 4bb26...52b Tenker det bare er enda mer ansvar på hva man kan legge ut og ikke.. Jeg har aldri tatt på meg bryet for å slette noen, med mindre de har hatt to profiler og gir beskjed om det, så kanskje derfor jeg stusser over det, er det noe jeg har gjort, hvorfor gidder de... Men ja, får bare la være å bry meg Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #13 Skrevet 25. juni 2019 Prøve å ikke bry seg* burde jeg skrevet 😂 Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #14 Skrevet 26. juni 2019 Er dette mennesker du kjenner godt? Når hadde du sist kontakt med dem? Jeg har slettet folk fra vennelista uten at de har gjort noe galt. Det kan for eksempel være mennesker jeg har møtt gjennom et arrangement, som er lagt til fordi vi deler noe der og da. Har vi ikke kontakt etter dette, sletter jeg dem etter en stund. Jeg har aldri slettet noen fordi de er slitsomme, eller at jeg har sluttet og like dem. Grunnen til at jeg sletter er at jeg sliter med å huske ansikter og navn, så hvis vennelista blir for lang, klarer jeg ikke å følge med. Jeg har også blitt slettet. Jeg har så dårlig oversikt, så jeg vet bare om to ganger fordi personene fortalte meg det. Begge skyldte på at vi ikke hadde kontakt mer og at de kun ønsket mennesker de hadde et forhold til på vennelista. Så omtrent som meg. Anonymkode: 4057c...25c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #15 Skrevet 26. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette mennesker du kjenner godt? Når hadde du sist kontakt med dem? Jeg har slettet folk fra vennelista uten at de har gjort noe galt. Det kan for eksempel være mennesker jeg har møtt gjennom et arrangement, som er lagt til fordi vi deler noe der og da. Har vi ikke kontakt etter dette, sletter jeg dem etter en stund. Jeg har aldri slettet noen fordi de er slitsomme, eller at jeg har sluttet og like dem. Grunnen til at jeg sletter er at jeg sliter med å huske ansikter og navn, så hvis vennelista blir for lang, klarer jeg ikke å følge med. Jeg har også blitt slettet. Jeg har så dårlig oversikt, så jeg vet bare om to ganger fordi personene fortalte meg det. Begge skyldte på at vi ikke hadde kontakt mer og at de kun ønsket mennesker de hadde et forhold til på vennelista. Så omtrent som meg. Anonymkode: 4057c...25c Skjønner dette veldig godt Hvordan hadde du reagert ogtenkt om noen hadde spurt deg om hvorfor du slettet dem? Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #16 Skrevet 26. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dette veldig godt Hvordan hadde du reagert ogtenkt om noen hadde spurt deg om hvorfor du slettet dem? Anonymkode: 22a1a...3c6 Jeg spurte dem ikke, jeg visste ikke at jeg var slettet engang. Det kom kanskje dårlig fram. Begge gangene kom vedkommende til meg og beklaget at de hadde slettet meg, og jeg så sikkert ut som et spørsmålstegn. Hun ene presiserte at det var fordi hun følte at jeg ikke brydde meg nok om henne. Hun ga meg faktisk dårlig samvittighet, selv om vi tross alt bare hadde truffet hverandre noen få ganger gjennom en felles bekjent. Hun var av den meddelsomme typen og jeg er en god lytter, men jeg ser det ikke som min plikt å leke psykolog på Facebook, eller hva hun nå krevde. Jeg var faktisk lettet, for så needy mennesker trenger jeg ikke i livet mitt. Hun andre kjørte jeg hjem fordi hun hadde problemer med bilen. Samtalen gikk som følger: -Jeg har slettet deg på Facebook. - Å? Det har jeg ikke fått med meg... - Det er fordi jeg bare vil ha de nærmeste der. - Skjønner jeg godt, jeg har det på samme måte. Men for å svare på spørsmålet ditt: Hvis noen hadde kommet opp til meg og spurt hvorfor jeg slettet dem, så hadde jeg tenkt som med hun første. Takk og pris at jeg slettet, for så needy mennesker orker jeg ikke. Hadde de derimot flettet det inn i en samtale og vært oppriktig undrende, som TS, hadde jeg selvfølgelig forklart på en ordentlig måte hvorfor hun ble slettet. Folk skal ikke føle seg ghosted! Anonymkode: 4057c...25c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #17 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg spurte dem ikke, jeg visste ikke at jeg var slettet engang. Det kom kanskje dårlig fram. Begge gangene kom vedkommende til meg og beklaget at de hadde slettet meg, og jeg så sikkert ut som et spørsmålstegn. Hun ene presiserte at det var fordi hun følte at jeg ikke brydde meg nok om henne. Hun ga meg faktisk dårlig samvittighet, selv om vi tross alt bare hadde truffet hverandre noen få ganger gjennom en felles bekjent. Hun var av den meddelsomme typen og jeg er en god lytter, men jeg ser det ikke som min plikt å leke psykolog på Facebook, eller hva hun nå krevde. Jeg var faktisk lettet, for så needy mennesker trenger jeg ikke i livet mitt. Hun andre kjørte jeg hjem fordi hun hadde problemer med bilen. Samtalen gikk som følger: -Jeg har slettet deg på Facebook. - Å? Det har jeg ikke fått med meg... - Det er fordi jeg bare vil ha de nærmeste der. - Skjønner jeg godt, jeg har det på samme måte. Men for å svare på spørsmålet ditt: Hvis noen hadde kommet opp til meg og spurt hvorfor jeg slettet dem, så hadde jeg tenkt som med hun første. Takk og pris at jeg slettet, for så needy mennesker orker jeg ikke. Hadde de derimot flettet det inn i en samtale og vært oppriktig undrende, som TS, hadde jeg selvfølgelig forklart på en ordentlig måte hvorfor hun ble slettet. Folk skal ikke føle seg ghosted! Anonymkode: 4057c...25c Oj, kanskje like greit at dere ikke er venner der lenger 😂 høres litt slitsomt ut for min del.. Hadde ei som la ut lange klageinnlegg om privatlivet sitt over en lengre periode, da orket jeg ikke mer når jeg spurte om det gikk greit med henne, og hun var kort og kald.. Har henne på insta nå, like svikta som alltid.. Det er jo det det er for min del, at jeg bare lurer på, er det fordi en bare vil ha de nærmeste, er det fordi jeg har ubevisst oppført meg på en uønsket måte, så har jeg gjerne hatt lyst til å vite det, så jeg kan tenke litt over meg sjøl.. Men å miste disse personene, er ikke akkurat så big deal.. Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #18 Skrevet 26. juni 2019 Jeg sletter folk som legger ut mengder av bilder av 1: Ungene sine. Jeg bryr meg ikke om ungene deres, om det så er søskenbarna mine eller «venner», blir jeg dritlei av lille Lucasmilian Leander så sletter jeg morra. 2. Bikkjene sine. Jeg hater hunder og orker ikke å ha feeden full av de stygge bikkjene til «venner» og familie. 3. Ekle menn og kvinner som typ kommer med dickpics og rumpebilder. Anonymkode: 1c57f...cfe
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #19 Skrevet 26. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sletter folk som legger ut mengder av bilder av 1: Ungene sine. Jeg bryr meg ikke om ungene deres, om det så er søskenbarna mine eller «venner», blir jeg dritlei av lille Lucasmilian Leander så sletter jeg morra. 2. Bikkjene sine. Jeg hater hunder og orker ikke å ha feeden full av de stygge bikkjene til «venner» og familie. 3. Ekle menn og kvinner som typ kommer med dickpics og rumpebilder. Anonymkode: 1c57f...cfe Haha sjæl:p barnebilder er bare koselig, men det er fordi jeg har barn sjøl.. Men legger ikke ut bilder av verken meg, barnet eller pappaen 😂 hadde katt før, og da ble det et par bilder i mnd.. Anonymkode: 22a1a...3c6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #20 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg opplever selv at folk sletter meg. Når jeg plutselig får folk jeg har vært venn med før opp i forslag på folk jeg kan legge til. Så jeg lurer på om det er en feig måte å si at jeg har gjort noe galt på og at de er sur på meg for noe. Men jeg får liksom ikke motet til å spørre. Litt pinlig når jeg møter dem og må spille dum og hilse høflig. Hvis jeg irriterer meg over hva noen legger ut så trykker jeg bare på slutt å følge sånn at jeg kan ha de på vennelisten uten å se alt de legger ut sånn at ikke folk skal få en følelse av at jeg er sur på dem eller noe. Jeg bruker egentlig ikke facebook for å ha venner men for å være på grupper og arrangementer som interesserer meg. Men likevel synes jeg det er feigt av folk å bare slette folk som en måte å si at de er sur på deg. Men men..... Man blir liksom usikker på om man skal hilse på dem eller ignorere dem neste gang dere sees på butikken. Anonymkode: f8980...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå