AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Hei, jeg er nyansatt i ett firma og har fått en del ansvar, men det er 2 ansatte som er skeptisk til alle nye ting, jobber i mot, nekter å gjør det jeg setter i gang osv. Det er kun vi 3 så eg er Avhengig av noe Lunde samarbeid. Jeg har vært ydmyk og prøvd å inkludere men uansett hva jeg gjør er det feil. På andre siden har jeg ledelsen som forventer resultat av meg. Anonymkode: b6bd9...c96
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #4 Skrevet 26. juni 2019 Er de oppi årene? Sånne folk kan være ekstremt vanskelige å jobbe med spesielt med tanke på digitalisering. De forstår ikke noe og nekter å lære seg det. Vanskelig situasjon men hvis du har ansvar for dem og det å være grei ikke har fungert så får du sette ned foten og ta tyren ved hornene. Nekter de å utføre arbeidet korrekt gis det advarsel. Sett gjerne et møte med folk høyere opp og forklar situasjonen. Anonymkode: 3e7e4...77c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #5 Skrevet 26. juni 2019 Arbeidslivet i dag er brutalt, og du må regne med å tråkke på noen for å få det som du vil noen ganger. Anonymkode: 862da...c18
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #6 Skrevet 26. juni 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er de oppi årene? Sånne folk kan være ekstremt vanskelige å jobbe med spesielt med tanke på digitalisering. De forstår ikke noe og nekter å lære seg det. Vanskelig situasjon men hvis du har ansvar for dem og det å være grei ikke har fungert så får du sette ned foten og ta tyren ved hornene. Nekter de å utføre arbeidet korrekt gis det advarsel. Sett gjerne et møte med folk høyere opp og forklar situasjonen. Anonymkode: 3e7e4...77c Ja, det er typisk eldre folk, spesielt damer, har jeg inntrykk av. Det er ikke bare digitalisering de er imot, tror det er det meste. Fordi de har gjort det slik i alle år, og gjerne gjør det samme hjemme, skal de absolutt fortsette å gjøre det på jobben, selv om det er ineffektivt, upraktisk, usosialt, uhygienisk og/eller mot gjeldende lover/forskrifter. TS har min dypeste medfølelse. Anonymkode: 900a6...d63 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #7 Skrevet 26. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er typisk eldre folk, spesielt damer, har jeg inntrykk av. Det er ikke bare digitalisering de er imot, tror det er det meste. Fordi de har gjort det slik i alle år, og gjerne gjør det samme hjemme, skal de absolutt fortsette å gjøre det på jobben, selv om det er ineffektivt, upraktisk, usosialt, uhygienisk og/eller mot gjeldende lover/forskrifter. TS har min dypeste medfølelse. Anonymkode: 900a6...d63 Mmmm...derfor jeg nevnte det for de er en klassiker. Mennene er ikke mye bedre da de bare sitter der, men damene klager mer. Alle forandringer og endringer er no-go for dem.. Anonymkode: 3e7e4...77c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #8 Skrevet 26. juni 2019 Been there done that. Har traumer etter gamle damer 4 år senere..... Ønsker deg lykke til TS! Hvis det ikke bedrer seg så ville jeg vurdert å bytte jobb til et selskap med yngre kollegaer Anonymkode: 478f9...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 Her må du bare stå på ditt. Si fra at det er du som har fått dette ansvaret og derfor skal det gjøres sånn. Hvis de ikke liker det så får de ta det opp med ledelsen. Vær vennlig men bestemt. Anonymkode: 1be97...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå